Follow
Gamze Akkaya
Title
Cited by
Cited by
Year
Fen bilgisi öğretmen adaylarının mitoz ve mayoz bölünmeye ilişkin kavram yanılgılarının model oluşturma yaklaşımıyla belirlenmesi
İ Alkan, G Akkaya, MS Köksal
Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty 35 (2), 121-135, 2016
252016
Rol model içerikli animasyonların üstün yetenekli 4. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersinde zihinsel risk alma davranışları ve öğrenmelerine etkisi
G Akkaya
Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016
202016
Türkiye’de Özel Yeteneklilere Neyi, Nasıl Öğretmeli ve Öğrenmeyi Nasıl Değerlendirmeli?: Bir Paydaşlar Görüşü Çalışması
MS Köksal, D Göğsu, G Akkaya
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 2017 (9), 190-203, 2017
172017
TEOG FEN VE TEKNOLOJİ SINAVININ İÇERİK BİLGİSİ YÖNÜNDEN ÜSTÜN YETENEKLİ OLAN VE OLMAYAN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ İLE FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ KARŞILAŞTIRILMASI
G AKKAYA, HE ÖZBAY, MS KÖKSAL
Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi 2 (1), 1-12, 2016
102016
İki kere farklı bireylere yönelik literatürün görsel olarak incelenmesi: bibliyometrik bir çalışma
G Akkaya, P Ertekin
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 492-517, 2021
92021
Ortaokul öğrencilerinin fen bilimlerine ilişkin başarılarının olası bilimsel epistemolojik yordayıcılarının incelenmesi
N Aşut, HE Özbay, G Akkaya, P Ertekin
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17 (2), 2016
92016
Üstün yetenekli öğrencilerin sözel kısa süreli hafızalarının incelenmesi
M Köksal, G Akkaya
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18 (2), 104-116, 2017
62017
Determining misconceptions of prospective science teachers by using modeling approach as a data collection way
İ Alkan, G Akkaya, MS Köksal
Ondokuz Mayıs University Journal of Faculty of Education 35 (2), 121-135, 2016
52016
Teaching processes and methods suggested by science teachers for overcoming alternative conceptions about genetics
G Akkaya, M Köksal
The New Educational Review 36 (2), 66-81, 2014
52014
Investigation of the Relationship Between Science Motivation and the 21st Century Skill Levels of Secondary School Students
G Akkaya
Pegem Journal of Education and Instruction 14 (3), 1-14, 2024
22024
Developing a test for determining verbal short-term memories of gifted students
MS Köksal, G Akkaya
Journal of the Faculty of Education 18 (2), 104-116, 2017
22017
The effect of non-traditional teaching methods used in science lessons on intellectual risk-taking behaviors: a meta-analysis study
G AKKAYA
International Journal of Education Technology and Scientific Researches 8 …, 2023
12023
Assessment of Digital Literacy Levels of Special Education Pre-Service Teachers in Terms of Various Variables.
G Akkaya
International Technology and Education Journal 7 (2), 28-38, 2023
12023
A Study on Scale Adaptation to Determine Classroom Learning Environment Perceptions
G Akkaya, P Ertekin, MS Köksal
Education Quarterly Reviews 5 (3), 2022
12022
The effect of animations involving role models taking intellectual risks on fourth grade gifted students’ intellectual risk-taking behaviors and science learning: The effect of …
G Akkaya, MS Köksal
International Journal of Curriculum and Instruction 14 (3), 2812-2843, 2022
12022
Investigation of twice-exceptional concept in a visual way: A bibliometric study
P ERTEKİN, G AKKAYA
CONGRESS PROCEEDINGS, 313, 2019
12019
Aday Özel Eğitim Öğretmenlerinin, IQ, Zekâ, Yetenek, Özel Yetenek, Üstünlük, Zekâ Kuramları ve Zekâ Testlerine İlişkin Bilgilerinin İncelenmesi
M Özer, G Akkaya, P Ertekin, MS Köksal
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19 (3), 700-713, 2018
12018
Acquaintance, Knowledge and Alternative Conceptions of Eight Grade Students about Inheritance: A Three-Tiered Testing Approach
MS Köksal, G Akkaya
European Journal of Health and Biology Education 6 (1), 1-11, 2017
12017
Investigation of scientific epistemological predictors of science achievement of middle school students
N Aşut, HE Özbay, G Akkaya, P Ertekin
Inonu University Journal of the Faculty of Education 17 (2), 157-168, 2016
12016
PREDICTIVE RELATIONSHIPS BETWEEN PRE-SERVICE TEACHERS'BIOPHILIA LEVELS AND MULTIPLE INTELLIGENCE DOMAINS: A QUANTITATIVE ANALYSIS
G AKKAYA, S AKKAYA
International Journal of Eurasian Education and Culture 8 (23), 2772-2786, 2023
2023
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20