Fen bilgisi öğretmen adaylarının mitoz ve mayoz bölünmeye ilişkin kavram yanılgılarının model oluşturma yaklaşımıyla belirlenmesi İ Alkan, G Akkaya, MS Köksal Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty 35 (2), 121-135, 2016 | 25 | 2016 |
Rol model içerikli animasyonların üstün yetenekli 4. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersinde zihinsel risk alma davranışları ve öğrenmelerine etkisi G Akkaya Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016 | 20 | 2016 |
Türkiye’de Özel Yeteneklilere Neyi, Nasıl Öğretmeli ve Öğrenmeyi Nasıl Değerlendirmeli?: Bir Paydaşlar Görüşü Çalışması MS Köksal, D Göğsu, G Akkaya Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 2017 (9), 190-203, 2017 | 17 | 2017 |
TEOG FEN VE TEKNOLOJİ SINAVININ İÇERİK BİLGİSİ YÖNÜNDEN ÜSTÜN YETENEKLİ OLAN VE OLMAYAN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ İLE FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ KARŞILAŞTIRILMASI G AKKAYA, HE ÖZBAY, MS KÖKSAL Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi 2 (1), 1-12, 2016 | 10 | 2016 |
İki kere farklı bireylere yönelik literatürün görsel olarak incelenmesi: bibliyometrik bir çalışma G Akkaya, P Ertekin Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 492-517, 2021 | 9 | 2021 |
Ortaokul öğrencilerinin fen bilimlerine ilişkin başarılarının olası bilimsel epistemolojik yordayıcılarının incelenmesi N Aşut, HE Özbay, G Akkaya, P Ertekin İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17 (2), 2016 | 9 | 2016 |
Üstün yetenekli öğrencilerin sözel kısa süreli hafızalarının incelenmesi M Köksal, G Akkaya İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 18 (2), 104-116, 2017 | 6 | 2017 |
Determining misconceptions of prospective science teachers by using modeling approach as a data collection way İ Alkan, G Akkaya, MS Köksal Ondokuz Mayıs University Journal of Faculty of Education 35 (2), 121-135, 2016 | 5 | 2016 |
Teaching processes and methods suggested by science teachers for overcoming alternative conceptions about genetics G Akkaya, M Köksal The New Educational Review 36 (2), 66-81, 2014 | 5 | 2014 |
Investigation of the Relationship Between Science Motivation and the 21st Century Skill Levels of Secondary School Students G Akkaya Pegem Journal of Education and Instruction 14 (3), 1-14, 2024 | 2 | 2024 |
Developing a test for determining verbal short-term memories of gifted students MS Köksal, G Akkaya Journal of the Faculty of Education 18 (2), 104-116, 2017 | 2 | 2017 |
The effect of non-traditional teaching methods used in science lessons on intellectual risk-taking behaviors: a meta-analysis study G AKKAYA International Journal of Education Technology and Scientific Researches 8 …, 2023 | 1 | 2023 |
Assessment of Digital Literacy Levels of Special Education Pre-Service Teachers in Terms of Various Variables. G Akkaya International Technology and Education Journal 7 (2), 28-38, 2023 | 1 | 2023 |
A Study on Scale Adaptation to Determine Classroom Learning Environment Perceptions G Akkaya, P Ertekin, MS Köksal Education Quarterly Reviews 5 (3), 2022 | 1 | 2022 |
The effect of animations involving role models taking intellectual risks on fourth grade gifted students’ intellectual risk-taking behaviors and science learning: The effect of … G Akkaya, MS Köksal International Journal of Curriculum and Instruction 14 (3), 2812-2843, 2022 | 1 | 2022 |
Investigation of twice-exceptional concept in a visual way: A bibliometric study P ERTEKİN, G AKKAYA CONGRESS PROCEEDINGS, 313, 2019 | 1 | 2019 |
Aday Özel Eğitim Öğretmenlerinin, IQ, Zekâ, Yetenek, Özel Yetenek, Üstünlük, Zekâ Kuramları ve Zekâ Testlerine İlişkin Bilgilerinin İncelenmesi M Özer, G Akkaya, P Ertekin, MS Köksal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19 (3), 700-713, 2018 | 1 | 2018 |
Acquaintance, Knowledge and Alternative Conceptions of Eight Grade Students about Inheritance: A Three-Tiered Testing Approach MS Köksal, G Akkaya European Journal of Health and Biology Education 6 (1), 1-11, 2017 | 1 | 2017 |
Investigation of scientific epistemological predictors of science achievement of middle school students N Aşut, HE Özbay, G Akkaya, P Ertekin Inonu University Journal of the Faculty of Education 17 (2), 157-168, 2016 | 1 | 2016 |
PREDICTIVE RELATIONSHIPS BETWEEN PRE-SERVICE TEACHERS'BIOPHILIA LEVELS AND MULTIPLE INTELLIGENCE DOMAINS: A QUANTITATIVE ANALYSIS G AKKAYA, S AKKAYA International Journal of Eurasian Education and Culture 8 (23), 2772-2786, 2023 | | 2023 |