A jigsaw cooperative learning application in elementary science and technology lessons: physical and chemical changes L Tarhan, Y Ayyıldız, A Ogunc, BA Sesen Research in Science & Technological Education 31 (2), 184-203, 2013 | 96 | 2013 |
Development of the self-directed learning skills scale Y Ayyildiz, L Tarhan International Journal of Lifelong Education 34 (6), 663-679, 2015 | 82 | 2015 |
Problem-based learning in teaching chemistry: enthalpy changes in systems Y Ayyildiz, L Tarhan Research in Science & Technological Education 36 (1), 35-54, 2018 | 73 | 2018 |
The Effective Concepts on Students' Understanding of Chemical Reactions and Energy. Y Ayyildiz, L Tarhan Hacettepe University Journal of Education 42, 72-83, 2012 | 49 | 2012 |
The views of undergraduates about problem-based learning applications in a biochemistry course L Tarhan, Y Ayyıldız Journal of Biological Education 49 (2), 116-126, 2015 | 47 | 2015 |
Case study applications in chemistry lesson: gases, liquids, and solids Y Ayyıldız, L Tarhan Chemistry Education Research and Practice 14 (4), 408-420, 2013 | 47 | 2013 |
yılı ortaöğretim kimya dersi öğretim programı kazanımlarının orijinal ve yenilenmiş Bloom taksonomisine göre incelenmesi Y Ayyıldız, A Aydın, C Nakiboğlu Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 52, 340-376, 2018 | 30 | 2018 |
EFFECT OF CASE STUDIES ON PRIMARY SCHOOL TEACHING STUDENTS'ATTITUDES TOWARD CHEMISTRY LESSON Y Ayyıldız Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 43 (43), 2012 | 24 | 2012 |
2018 Fen Lisesi Kimya Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi ve 2018 Kimya Dersi Öğretim Programı ile Karşılaştırılması A Aydın, Y Ayyıldız, C Nakiboğlu Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 13 (2 …, 2019 | 13 | 2019 |
Kimya dersi kimyasal reaksiyonlar ve enerji ünitesiyle ilgili yapılandırmacı yaklaşıma dayalı bir aktif öğrenme materyalinin geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi Y Ayyildiz PQDT-Global, 2012 | 11 | 2012 |
Kimyasal reaksiyonlar ve enerji ünitesine yönelik hazır bulunuşluk testi geliştirilmesi: Geçerlilik ve güvenilirlik çalışması Y Ayyıldız, L Tarhan Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi 5 (10), 39-59, 2014 | 7 | 2014 |
Comparing the effectiveness of the learning material and the learning method in students’ achievement in chemistry lesson on chemical changes Y Ayyıldız, L Tarhan, A Gil Research in Science & Technological Education 41 (4), 1372-1393, 2023 | 6 | 2023 |
9. sınıf kimya konularındaki yanlış kavramalar üzerine bir içerik analizi Y Ayyıldız, E Çubukçu Turkiye Kimya Dernegi Dergisi Kısım C: Kimya Egitimi 7 (1), 73-124, 2022 | 6 | 2022 |
Kimyasal reaksiyonlar ve enerji ünitesinin öğrenilmesinde etkin kavramlar Y Ayyıldız, L Tarhan Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 42 (42), 72-83, 2012 | 6 | 2012 |
Kimya eğitimine yönelik mobil uygulamalar Y Ayyıldız, Ö Karabulut Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 1112-1136, 2022 | 3 | 2022 |
Investigation of the gains of the 2018 Science High School Chemistry Curriculum according to the revised Bloom’s Taxonomy and Comparison with 2018 Chemistry Curriculum A Aydin, Y Ayyildiz, C Nakiboğlu Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics …, 2019 | 3 | 2019 |
A Content Analysis on the Misconceptions in 9th Grade Chemistry Subjects Y AYYILDIZ, E ÇUBUKÇU Journal of Turkish Chemical Society Section C: Chemistry Education (JOTCSC …, 2022 | 1 | 2022 |
2018 Yılı Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının Orijinal Ve Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre İncelenmesi Y AYYILDIZ, A AYDIN, C NAKİBOĞLU Mehmet Akif Ersoy University, 2020 | | 2020 |
THE EFFECTIVE CONCEPTS ON STUDENTS’UNDERSTANDING OF CHEMICAL REACTIONS AND ENERGY KİMYASAL REAKSİYONLAR VE ENERJİ ÜNİTESİNİN ÖĞRENİLMESİNDE ETKİN KAVRAMLAR Y AYYILDIZ, L TARHAN | | |