A new framework for teachers’ professional development R Sancar, D Atal, D Deryakulu Teaching and teacher education 101, 103305, 2021 | 328 | 2021 |
Editing video cases to facilitate preservice teachers’ self-reflection on their instructional decisions R Sancar, D Deryakulu Reflective Practice 23 (4), 467-482, 2022 | 7 | 2022 |
Learning to Teach: Ethnomethodological Analysis of Pre-Service Teachers' Instructional Decisions R Sancar, D Deryakulu Anı Publishing, 2020 | 5 | 2020 |
Öğretmenlerin Mesleki Gelişimlerine Odaklanan Araştırmalar Ne Söylüyor? A Deniz, R SANCAR Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 23 (1), 166-186, 2021 | 4 | 2021 |
VİDEO KAPILMA ÖLÇEĞİNİN UYARLAMA, GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI D Deryakulu, R Sancar, ÖF Ursavaş Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama 9 (1), 154-168, 2019 | 3 | 2019 |
Professional Identity Development during Video Cases Discussions: Does It Make a Difference Whether Teacher Candidates Focus Their Own Videos or Experts' Videos?. D Atal, R Sancar International Journal of Contemporary Educational Research 9 (4), 738-750, 2022 | 2 | 2022 |
Öğretmeyi Öğrenmek: Öğretmen Adaylarının Öğretimsel Kararlarının Etnometodolojik Çözümlenmesi R Sancar, D Deryakulu Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 8 (3), 1029-1058, 2020 | 2 | 2020 |
Video-Duruma Dayalı Öğretimde Bir Yöntem: Öğretmen Adaylarının Kendi Deneyimlerinin Kurgulanması ve Tartışılması R SANCAR, D DERYAKULU Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 1-33, 2020 | 2 | 2020 |
Bilişim teknolojisi sınıflarının fiziksel ve psikososyal ortamının ve bu sınıflara ilişkin öğrenci tutumlarının incelenmesi RD Sancar Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014 | 2 | 2014 |
Eğitimde Sanal Gerçeklik Teknolojisi: Türkiye’deki Eğilimin Belirlenmesi R Sancar, A Deniz Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 24 (2), 1253-1284, 2023 | 1 | 2023 |
Learning from expert or own practice: reflectively editing video cases for professional development R Sancar, D Atal Reflective Practice 24 (2), 168-182, 2023 | 1 | 2023 |
What Do Research Based on the Teacher Professional Development Say? D ATAL, R SANCAR Erzincan University Journal of Education Faculty 23 (1), 166-186, 2021 | 1 | 2021 |
Türkiye’de Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi Nasıl Araştırılıyor? R SANCAR, A Deniz Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8 (1), 339-354, 2021 | 1 | 2021 |
Özel okullarda bilişim teknolojileri (bt) öğretmeni olmak A Deniz, R SANCAR Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 6 (2), 657-671, 2020 | 1 | 2020 |
BT ÖĞRETMENLERİNİN CEVRİMİÇİ FORUMLARDA TARTIŞTIKLARI KONULARIN KÜLTÜRLER ARASI KARŞILAŞTIRMASI: TÜRKİYE-İNGİLTERE ÖRNEĞİ D Atal, R Sancar, D Deryakulu Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama 9 (1), 50-72, 2019 | 1 | 2019 |
The relationships among attitudes toward teaching, liking of children and occupational anxieties of prospective teachers D Deryakulu, R Sancar The future of education conference Proceedings, 431-435, 2017 | 1 | 2017 |
Virtual Reality Technology in Education: Trends in Turkey. R Sancar, D Atal Journal of Kirsehir Education Faculty 24 (2), 2023 | | 2023 |
Öğretim üyeleri ve öğrencilerin COVİD-19 sürecindeki acil uzaktan eğitime ilişkin anlamlandırmalarının karşılaştırmalı incelenmesi E Kuşçu, R Sancar Educational Academic Research, 93-107, 2023 | | 2023 |
Cyber identity: determining the meaning-making process of university students in terms of the phenomenological perspective R Sancar Educational Media International 60 (1), 1-13, 2023 | | 2023 |
The Use of Virtual Reality in Education for Sustainable Development R Sancar, D Atal, H Ateş Designing Context-Rich Learning by Extending Reality, 298-318, 2023 | | 2023 |