A developing approach to studying students’ learning through their mathematical activity M Simon, L Saldanha, E McClintock, GK Akar, T Watanabe, IO Zembat Cognition and Instruction 28 (1), 70-112, 2010 | 163 | 2010 |
Kavram yanılgısı nedir? I Zembat Pegem Akademi, 2010 | 150 | 2010 |
Yansıma dönüşümü, doğrudan öğretim ve yapılandırmacılığın temel bileşenleri İÖ Zembat Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27 (1), 2007 | 79* | 2007 |
Matematik eğitiminde teoriler E Bingölbali, S Arslan, İÖ Zembat Ankara: Pegem Akademi, 2016 | 71* | 2016 |
Working on the same problem–concepts; with the usual subjects–prospective elementary teachers İÖ Zembat Elementary Education Online 6 (2), 2007 | 60* | 2007 |
Sayıların Farklı Algılanması-Sorun Sayılarda mı, Öğrenciler de mi, Yoksa Öğretmenlerde mi? I Zembat Pegem Akademi, 2010 | 56* | 2010 |
Tanımları ve tarihsel gelişimleriyle matematiksel kavramlar İÖ Zembat, MF Özmantar, E Bingölbali, H Şandır, A Delice Ankara: Pegem Akademi, 2013 | 32 | 2013 |
Ölçme, temel bileşenleri ve sık karşılaşılan kavram yanılgıları I Zembat Pegem Akademi, 2012 | 27 | 2012 |
Conceptual development of prospective elementary teachers: The case of division of fractions IO Zembat The Pennsylvania State University, 2004 | 26 | 2004 |
Pre-service teachers’ use of different types of mathematical reasoning in paper-and-pencil versus technology-supported environments IO Zembat International Journal of Mathematical Education in Science and Technology 39 …, 2008 | 25 | 2008 |
An alternative route to teaching fraction division: Abstraction of common denominator algorithm IO Zembat International Electronic Journal of Elementary Education 7 (3), 399-422, 2015 | 21 | 2015 |
Using Classroom Scenarios to Reveal Mathematics Teachers’ Understanding of Sociomathematical Norms IO Zembat, SA Yasa International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology 3 …, 2015 | 21 | 2015 |
A micro-curricular analysis of unified mathematics curricula in Turkey İÖ Zembat ZDM 42, 443-455, 2010 | 21 | 2010 |
Öteleme Dönüşümünün Wingeom-tr Ortamında Vektörler Yardımıyla Öğretimi. S Faydacı, İÖ Zembat Ilkogretim Online 11 (1), 2012 | 20* | 2012 |
Understanding the Volume Formula for Rectangular Right Prisms: A Different Perspective. İÖ Zembat Eurasian Journal of Educational Research (EJER), 2007 | 14 | 2007 |
Matematiksel Analizi ile Ölçme Kavramı ve Uzunluk, Alan ve Hacim Nitelikler IO Zembat Tanımları ve tarihsel gelişimleriyle matematiksel kavramlar, 175-188, 2015 | 12 | 2015 |
Specialized content knowledge of mathematics teachers in UAE context IO Zembat Eighteenth Congress of European Society for Research in Mathematics …, 2013 | 11 | 2013 |
Asimilasyon prensibinin anlamının öğretmen adaylarınca kavranması ve takdir edilmesi İÖ Zembat Hacettepe Üniversitesi eğitim Fakültesi Dergisi 32 (32), 306-318, 2007 | 11 | 2007 |
Ways in which prospective secondary mathematics teachers deal with mathematical complexity MK Heid, J Lunt, N Portnoy, IO Zembat 28th annual meeting of the North American Chapter of the International Group …, 2006 | 10 | 2006 |
Prescriptions Guiding Prospective Teachers in Teaching Mathematics IO Zembat, M Aslan Education Sciences: Theory & Practice 16 (3), 735-769, 2016 | 7 | 2016 |