The effects of students' cognitive styles on conceptual understandings and problem‐solving skills in introductory mechanics S Ates, E Cataloglu Research in Science & Technological Education 25 (2), 167-178, 2007 | 97 | 2007 |
The effectiveness of the learning‐cycle method on teaching DC circuits to prospective female and male science teachers S Ates Research in Science & Technological Education 23 (2), 213-227, 2005 | 93 | 2005 |
The effects of students' reasoning abilities on conceptual understandings and problem-solving skills in introductory mechanics S Ates, E Cataloglu European Journal of Physics 28 (6), 1161, 2007 | 84 | 2007 |
Yapılandırılmış grid metodu ile lise öğrencilerinin Newton un hareket yasası iş güç ve enerji konusundaki anlama düzeyleri ve hatalı kavramlarının tespiti M Bahar, E Öztürk, S Ateş | 75 | 2002 |
Elektrik devreleri konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesinde öğrenme evreleri metodunun etkisi S Ateş, M Polat Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 28 (28), 39-47, 2005 | 69 | 2005 |
Öğretmen adaylarının değişkenleri belirleme ve kontrol etme yeteneklerinin geliştirilmesi S Ateş Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25 (1), 21-39, 2005 | 67 | 2005 |
Araştırmacı Fen Öğretimi Yaklaşımıyla Sınıf Öğretmenliği 3 Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Yöntem Yeteneklerinin Geliştirilmesi S ATEŞ, M BAHAR | 62 | 2002 |
Doğru bilinen yanlışlardan, yanlış bilinen doğrulara: Fizikte kavram yanılgıları B Güneş, S Ateş, A Eryılmaz, N Yürük, ÖF Özdemir, U KANLI, G Serin, ... Palme Yayıncılık, 2017 | 58 | 2017 |
Teaching line graphs to tenth grade students having different cognitive developmental levels by using two different instructional modules S Ates, JT Stevens Research in Science & Technological Education 21 (1), 55-66, 2003 | 49 | 2003 |
The effects of learning cycle on college students' understanding of different aspects in resistive dc circuits S Ates The Electronic Journal for Research in Science & Mathematics Education, 2005 | 47 | 2005 |
The effects of inquiry based instruction on the development of integrated science process skills in trainee primary school teachers with different piagetian developmental levels S Ateş Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 (3), 2004 | 45 | 2004 |
Oxygen Diffusivity in Calcium Alginate Gel Beads Containing Gluconobacter Suboxydans Ü Mehmetoglu, S Ateş, R Berber Artificial Cells, Blood Substitutes, and Biotechnology 24 (2), 91-106, 1996 | 45 | 1996 |
Mekanik konularındaki kavramları anlama düzeyi ve problem çözme becerilerine cinsiyetin etkisi S Ateş Eğitim ve Bilim 33 (148), 3-12, 2010 | 40 | 2010 |
Conceptual understanding levels of students with different cognitive styles: An evaluation in terms of different measurement techniques S Ates, SA Ceran Eurasian Journal of Educational Research 20 (88), 149-178, 2020 | 34 | 2020 |
The effects of cognitive styles on naive impetus theory application degrees of pre-service science teachers E Cataloglu, S Ates International Journal of Science and Mathematics Education 12, 699-719, 2014 | 33 | 2014 |
Öğretmen adaylarının yaratıcılık düzeyleri S Emir, S Ateş, F AYDIN, M Bahar, S Durmuş, M Polat, H Yaman AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2004 (9), 2004 | 29 | 2004 |
Ortaokul öğrencilerine yönelik bilimsel okuryazarlık ölçeği adaptasyon çalışması F Şahin, S Ateş Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 38 (3), 1173-1205, 2018 | 26 | 2018 |
Properties of immobilized phenylalanine ammonia lyase and investigation of its use for the prediagnosis of phenylketonuria S Ates, N Dogan Turkish Journal of Biochemistry-Turk Biyokimya Dergisi 35 (1), 2010 | 24 | 2010 |
Ölçme tekniğinin farklı bilişsel stillerdeki öğrencilerin hareket konusundaki kavramsal bilgi düzeylerine etkisi S Karaçam, S Ateş Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10 (1), 21-30, 2010 | 22 | 2010 |
Sosyal bilgiler öğretmenleri ve ortaokul öğrencilerinin çokkültürlülük ve çokkültürlü eğitime yönelik algı ve farkındalıkları (Kocaeli örneği) S Ateş Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017 | 21 | 2017 |