Takip et
Erdinc Duru
Erdinc Duru
pau.edu.tr üzerinde doğrulanmış e-posta adresine sahip
Başlık
Alıntı yapanlar
Alıntı yapanlar
Yıl
Prevalence of academic procrastination behavior among pre-service teachers, and its relationship with demographics and individual preferences.
M Balkis, E Duru
Journal of Theory & Practice in Education (JTPE)/Eğitimde Kuram ve Uygulama …, 2009
3392009
Gender differences in the relationship between academic procrastination, satifaction with academic life and academic performance
M Balkis, E Duru
Universidad de Almería, 2017
2822017
Personality dimensions, psychosocial-demographic variables, and English language competency in predicting level of acculturative stress among Turkish international students.
E Duru, S Poyrazli
International Journal of Stress Management 14 (1), 99, 2007
2702007
Procrastination, self-regulation failure, academic life satisfaction, and affective well-being: underregulation or misregulation form
M Balkis, E Duru
European Journal of Psychology of Education 31, 439-459, 2016
2282016
Şiddete yönelik tutumların özyeterlik, medya, şiddete yönelik inanç, arkadaş grubu ve okula bağlılık duygusu ile ilişkisi
M Balkıs, E Duru, M Buluş
Ege Eğitim Dergisi 6 (2), 81-97, 2005
1992005
Perceived discrimination, social connectedness, and other predictors of adjustment difficulties among Turkish international students
E Duru, S Poyrazli
International Journal of Psychology 46 (6), 446-454, 2011
1872011
Yalnızlığı yordamada sosyal destek ve sosyal bağlılığın rolü
E Duru
Türk Psikoloji Dergisi, 2008
169*2008
Akademik erteleme eğilimi, akademik başarı ilişkisinde genel ve performans benlik saygısının rolü
M Balkıs, E Duru
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2010
1682010
Üniversite ögrencilerinde akademik erteleme eğiliminin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
M Balkıs, E Duru, M Buluş, S Duru
Ege Eğitim Dergisi, 2006
1582006
Analysis of relationship among burout akademic achivement and self regulation
S Duru, M Balkıs
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri• Educational Sciences: Theory & Practice, 2014
1572014
The Evaluation of the Major Characteristics and Aspects of the Procrastination in the Framework of Psychological Counseling and Guidance.
M Balkis, E Duru
Educational Sciences: Theory & Practice 7 (1), 2007
1492007
Analysis of the relation between academic procrastination, academic rational/irrational beliefs, time preferences to study for exams, and academic achievement: a structural model
M Balkis, E Duru, M Bulus
European journal of psychology of education 28, 825-839, 2013
1482013
The school absenteeism among high school students: Contributing factors
M Balkıs, G Arslan, E Duru
Kuram ve Uygulamada Egitim Bilimleri, 2016
1472016
Tükenmişliğin öğretmen adayları arasındaki yaygınlığı, demografik değişkenler ve akademik başarı ile ilişkisi
M Balkıs, E Duru, YDDM Buluş, YDDS Duru
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 29 (29), 151-165, 2011
1412011
Sosyal Bağlılık Ölçeği'nin Türk Kültürüne Uyarlanması.
E Duru
Eurasian Journal of Educational Research (EJER), 2007
134*2007
Procrastination, Self-Esteem, Academic Performance, and Well-Being: A Moderated Mediation Model
EDM Balkıs
International Journal of Educational Psychology 6 (2), 97-119, 2017
132*2017
Genel aidiyet ölçeğinin psikometrik özellikleri: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
E Duru
Turkish Psychological Counseling and Guidance Journal 5 (44), 37-47, 2015
121*2015
The Predictive Analysis of Adjustment Difficulties from Loneliness, Social Support, and Social Connectedness.
E Duru
Educational Sciences: Theory and Practice 8 (3), 849-856, 2008
1212008
International students’ race-ethnicity, personality and acculturative stress
S Poyrazli, RK Thukral, E Duru
Journal of Psychology and Counseling 2 (8), 25-32, 2010
1202010
Initial development and validation of the School Belongingness Scale
G Arslan, E Duru
Child Indicators Research 10, 1043-1058, 2017
1152017
Sistem, işlemi şu anda gerçekleştiremiyor. Daha sonra yeniden deneyin.
Makaleler 1–20