Follow
Rukiye Ayan Civak
Rukiye Ayan Civak
Unknown affiliation
Verified email at idu.edu.tr
Title
Cited by
Cited by
Year
Middle school students’ proportional reasoning in real life contexts in the domain of geometry and measurement
R Ayan, M Isiksal-Bostan
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology 50 …, 2019
322019
Middle school students’ reasoning in nonlinear proportional problems in geometry
R Ayan, M Isiksal Bostan
International Journal of Science and Mathematics Education 16, 503-518, 2018
252018
The evolution of mathematical practices in a seventh-grade classroom: analyzing students’ development of proportional reasoning
R Ayan Civak
Middle East Technical University, 2020
82020
Pre-service Middle School Mathematics Teachers’ (Mis)conceptions of Definitions, Classifications, and Inclusion Relations of Quadrilaterals
G Baktemur, R Ayan Civak, M Isiksal Bostan
European Journal of Science and Mathematics Education 9 (4), 183-198, 2021
42021
Teachers’ press for contextualization to ground students’ mathematical understanding of ratio
LT Reinke, M Stephan, R Ayan-Civak, AR Casto
Journal of Mathematics Teacher Education 26, 335–361, 2023
32023
A math teacher’s participation in a classroom design research: teaching of ratio and proportion
R Ayan, M Isiksal-Bostan, M Stephan
Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, 2019
32019
From informal to formal understandings: analysing the development of proportional reasoning and its retention
R Ayan-Civak, M Işıksal-Bostan, S Yemen-Karpuzcu
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 1-23, 2023
22023
Orantısal akıl yürütmenin gelişimine yönelik varsayıma dayalı öğrenme rotasının geliştirilmesi
R Ayan Civak, M Işıksal Bostan, S Yemen Karpuzcu
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2020
22020
Digitizing borderless higher education landscapes through curriculum policy change to educate global citizens
H Akar, E Yılmaz Na, R Ayan Civak, A Kandemir
12023
Eleştirel ve Analitik Düşünme
F GÜNEŞ, E EZBERCİ ÇEVİK, B ÇAKAN AKKAŞ, E KABATAŞ MEMİŞ, ...
Pegem Akademi, 2021
12021
Orantısal Akıl Yürütmeye İlk Adım: Birimleri Bağlama ve Yinelemedeki Temsiller
SY KARPUZCU, RA CİVAK, M IŞIKSAL
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 (2), 1271-1300, 2023
2023
Erken Orantısal Akıl Yürütmeye Yönelik Öğrenme Rotasının Geliştirilmesi: Bir Tasarı Araştırması
R Ayan Civak, M Işıksal Bostan, S Yemen Karpuzcu
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17 (3), 433-461, 2021
2021
Analitik düşünmenin ölçülmesi
R Ayan Civak
Eleştirel ve Analitik Düşünme, 271-301, 2021
2021
Development of a Hypothetical Learning Trajectory for Enhancing Proportional Reasoning
R Ayan Civak, M Işıksal Bostan, S Yemen Karpuzcu
Hacettepe University Journal of Education, 2020
2020
Gerçekçi Matematik Eğitimi’ne dayalı argümantasyon temelli etkinlik örnekleri
R Ayan Civak, E Çatman Aksoy, M Işıksal Bostan
Matematik eğitiminde etkinlikler ve uygulamaları, 231-267, 2020
2020
Portakal Tadı Yoğun Olan Karışımları Belirleme: Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Orantısal Düşünme Stratejileri
R Ayan Civak, M Işıksal Bostan
2019
The Impact of an Authentic Intervention on Students’ Proportional Reasoning Skills
M Işıksal Bostan, S Yemen Karpuzcu, G Baktemur
null, 2019
2019
Orantısal akıl yürütmeye ilk adımlar: yedinci sınıf öğrencilerinin birimleri birleştirme ve yinelemedeki gösterimleri
S Yemen Karpuzcu, M Işıksal Bostan, R Ayan Civak
2019
Erken Orantısal Akıl Yürütmeye Yönelik Varsayıma Dayalı Bir Öğrenme Rotası Geliştirme
R Ayan Civak, M Işıksal Bostan, S Yemen Karpuzcu
2019
A math teacher’s participation in a classroom design research: teaching of ratio and proportion
R Ayan Civak, M Işıksal Bostan, M Stephan
2019
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20