Middle school students’ proportional reasoning in real life contexts in the domain of geometry and measurement R Ayan, M Isiksal-Bostan International Journal of Mathematical Education in Science and Technology 50 …, 2019 | 32 | 2019 |
Middle school students’ reasoning in nonlinear proportional problems in geometry R Ayan, M Isiksal Bostan International Journal of Science and Mathematics Education 16, 503-518, 2018 | 25 | 2018 |
The evolution of mathematical practices in a seventh-grade classroom: analyzing students’ development of proportional reasoning R Ayan Civak Middle East Technical University, 2020 | 8 | 2020 |
Pre-service Middle School Mathematics Teachers’ (Mis)conceptions of Definitions, Classifications, and Inclusion Relations of Quadrilaterals G Baktemur, R Ayan Civak, M Isiksal Bostan European Journal of Science and Mathematics Education 9 (4), 183-198, 2021 | 4 | 2021 |
Teachers’ press for contextualization to ground students’ mathematical understanding of ratio LT Reinke, M Stephan, R Ayan-Civak, AR Casto Journal of Mathematics Teacher Education 26, 335–361, 2023 | 3 | 2023 |
A math teacher’s participation in a classroom design research: teaching of ratio and proportion R Ayan, M Isiksal-Bostan, M Stephan Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, 2019 | 3 | 2019 |
From informal to formal understandings: analysing the development of proportional reasoning and its retention R Ayan-Civak, M Işıksal-Bostan, S Yemen-Karpuzcu International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 1-23, 2023 | 2 | 2023 |
Orantısal akıl yürütmenin gelişimine yönelik varsayıma dayalı öğrenme rotasının geliştirilmesi R Ayan Civak, M Işıksal Bostan, S Yemen Karpuzcu Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2020 | 2 | 2020 |
Digitizing borderless higher education landscapes through curriculum policy change to educate global citizens H Akar, E Yılmaz Na, R Ayan Civak, A Kandemir | 1 | 2023 |
Eleştirel ve Analitik Düşünme F GÜNEŞ, E EZBERCİ ÇEVİK, B ÇAKAN AKKAŞ, E KABATAŞ MEMİŞ, ... Pegem Akademi, 2021 | 1 | 2021 |
Orantısal Akıl Yürütmeye İlk Adım: Birimleri Bağlama ve Yinelemedeki Temsiller SY KARPUZCU, RA CİVAK, M IŞIKSAL İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 (2), 1271-1300, 2023 | | 2023 |
Erken Orantısal Akıl Yürütmeye Yönelik Öğrenme Rotasının Geliştirilmesi: Bir Tasarı Araştırması R Ayan Civak, M Işıksal Bostan, S Yemen Karpuzcu Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17 (3), 433-461, 2021 | | 2021 |
Analitik düşünmenin ölçülmesi R Ayan Civak Eleştirel ve Analitik Düşünme, 271-301, 2021 | | 2021 |
Development of a Hypothetical Learning Trajectory for Enhancing Proportional Reasoning R Ayan Civak, M Işıksal Bostan, S Yemen Karpuzcu Hacettepe University Journal of Education, 2020 | | 2020 |
Gerçekçi Matematik Eğitimi’ne dayalı argümantasyon temelli etkinlik örnekleri R Ayan Civak, E Çatman Aksoy, M Işıksal Bostan Matematik eğitiminde etkinlikler ve uygulamaları, 231-267, 2020 | | 2020 |
Portakal Tadı Yoğun Olan Karışımları Belirleme: Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Orantısal Düşünme Stratejileri R Ayan Civak, M Işıksal Bostan | | 2019 |
The Impact of an Authentic Intervention on Students’ Proportional Reasoning Skills M Işıksal Bostan, S Yemen Karpuzcu, G Baktemur null, 2019 | | 2019 |
Orantısal akıl yürütmeye ilk adımlar: yedinci sınıf öğrencilerinin birimleri birleştirme ve yinelemedeki gösterimleri S Yemen Karpuzcu, M Işıksal Bostan, R Ayan Civak | | 2019 |
Erken Orantısal Akıl Yürütmeye Yönelik Varsayıma Dayalı Bir Öğrenme Rotası Geliştirme R Ayan Civak, M Işıksal Bostan, S Yemen Karpuzcu | | 2019 |
A math teacher’s participation in a classroom design research: teaching of ratio and proportion R Ayan Civak, M Işıksal Bostan, M Stephan | | 2019 |