Follow
Servet ATİK
Servet ATİK
Science of Education, Inonu University
Verified email at inonu.edu.tr - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
An Investigation of the Relationship between School Principals' Empowering Leadership Style and Teachers' Job Satisfaction: The Role of Trust and Psychological Empowerment.
S ATIK, OT CELIK
International Online Journal of Educational Sciences 12 (3), 2020
732020
Akademik başarının yordayıcıları olarak öğretmene güven, okula karşı tutum, okula yabancılaşma ve okul tükenmişliği
S Atik
İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016
632016
İlköğretim okullarının örgüt tipi İle öğretmenlerin örgütsel bağlılığı arasındaki ilişki.
S Atik, M Üstüner
Ahi Evran üniversitesi Kırşehir eğitim fakültesi dergisi 15 (2), 133-154, 2014
562014
Eğitim bilimine giriş
N Özer, S Atik
Celal Tayyar Uğurlu (Edt.), Eğitimin Temel Kavramları, Ankara: Eğiten Kitap …, 2015
282015
Preparing teachers to change: The effect of psychological empowerment on being ready for individual change
OT Celik, S Atik
Cukurova University Faculty of Education Journal 49 (1), 73-97, 2020
242020
Analysis of the Relationships between Academic Motivation, Engagement, Burnout and Academic Achievement with Structural Equation Modelling.
S Atik, OT Çelik
International Journal of Contemporary Educational Research 8 (2), 118-130, 2021
162021
The mediating effect of the trust of managers in teachers in the relation between manager support and organizational justice
S Atik, H Demirtaş, M Aksoy
Journal of Teacher Education and Educators 8 (3), 265-280, 2019
162019
Okul müdürlerinin liderlik stilleri ile okulların örgütsel çekicilikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
N Sever, A Servet
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 (1), 772-808, 2021
152021
Kendi kendine (öz) liderlik ölçeğinin eğitim örgütleri için Türkçeye uyarlanması, geçerlik ve güvenirlik çalışması
N Konan, S Atik
e-International Journal of Educational Research 6 (3), 101-115, 2015
152015
Ortaokul ve Lise Öğrencilerinin Okul Müdürüne ve Öğretmenlere Güven Düzeylerinin İncelenmesi
N Özer, B Dönmez, S Atik
Cumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 40 (1 …, 2016
14*2016
The Direct and Indirect Role of School Attitude alienation to school and school burnout in the relation between the trust in teacher and academic achievements of students
S Atik, N Özer
Egitim ve Bilim 45 (202), 2020
112020
İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Örgütsel Adalet Algılarıyla İş Doyumları Arasındaki İlişki
T Çelik, Osman, A Korkut, S Atik
EYFOR-VI, 174-175, 2015
11*2015
Lise öğrencilerinin öğretmene güvenleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkide okula karşı tutum, okula yabancılaşma ve okul tükenmişliğinin doğrudan ve dolaylı rolü
S Atik, N Özer
Eğitim ve Bilim 45 (202), 2020
102020
Ortaokul ve lise öğrencilerinin okul müdürlerine güven düzeylerinin incelenmesi
N Özer, S Atik
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 15 (3), 2014
102014
Prospective teacher training program in Turkey: A meta synthesis study
OT Çelik, S Atik
Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 8 (2), 539-564, 2020
72020
Sendikal Vatandaşlık Davranışı ve Sendikal Kimlik İlişkisi: Öğretmenler Üzerine Bir Araştırma
H Demirtaş, N Özer, S Atik, M Kırbaç
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 5 (2), 77-93, 2015
72015
Eğitimin Temel Kavramları
N Özer, S Atik
Eğitim Bilimine Giriş, 13-26, 2014
72014
Kültürel değerlerle sosyal bilgiler öğretimi
E Koçoğlu, F Ersoy, S Atik
Alternatif yaklaşımlarla sosyal bilgiler öğretimi, 123-141, 2017
62017
A Meta-Analysis Of The Relationship Between Burnout And Job Satisfaction Of Educational Stakeholders
A Kış, SN Şad, N Özer, S Atik
ECER-2015, 2015
62015
Do the personality traits of teacher candidates predict the perception of self-efficacy and alienation from school?
S Tamer, A Servet, OT Çelik
Participatory Educational Research 8 (4), 439-453, 2021
52021
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20