Follow
Emine YAVUZ
Emine YAVUZ
Verified email at erciyes.edu.tr
Title
Cited by
Cited by
Year
An Examination of Turkish Students' PISA 2015 Collaborative Problem-Solving Competencies
E Yavuz, HY Atar
International Journal of Assessment Tools in Education 7 (4), 588 - 606, 2020
102020
İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin bilimsel okuryazarlıklarının incelenmesi
E YAVUZ
Erciyes Journal of Education 2 (1), 1-18, 2018
72018
Effects of students and school variables on SBS achievements and growth in mathematic
E YAVUZ, S Tan, H Atar
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD 10 (1), 2019
62019
Examining the Effects of Students and School Variables on PISA 2012 Problem-Solving Achievement in Turkey
E Yavuz, HY Atar
New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences, 24-30, 2016
52016
Adaptation of appearance-related social media consciousness scale into Turkish: A validity and reliability study on adolescents
A Çetinkaya, A Metin, ES Erbiçer, E Yavuz
International Journal of Social Sciences and Education Research 8 (1), 63-70, 2022
42022
Algılanan okul etkililiği ölçeği’nin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması
DL TOR, E YAVUZ
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 49, 506-529, 2020
42020
PISA 2012 Problem Çözme Okuryazarlığına Etki Eden Okul Değişkenlerinin İncelenmesi: Türkiye-Sırbistan Karşılaştırması
E YAVUZ, B ÇETİN
Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi 8 (4), 435-452, 2017
42017
Determining the problem solving process skills of the primary education preservice mathematics teachers as defined in PISA
E YAVUZ
Gazi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014
22014
PISA 2012 Analysis of School Variables Affecting Problem-Solving Competency: Turkey-Serbia Comparison
E Yavuz, B Cetin
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD 8 (4), 2017
12017
Öğretmen Adaylarının Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutumlarının Aracılık Rolü
GN Bozoğlu, E Yavuz
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 58, 349-369, 2023
2023
Konuşma Çözümlemesi Yöntemi: Veri Toplama ve Çözümleme Süreçlerinde Geçerlik, Güvenirlik ve Etik
U Girgin, Y Acar, E Akbaş, E Yavuz, AE Altan, M Boran, Z Ölçü-Dinçer, ...
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2020
2020
Development of Perceived School Effectiveness Scale: Validity and Reliability Study
D Lafcı-Tor, E Yavuz
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 49, 506-529, 2020
2020
Investigation of disciplinary problems in vocational and technical high schools in Kayseri: A mixed-method study
S Demir-Başaran, E Yavuz, D Azakoğlu
Turkish Studies Educational Sciences 14 (6), 2995-3024, 2019
2019
Öğrenci ve Okul Değişkenlerinin Matematik Başarısı ve Gelişimine Etkileri
E YAVUZ, Ş TAN, HY ATAR
Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi 10 (1), 96 - 113, 2019
2019
The student and the school variables' effects on SBS - math achievement and growth in math achievement: An investigation with three - level hierarchical linear growth model
E YAVUZ
Gazi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015
2015
Algılanan Okul Etkililiği Ölçeği’nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması1 Development of Perceived School Effectiveness Scale: Validity and Reliability Study
D Lafcı-TOR, E YAVUZ
Küçük Örneklemlerde Bilişsel Tanılama: Yapay Sinir Ağı, Parametrik Olmayan Bilişsel Tanılama ve DINA Modelinin Sınıflandırma Performanslarının KarşılaştırılmasıKüçük …
E Yavuz, H Atar
ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZYETERLİK ALGILARI VE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER İLE İLİŞKİLERİ
E Yavuz, M Boran
Exploring how a second language teacher strategically manages a chaotic classroom: A multi-semiotic perspective to an L2 academic speaking class
E Akbaş, D Tor, A Altan, E Yavuz
ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZYETERLİK ALGILARI VE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER İLE İLİŞKİLERİ
M Boran, E Yavuz
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20