An Examination of Turkish Students' PISA 2015 Collaborative Problem-Solving Competencies E Yavuz, HY Atar International Journal of Assessment Tools in Education 7 (4), 588 - 606, 2020 | 10 | 2020 |
İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin bilimsel okuryazarlıklarının incelenmesi E YAVUZ Erciyes Journal of Education 2 (1), 1-18, 2018 | 7 | 2018 |
Effects of students and school variables on SBS achievements and growth in mathematic E YAVUZ, S Tan, H Atar JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD 10 (1), 2019 | 6 | 2019 |
Examining the Effects of Students and School Variables on PISA 2012 Problem-Solving Achievement in Turkey E Yavuz, HY Atar New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences, 24-30, 2016 | 5 | 2016 |
Adaptation of appearance-related social media consciousness scale into Turkish: A validity and reliability study on adolescents A Çetinkaya, A Metin, ES Erbiçer, E Yavuz International Journal of Social Sciences and Education Research 8 (1), 63-70, 2022 | 4 | 2022 |
Algılanan okul etkililiği ölçeği’nin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması DL TOR, E YAVUZ Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 49, 506-529, 2020 | 4 | 2020 |
PISA 2012 Problem Çözme Okuryazarlığına Etki Eden Okul Değişkenlerinin İncelenmesi: Türkiye-Sırbistan Karşılaştırması E YAVUZ, B ÇETİN Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi 8 (4), 435-452, 2017 | 4 | 2017 |
Determining the problem solving process skills of the primary education preservice mathematics teachers as defined in PISA E YAVUZ Gazi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014 | 2 | 2014 |
PISA 2012 Analysis of School Variables Affecting Problem-Solving Competency: Turkey-Serbia Comparison E Yavuz, B Cetin JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD 8 (4), 2017 | 1 | 2017 |
Öğretmen Adaylarının Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutumlarının Aracılık Rolü GN Bozoğlu, E Yavuz Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 58, 349-369, 2023 | | 2023 |
Konuşma Çözümlemesi Yöntemi: Veri Toplama ve Çözümleme Süreçlerinde Geçerlik, Güvenirlik ve Etik U Girgin, Y Acar, E Akbaş, E Yavuz, AE Altan, M Boran, Z Ölçü-Dinçer, ... Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2020 | | 2020 |
Development of Perceived School Effectiveness Scale: Validity and Reliability Study D Lafcı-Tor, E Yavuz Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 49, 506-529, 2020 | | 2020 |
Investigation of disciplinary problems in vocational and technical high schools in Kayseri: A mixed-method study S Demir-Başaran, E Yavuz, D Azakoğlu Turkish Studies Educational Sciences 14 (6), 2995-3024, 2019 | | 2019 |
Öğrenci ve Okul Değişkenlerinin Matematik Başarısı ve Gelişimine Etkileri E YAVUZ, Ş TAN, HY ATAR Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi 10 (1), 96 - 113, 2019 | | 2019 |
The student and the school variables' effects on SBS - math achievement and growth in math achievement: An investigation with three - level hierarchical linear growth model E YAVUZ Gazi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015 | | 2015 |
Algılanan Okul Etkililiği Ölçeği’nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması1 Development of Perceived School Effectiveness Scale: Validity and Reliability Study D Lafcı-TOR, E YAVUZ | | |
Küçük Örneklemlerde Bilişsel Tanılama: Yapay Sinir Ağı, Parametrik Olmayan Bilişsel Tanılama ve DINA Modelinin Sınıflandırma Performanslarının KarşılaştırılmasıKüçük … E Yavuz, H Atar | | |
ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZYETERLİK ALGILARI VE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER İLE İLİŞKİLERİ E Yavuz, M Boran | | |
Exploring how a second language teacher strategically manages a chaotic classroom: A multi-semiotic perspective to an L2 academic speaking class E Akbaş, D Tor, A Altan, E Yavuz | | |
ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZYETERLİK ALGILARI VE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER İLE İLİŞKİLERİ M Boran, E Yavuz | | |