Okul öncesi öğretmenlerinin özyeterlik inançları ve teknolojik araç-gereç kullanımına yönelik tutumları: Balıkesir ili örneği E Yılmaz, G Tomris, AA Kurt Anadolu Journal of Educational Sciences International 6 (1), 1-26, 2016 | 55 | 2016 |
Effectiveness of teaching café waitering to adults with intellectual disability through audio-visual technologies A Cavkaytar, AT Acungil, G Tomris Education and Training in Autism and Developmental Disabilities 52 (1), 77-90, 2017 | 41 | 2017 |
Early childhood inclusion in Turkey IH Diken, S Rakap, O Diken, G Tomris, S Celik Infants & Young Children 29 (3), 231-238, 2016 | 38 | 2016 |
Erken çocukluk özel eğitimi: Kuramsal ve yasal temeller, Dünya’daki ve Türkiye’deki son eğilimler G Tomris, S Çelik Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi 23 (1 …, 2021 | 23 | 2021 |
Pre-school teachers’ self-efficacy beliefs and their attitudes towards the use of technological tools: Balıkesir province sample E Yılmaz, G Tomris, AA Kurt Anadolu Journal of Educational Sciences International 6 (1), 2016 | 21 | 2016 |
Effectiveness of the preschool version of the First Step to Success early intervention program for preventing antisocial behaviors S Çelik, I Diken, A Çolak, A Arikan, F Aksoy, G Tomris EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE 16 (2), 2016 | 20 | 2016 |
Down sendromlu çocuğu olan ebeveynlere yönelik geliştirilen doğal öğretime dayalı erken müdahale (DÖDEM) programının ebeveyn ve çocukları üzerindeki etkililiği G Tomris PQDT-Global, 2019 | 19 | 2019 |
The COVID-19 pandemic: The evaluation of the emergency remote parent training program based on at-home support for children with down syndrome S Çelik, G Tomris, DM Tuna Children and youth services review 133, 106325, 2022 | 18 | 2022 |
Views of Teachers, Parents, and Counselors toward the Preschool Version of First Step to Success Early Intervention Program (FSS-PSV) in Preventing Antisocial Behaviors. A Colak, G Tomris, IH Diken, A Arikan, F Aksoy, S Çelik Educational Sciences: Theory and Practice 15 (3), 691-708, 2015 | 15 | 2015 |
Problem davranışları önlemede başarıya ilk adım erken eğitim programı anaokulu versiyonuna yönelik öğretmen, veli ve rehberlerin görüşleri G Tomris PQDT-Global, 2012 | 15 | 2012 |
Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Farkındalık Geliştirmede Okul Öncesi Çocuk Kitaplarımız Nitelikli mi? A Arıkan, G Tomris, GY Bursa, DM Tuna Ana Dili Eğitimi Dergisi 9 (1), 19-44, 2021 | 8 | 2021 |
Views of Parents of Children With Down Syndrome on Early Intervention Services in Turkey: Problems, Expectations, and Suggestions G Tomris, S Celik, IH Diken, Y Akemoğlu Infants & Young Children 35 (2), 120-132, 2022 | 6 | 2022 |
Analysis of mixed methods graduate thesis studies in special education programs in Turkey M Doğan, S Çelik, G Tomris Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 1-32, 2022 | 6 | 2022 |
Antisosyal Davranışları Önlemeye Yönelik Başarıya İlk Adım Erken Eğitim Programının Etkililiği ile İlgili Yapılan Bilimsel Çalışmaların İncelenmesi M Melekoğlu, İ Diken, S Çelik, G Tomris International Journal of Early Childhood Special Education 6 (1), 55-79, 0 | 6 | |
Okul öncesi öğretmenlerine yönelik doğal öğretim sürecine giriş İH Diken, C Çuhadar, Ö Diken, A Arıkan, E Ünlü, S Çelik, G Tomris, ... Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık, 2016 | 4 | 2016 |
The Effectiveness of an Early Intervention Program Developed based on Naturalistic Teaching Processes (DÖDEM) for Children with Down Syndrome and Their Families in Turkey. G Tomris, İH Diken International Journal of Progressive Education 17 (1), 479-497, 2021 | 3 | 2021 |
Okul Öncesi Öğretmenlerine Yönelik Doğal Öğretim Stratejileri ve Teknikleri İH Diken, C Çuhadar, Ö Diken, A Arıkan, E Ünlü, S Çelik, G Tomris, ... Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık, 2016 | 3 | 2016 |
Gelişimsel destek programı İH Diken, S Vuran, M Yanardağ, Ö Diken, B Ülke-Kürkçüoğlu, F Bozkurt, ... | 3 | 2014 |
“A chain of interlocking rings”: Preschool teachers’ experiences regarding home-school collaboration with a focus on children with special needs and their parents in inclusive … S Çelik, G Tomris Children and Youth Services Review, 107700, 2024 | 2 | 2024 |
The COVID-19 pandemic: An assessment of the emergency remote education program based on providing at-home support to parents of children with down syndrome S Çelik, G Tomris, DM Tuna Children and Youth Services Review 133, 106325, 2022 | 2 | 2022 |