Follow
Gözde Tomris
Title
Cited by
Cited by
Year
Okul öncesi öğretmenlerinin özyeterlik inançları ve teknolojik araç-gereç kullanımına yönelik tutumları: Balıkesir ili örneği
E Yılmaz, G Tomris, AA Kurt
Anadolu Journal of Educational Sciences International 6 (1), 1-26, 2016
552016
Effectiveness of teaching café waitering to adults with intellectual disability through audio-visual technologies
A Cavkaytar, AT Acungil, G Tomris
Education and Training in Autism and Developmental Disabilities 52 (1), 77-90, 2017
412017
Early childhood inclusion in Turkey
IH Diken, S Rakap, O Diken, G Tomris, S Celik
Infants & Young Children 29 (3), 231-238, 2016
382016
Erken çocukluk özel eğitimi: Kuramsal ve yasal temeller, Dünya’daki ve Türkiye’deki son eğilimler
G Tomris, S Çelik
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi 23 (1 …, 2021
232021
Pre-school teachers’ self-efficacy beliefs and their attitudes towards the use of technological tools: Balıkesir province sample
E Yılmaz, G Tomris, AA Kurt
Anadolu Journal of Educational Sciences International 6 (1), 2016
212016
Effectiveness of the preschool version of the First Step to Success early intervention program for preventing antisocial behaviors
S Çelik, I Diken, A Çolak, A Arikan, F Aksoy, G Tomris
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE 16 (2), 2016
202016
Down sendromlu çocuğu olan ebeveynlere yönelik geliştirilen doğal öğretime dayalı erken müdahale (DÖDEM) programının ebeveyn ve çocukları üzerindeki etkililiği
G Tomris
PQDT-Global, 2019
192019
The COVID-19 pandemic: The evaluation of the emergency remote parent training program based on at-home support for children with down syndrome
S Çelik, G Tomris, DM Tuna
Children and youth services review 133, 106325, 2022
182022
Views of Teachers, Parents, and Counselors toward the Preschool Version of First Step to Success Early Intervention Program (FSS-PSV) in Preventing Antisocial Behaviors.
A Colak, G Tomris, IH Diken, A Arikan, F Aksoy, S Çelik
Educational Sciences: Theory and Practice 15 (3), 691-708, 2015
152015
Problem davranışları önlemede başarıya ilk adım erken eğitim programı anaokulu versiyonuna yönelik öğretmen, veli ve rehberlerin görüşleri
G Tomris
PQDT-Global, 2012
152012
Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Farkındalık Geliştirmede Okul Öncesi Çocuk Kitaplarımız Nitelikli mi?
A Arıkan, G Tomris, GY Bursa, DM Tuna
Ana Dili Eğitimi Dergisi 9 (1), 19-44, 2021
82021
Views of Parents of Children With Down Syndrome on Early Intervention Services in Turkey: Problems, Expectations, and Suggestions
G Tomris, S Celik, IH Diken, Y Akemoğlu
Infants & Young Children 35 (2), 120-132, 2022
62022
Analysis of mixed methods graduate thesis studies in special education programs in Turkey
M Doğan, S Çelik, G Tomris
Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 1-32, 2022
62022
Antisosyal Davranışları Önlemeye Yönelik Başarıya İlk Adım Erken Eğitim Programının Etkililiği ile İlgili Yapılan Bilimsel Çalışmaların İncelenmesi
M Melekoğlu, İ Diken, S Çelik, G Tomris
International Journal of Early Childhood Special Education 6 (1), 55-79, 0
6
Okul öncesi öğretmenlerine yönelik doğal öğretim sürecine giriş
İH Diken, C Çuhadar, Ö Diken, A Arıkan, E Ünlü, S Çelik, G Tomris, ...
Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık, 2016
42016
The Effectiveness of an Early Intervention Program Developed based on Naturalistic Teaching Processes (DÖDEM) for Children with Down Syndrome and Their Families in Turkey.
G Tomris, İH Diken
International Journal of Progressive Education 17 (1), 479-497, 2021
32021
Okul Öncesi Öğretmenlerine Yönelik Doğal Öğretim Stratejileri ve Teknikleri
İH Diken, C Çuhadar, Ö Diken, A Arıkan, E Ünlü, S Çelik, G Tomris, ...
Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık, 2016
32016
Gelişimsel destek programı
İH Diken, S Vuran, M Yanardağ, Ö Diken, B Ülke-Kürkçüoğlu, F Bozkurt, ...
32014
“A chain of interlocking rings”: Preschool teachers’ experiences regarding home-school collaboration with a focus on children with special needs and their parents in inclusive …
S Çelik, G Tomris
Children and Youth Services Review, 107700, 2024
22024
The COVID-19 pandemic: An assessment of the emergency remote education program based on providing at-home support to parents of children with down syndrome
S Çelik, G Tomris, DM Tuna
Children and Youth Services Review 133, 106325, 2022
22022
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20