Follow
Gözde Tomris
Title
Cited by
Cited by
Year
Okul öncesi öğretmenlerinin özyeterlik inançları ve teknolojik araç-gereç kullanımına yönelik tutumları: Balıkesir ili örneği
E Yılmaz, G Tomris, AA Kurt
Anadolu Journal of Educational Sciences International 6 (1), 1-26, 2016
462016
Early childhood inclusion in Turkey
IH Diken, S Rakap, O Diken, G Tomris, S Celik
Infants & Young Children 29 (3), 231-238, 2016
362016
Effectiveness of teaching café waitering to adults with intellectual disability through audio-visual technologies
A Cavkaytar, AT Acungil, G Tomris
Education and Training in Autism and Developmental Disabilities 52 (1), 77-90, 2017
332017
Effectiveness of the preschool version of the First Step to Success early intervention program for preventing antisocial behaviors
S Çelik, I Diken, A Çolak, A Arikan, F Aksoy, G Tomris
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE 16 (2), 2016
202016
Pre-school teachers’ self-efficacy beliefs and their attitudes towards the use of technological tools: Balıkesir province sample
E YILMAZ, G TOMRİS, AA KURT
Anadolu Journal of Educational Sciences International 6 (1), 2016
192016
Down sendromlu çocuğu olan ebeveynlere yönelik geliştirilen doğal öğretime dayalı erken müdahale (DÖDEM) programının ebeveyn ve çocukları üzerindeki etkililiği
G Tomris
PQDT-Global, 2019
182019
The COVID-19 pandemic: The evaluation of the emergency remote parent training program based on at-home support for children with down syndrome
S Çelik, G Tomris, DM Tuna
Children and Youth Services Review 133, 106325, 2022
162022
Erken çocukluk özel eğitimi: Kuramsal ve yasal temeller, Dünya’daki ve Türkiye’deki son eğilimler
G Tomris, S Çelik
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi 23 (1 …, 2021
142021
Views of teachers, parents, and counselors toward the preschool version of first step to success early intervention program (FSS-PSV) in preventing antisocial behaviors
A Çolak, G Tomris, İH Diken, A Arıkan, F Aksoy, S Çelik
EDAM, 2015
142015
Problem davranışları önlemede başarıya ilk adım erken eğitim programı anaokulu versiyonuna yönelik öğretmen, veli ve rehberlerin görüşleri
G Tomris
PQDT-Global, 2012
122012
Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Farkındalık Geliştirmede Okul Öncesi Çocuk Kitaplarımız Nitelikli mi?
A Arıkan, G Tomris, GY Bursa, DM Tuna
Ana Dili Eğitimi Dergisi 9 (1), 19-44, 2021
72021
Okul öncesi öğretmenlerine yönelik doğal öğretim sürecine giriş
İH Diken, C Çuhadar, Ö Diken, A Arıkan, E Ünlü, S Çelik, G Tomris, ...
Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık, 2016
72016
Okul Öncesi Öğretmenlerine Yönelik Doğal Öğretim Stratejileri ve Teknikleri
İH Diken, C Çuhadar, Ö Diken, A Arıkan, E Ünlü, S Çelik, G Tomris, ...
Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık, 2016
62016
Analysis of mixed methods graduate thesis studies in special education programs in Turkey
M DOĞAN, S ÇELİK, G TOMRİS
Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 1-32, 2022
52022
Gelişimsel destek programı
İH Diken, S Vuran, M Yanardağ, Ö Diken, B Ülke-Kürkçüoğlu, F Bozkurt, ...
52014
Antisosyal Davranışları Önlemeye Yönelik Başarıya İlk Adım Erken Eğitim Programının Etkililiği ile İlgili Yapılan Bilimsel Çalışmaların İncelenmesi
M Melekoğlu, İ Diken, S Çelik, G Tomris
International Journal of Early Childhood Special Education 6 (1), 55-79, 2015
42015
Türkiye’deki özel eğitim anabilim dallarında karma araştırma yöntemiyle yürütülmüş lisansüstü tezlerin çözümlenmesi
M DOĞAN, S ÇELİK, G TOMRİS
Journal of Qualitative Research in Education, 2022
22022
The COVID-19 pandemic: An assessment of the emergency remote education program based on providing at-home support to parents of children with down syndrome
S Çelik, G Tomris, DM Tuna
Children and Youth Services Review 133, 106325, 2022
22022
The Effectiveness of an Early Intervention Program Developed based on Naturalistic Teaching Processes (DÖDEM) for Children with Down Syndrome and Their Families in Turkey.
G Tomris, İH Diken
International Journal of Progressive Education 17 (1), 479-497, 2021
22021
Early Intervention Services for Young Children with Down Syndrome and Their Families: Recent Trends in the World and Turkey
G Tomris
International Journal of Early Childhood Special Education 12 (1), 319-346, 2020
22020
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20