Technical problems experienced in the transformation of virtual worlds into an education environment and coping strategies M Coban, T Karakus, A Karaman, F Gunay, Y Goktas Journal of Educational Technology & Society 18 (1), 37-49, 2015 | 40 | 2015 |
Social presence and motivation in a three-dimensional virtual world: An explanatory study RM Yilmaz, FB Topu, Y Goktas, M Coban Australasian Journal of Educational Technology 29 (6), 2013 | 29 | 2013 |
Orchestrating learning during implementation of a 3D virtual world T Karakus, O Baydas, F Gunay, M Coban, Y Goktas New Review of Hypermedia and Multimedia 22 (4), 303-320, 2016 | 16 | 2016 |
Eğitsel oyunların tasarlanmasında kullanılan oyun motorlarının değerlendirilmesi M Çoban, Ö Yıldırım, Y Göktaş 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, 22-24, 2011 | 16 | 2011 |
Determining Preparation Perceptions Before Earthquake of Individuals Experienced Earthquake: A Case Study M Çoban, M Sözbilir, Y Göktaş Doğu Coğrafya Dergisi 22 (37), 113, 2017 | 13* | 2017 |
Üç boyutlu sanal dünyalardaki tasarım öğelerinin motivasyon boyutları açısından incelenmesi İ Reisoğlu Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 5 (3), 257-272, 2015 | 10 | 2015 |
Üç boyutlu sanal dünyalarda öğretim materyalleri geliştiren tasarımcıların karşılaştıkları sorunlar M Çoban, Y Göktaş Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 9 (2), 275-287, 2013 | 10 | 2013 |
Üç boyutlu oyunla yapılan deprem eğitiminin ilkokul öğrencilerinin akademik başarıları ile motivasyonlarına etkisi ve öğrencilerin görüşleri M Çoban Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017 | 6 | 2017 |
The mediating role of critical thinking and cooperativity in the 21st century skills of higher education students O Kocak, M Coban, A Aydin, N Cakmak Thinking Skills and Creativity 42, 100967, 2021 | 5 | 2021 |
boyutlu sanal dünyalarda buradalık ve sosyal buradalık. 4 R Küfrevioğlu, FB Topu, M Çoban, Y Göktaş Eğitim Araştırmaları Birliği Kongresi, 4-7, 3 | 5 | 3 |
3B open simülatör ortamında ARCS motivasyon modeline göre tasarım yapan öğretim tasarımcısı adaylarının görüş ve deneyimleri: Bir durum çalışması M Çoban Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012 | 4 | 2012 |
Üç boyutlu oyunların eğitimde kullanılması M Çoban, RM YILMAZ, TK YILMAZ, Y Göktaş Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi 11 (1), 172-187, 2016 | 3 | 2016 |
Using virtual reality learning environments to motivate and socialize undergraduates in distance learning M Çoban, İ GOKSU Participatory Educational Research 9 (2), 199-218, 2022 | 2 | 2022 |
The Native Symbols Engaging Turkish Players to Digital Games in a Playability Perspective A Aslan, M Çoban, T Karakuş Yılmaz, Y Göktaş Simulation & Gaming 48 (3), 1-18, 2017 | 2 | 2017 |
Effects of Virtual Reality Learning Platforms on Usability and Presence: Immersive vs. Non-Immersive Platform M Çoban Handbook of Research on Teaching With Virtual Environments and AI, 236-265, 2021 | 1 | 2021 |
The experiences of the prospective information technology teachers taking the multimedia design and production course with project-based learning method: a case study M ÇOBAN Journal of Computer and Education Research 8 (16), 720-737, 2020 | 1 | 2020 |
Artırılmış Gerçeklikle Desteklenmiş Videolarla Öğretimin Akademik Başarı, Bilişsel Yük ve Motivasyona Etkisi M Çoban Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 20 (2), 1079, 2020 | 1* | 2020 |
Öğretim Materyallerinin Hazırlanmasında Meslek Yüksekokullarının Rolü M Çelik, İ., & Çoban Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 519-536, 2018 | 1* | 2018 |
The potential of immersive virtual reality to enhance learning: A meta-analysis M Çoban, Yİ Bolat, İ Göksu Educational Research Review 36 (100452), 1-19, 2022 | | 2022 |
Investigation of Higher Education Student Perceptions of Social Presence and Motivations in Online Learning Environments M Çoban Handbook of Research on Global Education and the Impact of Institutional …, 2022 | | 2022 |