Follow
Murat Çoban
Murat Çoban
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi
No verified email
Title
Cited by
Cited by
Year
The potential of immersive virtual reality to enhance learning: A meta-analysis
M Çoban, Yİ Bolat, İ Göksu
Educational Research Review 36 (100452), 1-19, 2022
942022
Technical problems experienced in the transformation of virtual worlds into an education environment and coping strategies
M Coban, T Karakus, A Karaman, F Gunay, Y Goktas
Journal of Educational Technology & Society 18 (1), 37-49, 2015
472015
The mediating role of critical thinking and cooperativity in the 21st century skills of higher education students
O Kocak, M Coban, A Aydin, N Cakmak
Thinking Skills and Creativity 42, 100967, 2021
452021
Social presence and motivation in a three-dimensional virtual world: An explanatory study
RM Yilmaz, FB Topu, Y Goktas, M Coban
Australasian Journal of Educational Technology 29 (6), 2013
332013
Using virtual reality learning environments to motivate and socialize undergraduates in distance learning
M Çoban, İ GOKSU
Participatory Educational Research 9 (2), 199-218, 2022
272022
Determining Preparation Perceptions Before Earthquake of Individuals Experienced Earthquake: A Case Study
M Çoban, M Sözbilir, Y Göktaş
Doğu Coğrafya Dergisi 22 (37), 113, 2017
25*2017
Üç boyutlu sanal dünyalardaki tasarım öğelerinin motivasyon boyutları açısından incelenmesi
İ Reisoğlu, R Yilmaz, M Çoban, FB Topu, T KARKUŞ, Y Göktaş
Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 5 (3), 257-272, 2015
192015
Eğitsel oyunların tasarlanmasında kullanılan oyun motorlarının değerlendirilmesi
M Çoban, Ö Yıldırım, Y Göktaş
5th International Computer & Instructional Technologies Symposium 22, 24, 2011
192011
Orchestrating learning during implementation of a 3D virtual world
T Karakus, O Baydas, F Gunay, M Coban, Y Goktas
New Review of Hypermedia and Multimedia 22 (4), 303-320, 2016
172016
Üç boyutlu sanal dünyalarda öğretim materyalleri geliştiren tasarımcıların karşılaştıkları sorunlar
M Çoban, Y Göktaş
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 9 (2), 275-287, 2013
172013
Üç boyutlu oyunla yapılan deprem eğitiminin ilkokul öğrencilerinin akademik başarıları ile motivasyonlarına etkisi ve öğrencilerin görüşleri
M Çoban
Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017
122017
3B sanal dünyalar ve kullanım alanları
Y GÖKTAŞ, FB TOPU, M ÇOBAN, T KARAKUŞ YILMAZ, Ö BAYDAŞ, ...
3 Boyutlu Sanal Dünyaların Eğitimde Kullanımı, 2017
92017
Using Virtual Reality Technologies in STEM Education: ICT Pre-Service Teachers' Perceptions.
M Çoban, NO Akçay, İ Çelik
Knowledge Management & E-Learning 14 (3), 269-285, 2022
82022
Using virtual reality learning environments to motivate and socialize undergraduates in distance learning. Participatory Educational Research, 9 (2), 199–218
M Çoban, İ Göksu
72022
boyutlu sanal dünyalarda buradalık ve sosyal buradalık. 4
R Küfrevioğlu, FB Topu, M Çoban, Y Göktaş
Eğitim Araştırmaları Birliği Kongresi, 4-7, 3
73
Üç boyutlu oyunların eğitimde kullanılması
M Çoban, RM YILMAZ, TK YILMAZ, Y Göktaş
Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi 11 (1), 172-187, 2016
62016
Which training method is more effective in earthquake training: Digital game, drill, or traditional training?
M Çoban, Y Göktaş
Smart Learning Environments 9 (1), 23, 2022
52022
3B open simülatör ortamında ARCS motivasyon modeline göre tasarım yapan öğretim tasarımcısı adaylarının görüş ve deneyimleri: Bir durum çalışması
M Çoban
Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012
52012
Comparison of the digital game, drills, and traditional education methods in terms of motivation in earthquake education
M Çoban, Y Göktaş
E-Learning and Digital Media 19 (5), 1-28, 2022
42022
The experiences of the prospective information technology teachers taking the multimedia design and production course with project-based learning method: A case study
M ÇOBAN
Journal of Computer and Education Research 8 (16), 720-737, 2020
42020
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20