Takip et
Hakan Cengiz
Başlık
Alıntı yapanlar
Alıntı yapanlar
Yıl
The effect of electronic word of mouth on brand image and purchase intention: An application concerning cell phone brands for youth consumers in Turkey
O Torlak, BY Ozkara, MA Tiltay, H Cengiz, MF Dulger
Journal of Marketing Development and Competitiveness 8 (2), 61-68, 2014
2662014
Review of brand loyalty literature: 2001–2015
H Cengiz, H Akdemir-Cengiz
Journal of Research in Marketing (ISSN: 2292-9355) 6 (1), 407-434, 2016
452016
Effect of the need for popularity on purchase decision involvement and impulse-buying behavior concerning fashion clothing
H Cengiz
Journal of Global Fashion Marketing 8 (2), 113-124, 2017
412017
Comparing alternative service quality scales: An investigation using confirmatory factor analysis in a health care setting
H Cengiz, Y Fidan
Services Marketing Quarterly 38 (1), 15-22, 2017
222017
Tüketicilerin organik gıda satın alma motivasyonlarının zaltman metafor çıkarım tekniği aracılığıyla incelenmesi
H Cengiz, M Şenel
Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 7 (1), 56-69, 2017
212017
Investigating the demographics and behavioural characteristics associated with voluntary simplicity lifestyles in a developed and a developing country: A comparison between US …
H Cengiz, Ö Torlak
Global Business Review 22 (1), 119-131, 2021
202021
Gönüllü sade yaşam davranışının ölüm tüketimi davranışına yönelik tutumlar üzerine etkisi: Türk ve Amerikan kültürleri arasında bir karşılaştırma
H Cengiz
Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014
202014
Cep Telefonu Kullanıcılarının Tüketici Tecrübelerinin Değerlendirilmesi: Online Tüketici Yorumları Üzerine Netnografik Bir İnceleme
H CENGİZ, S BAŞARAN
Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi 8 (1), 73-92, 2016
18*2016
MATERYALİZM, ÖZ-BENZEŞİM VE BİREYSELCİLİĞİN KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ REKLAM KAMPANYALARINA YÖNELİK TUTUMLAR VE BU KAMPANYALARI SOSYAL AĞLARDA PAYLAŞMA NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
H Cengiz, BY Özkara
Business & Management Studies: An International Journal 4 (1), 24-47, 2016
16*2016
Tüketici yaşam tarzının elektrikli araçları satın alma niyeti üzerine etkisi: Tüketici yenilikçiliği, tüketici benzersizliği ve keşifsel davranışların aracılık etkisi
H Paşalıoğlu, H Cengiz
Proceedings of the International Congress on Business and Marketing, 35-45, 2019
102019
Destination personality and attitudes towards destination: An example from two similar tourist destinations in Turkey
A Gürbüz, HA Cengiz, H Cengiz
International Journal of Economics, Commerce and Management 4 (5), 95-106, 2016
82016
Voluntary simplicity in the final rite of passage: Death
H Cengiz, DW Rook
Death in a consumer culture, 147-158, 2015
82015
Popülarite İhtiyacı ve Tüketim
H Cengiz
72017
Sosyal ağ sitelerinde marka temelli içeriklerin paylaşılmasına yönelik güdülerin incelenmesi: Facebook Örneği
H Cengiz, M KARAARSLAN, E AKÇALAN, E MALKOÇ
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi 5 (3), 611-633, 2016
52016
Tüketici Etnosentrizminin Tüketim Sonrası Olumsuz Duygular, Tüketici Şikayet Davranışları, Marka Nefreti Üzerindeki Rolü
M ÖNEY
12020
Reklamda Emoji Kullanımının Tüketici Satın Alma Kararına Etkisi: Öznel İyi Oluş’un Aracılık Rolü
C ERŞAN
12020
Why Did They Switch? How Will They Come Back?
M Sehirli, Y Fidan, H Cengiz
Journal of Marketing Development & Competitiveness 12 (3), 2018
12018
Death in a consumer culture
K Hamilton
Consumption Markets & Culture 21 (3), 283-286, 2018
12018
Tourists’ need for uniqueness and ethnic food purchase intention: A moderated serial mediation model
H Cengiz, HA Cengiz
Appetite 190, 107004, 2023
2023
The effect of perceived scarcity on impulse-buying tendencies in a fast fashion context: A mediating and multigroup analysis
H Cengiz, M Şenel
Journal of Fashion Marketing and Management: An International Journal, 2023
2023
Sistem, işlemi şu anda gerçekleştiremiyor. Daha sonra yeniden deneyin.
Makaleler 1–20