İlköğretim öğretmenleri için kısaltılmış matematik tutum ölçeği N Nazlıçiçek, E Erktin V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Kitapçığı (16 …, 2002 | 133* | 2002 |
Assessment of metacognition and its relationship with reading comprehension, achievement, and aptitude P Çetinkaya, E Erktin Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi 19 (1), 1-11, 2002 | 113* | 2002 |
Matematik kaygısı ölçeği’nin psikometrik özellikleri E Erktin, G Dönmez, S Özel Eğitim ve Bilim 31 (140), 2006 | 87* | 2006 |
Coping as self-regulation of anxiety: A model for math achievement in high-stakes tests E Ader, E Erktin Cognition, Brain, Behavior 14 (4), 311, 2010 | 60 | 2010 |
Öğretmen yetiştirme araştırması R Okçabol, Y Akpınar, A Caner, E Erktin, F Gök, Ö Ünlühisarcıklı Ankara: Eğitim-Sen Yayınları, 2003 | 52* | 2003 |
The Relationship between math anxiety attitude toward mathematics and classroom environment. 14 E Erktin International Conference of Stress and Anxiety Research Society (STAR …, 1993 | 46 | 1993 |
Metacognitive experiences: Mediating the relationship between metacognitive knowledge and problem solving G Aşık, E Erktin Egitim ve Bilim 44 (197), 2019 | 45* | 2019 |
Enhancing mathematics achievement of elementary school students through homework assignments enriched with metacognitive questions ZÇ Özcan, E Erktin Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education 11 (6 …, 2015 | 44 | 2015 |
İlköğretimde düşünme becerilerinin geliştirilmesi E Erktin Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi 16 …, 2002 | 38 | 2002 |
Examining school related factors leading to dropout through children's conceptions and experiences: Development of a scale for attitudes towards elementary school E Erktin, R Okcabol, O Ural Journal of Psychologists and Counsellors in Schools 20 (1), 109-118, 2010 | 31 | 2010 |
Development and validation of a STEM competencies assessment framework S Arikan, E Erktin, M Pesen International Journal of Science and Mathematics Education, 1-24, 2020 | 29 | 2020 |
Writing as a tool in teaching sketching: Implications for architectural design education S Soygenis, M Soygenis, E Erktin International Journal of Art & Design Education 29 (3), 283-293, 2010 | 28 | 2010 |
Eğitimde bilişim teknolojilerinin kullanımını etkileyen psikolojik etmenler E Erktin, S Gülseçen Eğitim ve Bilim 26 (121), 2001 | 21 | 2001 |
Sınavda öğrencilerin başarısını neler etkiliyor E Erktin, E Ader Cumhuriyet Gazetesi 894 (21), 30-44, 2004 | 13 | 2004 |
Teaching thinking for mathematics through the enhancement of metacognitive skills. E Erktin Research in the Schools, 2004 | 12 | 2004 |
İlköğretim Matematik Sınıflarında “Kağıt Katlama” Projesi E Erktin, A Özkan, N Balcı Mart 6, 2014, 2011 | 10 | 2011 |
Learning by experiencing the space: Informal learning environments in architecture education E Erktin, S Soygeniş Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi 31 (1), 81-92, 2014 | 9 | 2014 |
Matematik ödev alışkanlığı ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması ZÇ Özcan, E Erktin Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi 31 (2), 27-47, 2013 | 9 | 2013 |
Matematik korkusu E Erktin İlköğretim Okullarında Matematik Öğretimi ve Sorunları. Türk Eğitim Derneği …, 1994 | 9 | 1994 |
Development of the revised form of the coping with mathematics scale E Ader, E Erktin Procedia-Social and Behavioral Sciences 47, 974-980, 2012 | 8 | 2012 |