Effectiveness of hands-on and minds-on activities on students' achievement and attitudes towards physics Ö Ateş, A Eryilmaz Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching 12 (1), 1-22, 2011 | 169 | 2011 |
Basit araçlarla yaparak öğrenme yöntemine göre geliştirilen elektrik devreleri ile ilgili etkinlikler" Ö Hardal, A Eryılmaz Eğitimde İyi Örnekler 17, 2004 | 52 | 2004 |
Factors affecting performance of tutors during problem-based learning implementations O Ates, A Eryilmaz Procedia-Social and Behavioral Sciences 2 (2), 2325-2329, 2010 | 26 | 2010 |
Perceptions of students and teachers participating in a science festival regarding science and scientists Ö Ateş, AM Ateş, Y Aladağ Research in Science & Technological Education 39 (1), 109-130, 2021 | 20 | 2021 |
Strengths and weaknesses of problem-based learning: students’ and tutors’ perspectives O Ates, A Eryilmaz Journal of the Buca Educational Sciences Faculty 28, 40-58, 2010 | 20* | 2010 |
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Öz Güven Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi T Avcı, Ö Ateş Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2018 | 18 | 2018 |
Epistemological views of prospective physics teachers GÜ Çoban, SK Şengören International Online Journal of Educational Sciences 3 (3), 2024 | 17 | 2024 |
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerine Yönelik Algıları Üzerine Bir Araştırma T Avcı, Ö Ateş Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 30 (1), 19-42, 2017 | 17 | 2017 |
Fen ve teknoloji dersinde öğretmenlerinin karşılaştıkları problemler ve bu problemlerin nedenleri. Ö Hardal-Ateş, Z Aşçı-Akdağ Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, 07-09, 2006 | 17 | 2006 |
2013 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri SM Bekmezci, Ö Ateş Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2018 | 16 | 2018 |
The Effects of Hands-on Activities on Ninth Grade Students' Achievement and Attitudes Towards Physics Ö Hardal | 16 | 2003 |
Prospective Physics Teachers’ Awareness of Radiation and Radioactivity AK Taşoğlu, Ö Ateş, M Bakaç European Journal of Physics Education 6 (1), 1-14, 2015 | 14 | 2015 |
Consistency between Constructivist Profiles and Instructional Practices of Prospective Physics Teachers Ö Ateş, G Ünal-Çoban, S Kaya-Şengören European Journal of Educational Research, 2018 | 10 | 2018 |
Analysis of the problem based learning implementations: students and tutors perceptions and actions Ö Ateş, A ERYILMAZ Journal of Theory & Practice in Education (JTPE) 11 (3), 2015 | 6* | 2015 |
Preparation of ecofriendly offset printing ink varnish with safflower oil and Pinus pinaster resin and printability P Hayta, M Oktav, Ö Ateş, Z Özomay Anadolu Orman Araştırmaları Dergisi 6 (2), 62-67, 2020 | 5 | 2020 |
Elektrik konusunu hatırda tutma üzerine kavram karikatürleri ve haritalarının etkisi Ö Ateş, FŞ Ören Pegem Atıf İndeksi, 355-368, 2018 | 5 | 2018 |
Epistemological Views of Prospective Physics Teachers G Ünal Çoban, Ö Ateş, S Kaya Şengören International Online Journal of Educational Sciences 3 (3), 1224-1258, 2011 | 5* | 2011 |
Preservice Teachers' Views of Nature of Science and Their Metaphoric Perceptions of Science and Scientists. O ATES International Online Journal of Educational Sciences 11 (4), 2019 | 4 | 2019 |
Öğretmen Adaylarının Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Algıları Ö Ateş Electronic Turkish Studies 13 (27), 2018 | 4 | 2018 |
Analysis of the science course curriculum objectives and high school entrance examination questions according to TIMSS framework B Peduk, O Ates International Journal of Educational Methodology 5 (3), 433-449, 2019 | 3 | 2019 |