Follow
Ali Oluk
Ali Oluk
Verified email at kastamonu.edu.tr
Title
Cited by
Cited by
Year
Comparing Students’ Scratch Skills with Their Computational Thinking Skills in Terms of Different Variables
A Oluk, Ö Korkmaz
I.J. Modern Education and Computer Science, 1-7, 2016
1072016
Bireylerin bilgisayarca düşünme becerilerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi
Ö Korkmaz, R Çakır, MY Özden, A Oluk, S Sarıoğlu
Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty 34 (2), 68-87, 2015
1072015
Scratch’ın 5. sınıf öğrencilerinin algoritma geliştirme ve bilgi-işlemsel düşünme becerilerine etkisi
A Oluk, Ö Korkmaz, HA Oluk
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 9 (1), 54-71, 2018
792018
Effect of scratch on 5th graders’ algorithm development and computational thinking skills
A Oluk, Ö Korkmaz, HA Oluk
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 9 (1), 54-71, 2018
322018
Investigation of individuals’ computational thinking skills in terms of different variables
Ö Korkmaz, R Çakır, MY Özden, A Oluk, S Sarıoğlu
Ondokuz Mayis University Journal of Faculty of Education 34 (2), 68-87, 2015
252015
Öğrencilerin bilgisayarca düşünme becerilerinin mantıksal matematiksel zekâ ve matematik akademik başarıları açısından incelenmesi
A Oluk
Amasya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2017
242017
Üniversite öğrencilerinin bilgisayarca düşünme becerilerinin mantıksal matematiksel zekâ ve problem çözme becerileri açısından incelenmesi
O Ali, R ÇAKIR
Journal of Theoretical Educational Science 12 (2), 457-473, 2019
172019
Effects of Using the Scratch Program in 6th Grade Information Technologies Courses on Algorithm Development and Problem Solving Skills
A OLUK, F SALTAN
Participatory Educational Research, 10-20, 2015
172015
Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin eğitsel robotların kullanımına yönelik görüşleri
A Oluk, Ö Korkmaz
Pegem Atıf İndeksi, 215-224, 2018
102018
The effect of code. org activities on computational thinking and algorithm development skills
A Oluk, R Çakır
Journal of Teacher Education and Lifelong Learning 3 (2), 32-40, 2021
52021
HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME EĞİLİMLERİ İLE BİREYSEL YENİLİKÇİLİK ÖZELLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN BELİRLENMESİ
M DURMUŞ İSKENDER, C KAŞ GÜNER, A OLUK
Journal of International Social Research 11 (56), 2018
42018
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLERİNİN EĞİTSEL ROBOTLARIN KULLANIMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ
O Ali, Ö KORKMAZ
Değ şen Dün, 215, 2018
12018
Effect of scratch on 5th graders’ algorithm development and computational thinking skills [Scratch’ın 5. Sınıf öğrencilerinin algoritma geliştirme ve bilgi-İşlemsel düşünme …
A Oluk, Ö Korkmaz, HA Oluk
Karadeniz Technical University, 2018
2018
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–13