Follow
Emine Kahraman
Emine Kahraman
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi
Verified email at beun.edu.tr
Title
Cited by
Cited by
Year
The effect of STEM activities on the scientific creativity of middle school students: The effect of STEM activities
A Dogan, E Kahraman
International Journal of Curriculum and Instruction 13 (2), 2000-2025, 2021
222021
STEM etkinliklerine yönelik ortaokul öğrencilerinin görüşleri
E Kahraman, A Doğan
Anadolu Öğretmen Dergisi 4 (1), 1-20, 2020
142020
The Use of Standardized Feedback for Teaching Material Preparation: The Opinions of Preservice Science Teachers.
E Kahraman, O Koray
Eurasian Journal of Educational Research 90, 83-102, 2020
142020
Fen bilgisi öğretmen adaylarının kaynaştırma eğitimi, kaynaştırma öğretmeni ve kaynaştırma öğrencilerine ilişkin metaforik algıları
G Altıntaş, Ö Baykan, E Kahraman, SU Altıntaş
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi 4 (3), 273-282, 2015
112015
STEM eğitiminin ortaokul öğrencilerinin STEM mesleklerine yönelik ilgilerine, bilimsel yaratıcılıklarına ve fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarına etkisinin araştırılması
E Kahraman
Gazi Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2021
102021
Öğretmen adaylarının kaynaştırma eğitimi, kaynaştırma öğretmeni ve kaynaştırma öğrencilerine ilişkin metaforik algıları
G Altıntaş, Ö Baykan, E Kahraman, SU Altıntaş
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi 4 (1), 147-157, 2015
82015
STEM uygulamalarının ortaokul öğrencilerinin problem çözme becerilerine yönelik algılarına etkisinin incelenmesi
A Doğan, E AYDIN, E Kahraman
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi …, 2020
72020
Pre-Service Preschool Teachers' Opinions about the Formative Assessment.
Ö Koray, E Kahraman
Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET 18 (1), 77-87, 2019
72019
Fen ve teknoloji dersi ‘maddenin tanecikli yapısı’ünitesi kavramları üzerine öğrencilerin geliştirdikleri metaforlar
G Altıntaş, E Kahraman, E Ülger, SU Altıntaş
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi 3 (3), 2146-9199, 2014
52014
An Analysis on the Effect of Design-Based STEM Activity Development Process on Prospective Maths Teachers' Problem-Solving Skills and Scientific Creativity.
C Pekbay, E Kahraman
Electronic Journal for Research in Science & Mathematics Education 26 (4 …, 2023
42023
STEM temelli uygulamaların ortaokul öğrencilerinin fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarına etkisi
E Kahraman, A Doğan
Turkish Studies-Educational Sciences 15 (4), 2020
42020
6. 7. ve 8. sınıf fen ve teknoloji derslerinde yer alan kavramların öğretmen kılavuzu kitapları, ders kitapları, öğrenci çalışma kitapları ve seviye belirleme sınavı analizi
E Kahraman
Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013
42013
Experiences of science teachers during the pandemic-based distance learning process and their recommendations about the post-pandemic process
D Serpil, O Koray, E Kahraman
Journal of Education in Science Environment and Health 8 (2), 144-167, 2022
32022
Pre-Service Science Teachers Experience with 3d Digital Design Technology
A Doğan, E Kahraman
GLOBETSonline: International Conference on Education, Technology and Science …, 2020
22020
Examination of prospective science teachers’ achievement on basic geography topics and effectiveness of poster-based teaching for learning these topics
A Dogan, M Sarıkaya, E Kahraman
International Journal of Curriculum and Instruction 12 (2), 245-262, 2020
12020
Professional Learning of Teachers: A Qualitative Research: Professional Learning of Teachers: A Qualitative Research
E Kahraman, E KAHRAMAN, DK KOÇYİĞİT, A ŞENER
International Journal of Original Educational Research 2 (1), 43-54, 2024
2024
Öğretmenlerin Mesleki Öğrenmesini Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi
E KAHRAMAN, E KAHRAMAN, DK KOÇYİĞİT, A ŞENER
International Journal of Original Educational Research 2 (1), 2024
2024
Eleştirel Okuma Temelli Sosyobilimsel Etkinlik Uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlığına, Eleştirel Düşünme Eğilimine ve Eleştirel Okuma Öz …
E KAHRAMAN, Ö KORAY, O BOZKURT
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 43 (3), 1387-1424, 2023
2023
Bibliometric and content analysis of meta-analysis studies in the field of STEM education
E Kahraman
International Journal of Modern Education Studies 7 (2), 2023
2023
Investigation of 7th and 8th Grade Science Curriculum Outcomes and Textbook Activities in terms of Scientific Creativity
E Kahraman
Journal of Educational Studies and Multidisciplinary Approaches 3 (2), 2023
2023
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20