Açık sorgulamaya dayalı öğrenmenin öğrencilerin başarısına ve bilimsel süreç becerilerinin gelişimine etkisi G Kaya, S Yilmaz | 128 | 2016 |
Fen kavramlarıyla ilişkilendirilmiş doğrudan yansıtıcı yaklaşımın ilköğretim öğrencilerinin bilimin doğası hakkındaki görüşlerine ve akademik başarılarına etkisi G Kaya Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011 | 38 | 2011 |
Investigation of forest school concept by forest school teachers’ viewpoints E Bal, G Kaya International Electronic Journal of Environmental Education 10 (2), 167-180, 2020 | 26 | 2020 |
Discourse patterns and communicative approaches for teaching nature of science G Kaya, M Şardağ, G Cakmakci, N Dogan, S İrez, Y Yalaki Egitim Ve Bilim-Education And Science 41 (185), 2016 | 23 | 2016 |
Bilimin doğası öğretiminde kullanılan söylem desenleri ve iletişim yaklaşımları G Kaya, M Şardağ, G Cakmakci, N Doğan, S İrez, Y Yalaki Eğitim ve Bilim 41 (185), 2016 | 17 | 2016 |
The impact of open inquiry based learning on students' achievement and development of science process skills G Kaya, S Yilmaz HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL …, 2016 | 15 | 2016 |
Primary Education Teacher's Problem: Mobbing (Kastamonu Province Sample) G Kaya, B Ahi, H Tabak Procedia-Social and Behavioral Sciences 46, 838-842, 2012 | 14 | 2012 |
Fen ve mühendislik uygulamaları M Şardağ, T Ecevit, G Top, G Kaya, G Çakmakcı Güncel öğretim programlarına uygun ve STEM destekli fen bilimleri öğretimi …, 2018 | 11 | 2018 |
STEM Temelli Araştırmalarda Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin İncelenmesi N ZENGİN, G KAYA, M PEKTAŞ Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 40 (2), 329-255, 2020 | 10 | 2020 |
Aging education ın elementary textbooks G Kaya, S Candan, A Avşar-Tuncay, M Hakverdi-Can, D Can, C Pekbay Procedia-Social and Behavioral Sciences 116, 3030-3037, 2014 | 10 | 2014 |
The Role of Science Teachers' Awareness in their Classroom Practice of Formative Assessment. G Kaya, V Atasoy, S Candan-Helvacı, M Pektaş Education & Science/Egitim ve Bilim 46 (205), 2021 | 8 | 2021 |
Teacher talk and learner contributions in inquiry based science education: A conversation analytic examination G Kaya Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017 | 8 | 2017 |
Formative assessment practices in science education: A meta-synthesis study V Atasoy, G Kaya Studies in Educational Evaluation 75, 101186, 2022 | 7 | 2022 |
Integration of computational thinking into STEM activities: An example of an interdisciplinary unplugged programming activity F Özdinç, G Kaya, F Mumcu, B Yıldız Science Activities 59 (3), 151-159, 2022 | 7 | 2022 |
Bilimsel Süreç Becerileri Kontrol Listesi ile Fen ve Teknoloji Ders Kitaplarının Analizi: Kuvvet ve Hareket Ünitesi Örneği G Kaya, H Bozdemir International Conference on New Trends in Education and Their Implications …, 2011 | 7 | 2011 |
The epistemic role of children’s questions and teacher’s responses in preschool classroom discourse G Kaya, B Ahi Journal of Education 203 (4), 865-876, 2023 | 4 | 2023 |
Investigation of the Effect of Teacher Training Programs on Reflective Thinking: ALACT Model. G Kaya, S Öz International Journal of Progressive Education 17 (2), 275-291, 2021 | 4 | 2021 |
An Inquiry-Based Science Activity: Floating-Sinking-Staying between the Surface and Bottom. G Kaya, Ç Avan Journal of Inquiry Based Activities 10 (2), 112-126, 2020 | 4 | 2020 |
İlköğretim Ders Kitaplarında Engellilik CAN Derya, C PEKBAY, MH CAN, K Gökhan, AA TUNCAY, S CANDAN Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 41 (41), 75-89, 2017 | 4 | 2017 |
Determining the levels of how families shape children's engagement with science: A scale development study E Bal, G Kaya Journal of Theoretical Educational Science 15 (1), 169-190, 2022 | 3 | 2022 |