Maximizing the benefits of project work in foreign language classrooms B Alan, FL Stoller English teaching forum 43 (4), 10-21, 2005 | 376 | 2005 |
Novice teachers' perceptions of an in-service teacher training course at Anadolu University B Alan PQDT-Global, 2003 | 57 | 2003 |
Critical friendship in self-study A Bulent, H Sariyev, HF ODABASI Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 9 (1), 316-334, 2021 | 18 | 2021 |
Öğretmen Eğitiminde Nitel Bir Araştırma Yöntemi Olarak Bireysel Araştırma+ B Alan Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 4 (1), 7-25, 2016 | 18 | 2016 |
Can CELTA qualification be the new bridge between pre-service and in-service education?: Perceptions of in-service teachers B AYDIN, S Sağlam, A Bülent ELT Research Journal 5 (2), 2016 | 15 | 2016 |
Combining the old and the new: Designing a curriculum based on the taba model and the global scale of English B Aydin, MM Unver, A Bülent, S Sağlam Journal of Language and Linguistic Studies 13 (1), 304-320, 2017 | 13 | 2017 |
Continuous professional development for novice teachers of English B Alan US-China Education Review B 5 (8), 527-534, 2015 | 13 | 2015 |
Determining generic teacher competencies: A measurable and observable teacher competency framework A Bülent, M Güven International Journal of Psychology and Educational Studies 9 (2), 308-331, 2022 | 10 | 2022 |
Eğitim durumlarının düzenlenmesi ve değerlendirilmesi M Güven, B Alan Pegem Atıf İndeksi, 334-362, 2017 | 10 | 2017 |
Re-discovery of the self through personal experience methods: A narrative self-study A Bülent Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 7 (2), 470-494, 2019 | 9 | 2019 |
An analysis of teachers’ and students’ perceptions on the use of smart boards in foreign language classrooms İ İstifçi, AD KESER, R Serpil, MA Önal, A Bülent, S TÜRKYILMAZ Turkish Online Journal of English Language Teaching 3 (2), 83-110, 2018 | 9 | 2018 |
Mesleğe yeni başlayan öğretmenlerin Anadolu Üniversitesindeki bir hizmet içi eğitim kursuna yönelik algılamaları B Alan Bilkent Üniversitesi, Ankara, 2003 | 9 | 2003 |
Self-study as a qualitative research methodology in teacher education B Alan Journal of Qualitative Research in Education-JOQRE 4 (1), 7-25, 2015 | 7 | 2015 |
THE ROLE OF INDUCTION PROGRAM IN NEWLY RECRUITED TEACHERS’ADAPTATION TO A NEW TEACHING ENVIRONMENT: A CASE FROM ANADOLU UNIVERSITY S Sağlam, A Bülent Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 17 (67), 1092-1108, 2018 | 5 | 2018 |
Gregorc Öğrenme Stili Sınıflaması ve Öğrenme-Öğretme Durumlarının Gregorc Öğrenme Stillerine Göre Düzenlenmesi A Bülent Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 18 (3), 1-12, 2018 | 4 | 2018 |
The effect of explicit instruction of summarizing strategy on students’ summarizing skills A Bülent Journal of Teacher Education and Educators 5 (3), 315-334, 2016 | 3 | 2016 |
Bireysel araştırmada eleştirel arkadaşlık A Bülent, H SARIYEV, HF ODABAŞI Journal of Qualitative Research in Education, 2021 | 2 | 2021 |
Genel öğretmenlik yeterliliklerinin belirlenmesi ve yeterliliklere dayalı bir hizmet öncesi öğretmen eğitimi programının tasarlanması B Alan Eskişehir: Anadolu Üniversitesi 289, 2019 | 2 | 2019 |
İngilizce hazırlık okulu öğretim programı geliştirme sürecinde felsefi düşünce eksikliğinin eleştirel analizi B Alan | 2 | 2017 |
Reflective and Clinical Teacher Education: A Model Proposal towards Application A Bülent, M Güven Journal of Theoretical Educational Science 15 (4), 788-815, 2022 | 1 | 2022 |