A comparison of constant time delay and simultaneous prompting within embedded instruction on teaching leisure skills to children with autism O Kurt, E Tekin-Iftar Topics in Early Childhood Special Education 28 (1), 53-64, 2008 | 107 | 2008 |
A Comparison of Discrete Trial Teaching with and without Gestures/Signs in Teaching Receptive Language Skills to Children with Autism. O Kurt Educational Sciences: Theory and Practice 11 (3), 1436-1444, 2011 | 45 | 2011 |
Effectiveness of video modeling provided by mothers in teaching play skills to children with autism F Besler, O Kurt Educational Sciences: Theory & Practice 16 (1), 2016 | 39 | 2016 |
The effects of simultaneous prompting on teaching expressive identification of objects: An instructive feedback study E Tekin-Iftar, G Acar, O Kurt International Journal of Disability, Development and Education 50 (2), 149-167, 2003 | 35 | 2003 |
Otistik özellikler gösteren çocuklara zincirleme serbest zaman becerilerinin öğretiminde sabit bekleme süreli öğretimin ve eşzamanlı ipucuyla öğretimin gömülü öğretimle … O Kurt Anadolu Üniversitesi, 2006 | 30 | 2006 |
Using a constant delay to teach leisure skills to children with developmental disabilities. E Tekin-Iftar, G Kircaali-Iftar, B Birkan, A Uysal, S Yildirim, O Kurt Revista Mexicana de Análisis de la Conducta, 2001 | 29 | 2001 |
Otizm spektrum bozukluğu ve bilimsel dayanaklı uygulamalar O Kurt Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri, 77-116, 2012 | 26 | 2012 |
Zihin özürlü çocuk annelerinin aile özelliklerine ilişkin algılamaları ile çeşitli ailesel değişkenler arasındaki ilişkilerin incelenmesi O Korkut Anadolu Üniversitesi, 2001 | 20 | 2001 |
Sosyal geçerlik O Kurt Eğitim ve davranış bilimlerinde tek-denekli araştırmalar, 375-394, 2012 | 19 | 2012 |
Enhancing Instructional Efficiency through Generalization and Instructive Feedback: A Single-Subject Study with Children with Mental Retardation. E Tekin-Iftar, O Kurt, G Acar International Journal of Special Education 23 (1), 147-158, 2008 | 17 | 2008 |
Improving Classroom Learning: The Effectiveness of Time Delay within the TEACCH Approach. O Kurt, C Parsons International Journal of Special Education 24 (3), 173-185, 2009 | 12 | 2009 |
Teaching multi-step requesting to children with autism spectrum disorder using systematic instruction and a speech-generating device D Genc-Tosun, O Kurt Augmentative and Alternative Communication 33 (4), 213-223, 2017 | 11 | 2017 |
Yüksek ve düşük uygulama güvenirliğiyle sunulan sabit bekleme süreli öğretim uygulamalarının karşılaştırılması E TEKİN İFTAR, O KURT, Ö ÇETİN Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 11 (1), 363-381, 2011 | 10 | 2011 |
A Comparison of Constant Time Delay Instruction with High and Low Treatment Integrity. E Tekin Iftar, O Kurt, O Cetin Educational Sciences: Theory and Practice 11 (1), 375-381, 2011 | 10 | 2011 |
Otistik çocuklar için davranışsal eğitim programı (OÇİDEP) G Kırcaali-İftar, B Ülke-Kürkçüoğlu, O Kurt Yayımlanmamış eğitim semineri notları, 2006 | 10 | 2006 |
Comparison of simultaneous prompting and constant time delay procedures in teaching children with autism the responses to questions about personal information N Akmanoglu, O Kurt, A Kapan Educational Sciences: Theory & Practice 15 (3), 2015 | 9 | 2015 |
Uyarlamalı dönüşümlü uygulamalar modeli O Kurt Eğitim ve davranış bilimlerinde tek denekli araştırmalar, 329-349, 2012 | 9 | 2012 |
Doğal öğretim yöntemleri. E. Tekin-İftar O Kurt Davranış ve öğrenme sorunu olan çocukların eğitimi, 162-179, 2008 | 9 | 2008 |
Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere yönelik kapsamlı uygulamalar O Kurt, SBA Yurtçu | 7 | 2017 |
Otizm spektrum bozukluğu ve video modelle öğretim D Genç-Tosun, O Kurt | 7 | 2014 |