A comparison of constant time delay and simultaneous prompting within embedded instruction on teaching leisure skills to children with autism O Kurt, E Tekin-Iftar Topics in Early Childhood Special Education 28 (1), 53-64, 2008 | 133 | 2008 |
Effectiveness of video modeling provided by mothers in teaching play skills to children with autism. F Besler, O Kurt Educational Sciences: theory and practice 16 (1), 209-230, 2016 | 91 | 2016 |
A Comparison of Discrete Trial Teaching with and without Gestures/Signs in Teaching Receptive Language Skills to Children with Autism. O Kurt Educational Sciences: Theory and Practice 11 (3), 1436-1444, 2011 | 72 | 2011 |
Otizm spektrum bozukluğu ve bilimsel dayanaklı uygulamalar O Kurt Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri, 77-116, 2012 | 69 | 2012 |
Otistik özellikler gösteren çocuklara zincirleme serbest zaman becerilerinin öğretiminde sabit bekleme süreli öğretimin ve eşzamanlı ipucuyla öğretimin gömülü öğretimle … O Kurt PQDT-Global, 2006 | 69 | 2006 |
The effects of simultaneous prompting on teaching expressive identification of objects: An instructive feedback study E Tekin-Iftar, G Acar, O Kurt International Journal of Disability, Development and Education 50 (2), 149-167, 2003 | 58 | 2003 |
Sosyal geçerlik O Kurt Eğitim ve davranış bilimlerinde tek denekli araştırmalar, 375-401, 2012 | 56 | 2012 |
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri E Tekin-İftar, G Kırcaali İftar Ankara: Vize Yayıncılık, 2012 | 48 | 2012 |
Otizm spektrum bozukluğu ve video modelle öğretim GT Derya, K Onur Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi 15 (03 …, 2014 | 45 | 2014 |
Teaching multi-step requesting to children with autism spectrum disorder using systematic instruction and a speech-generating device D Genc-Tosun, O Kurt Augmentative and Alternative Communication 33 (4), 213-223, 2017 | 40 | 2017 |
Using a constant delay to teach leisure skills to children with developmental disabilities. E Tekin-Iftar, G Kircaali-Iftar, B Birkan, A Uysal, S Yildirim, O Kurt Revista Mexicana de Análisis de la Conducta, 2001 | 40 | 2001 |
Enhancing Instructional Efficiency through Generalization and Instructive Feedback: A Single-Subject Study with Children with Mental Retardation. E Tekin-Iftar, O Kurt, G Acar International Journal of Special Education 23 (1), 147-158, 2008 | 33 | 2008 |
Zihin özürlü çocuk annelerinin aile özelliklerine ilişkin algılamaları ile çeşitli ailesel değişkenler arasındaki ilişkilerin incelenmesi O Kurt PQDT-Global, 2001 | 31 | 2001 |
Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere yönelik kapsamlı uygulamalar O Kurt, SBA Yurtçu | 29 | 2017 |
Otistik çocuklar için davranışsal eğitim programı (OÇİDEP) G Kırcaali-İftar, B Ülke-Kürkçüoğlu, O Kurt Yayımlanmamış kurs notları, 2007 | 29 | 2007 |
Formation of structural defects and strain in electrodegraded Fe‐doped SrTiO3 crystals due to oxygen vacancy migration D Ascienzo, O Kurt, S Greenbaum, TJM Bayer, RA Maier, CA Randall, ... Journal of the American Ceramic Society 101 (6), 2545-2561, 2018 | 27 | 2018 |
Doğal öğretim yöntemleri. E. Tekin-İftar O Kurt Davranış ve öğrenme sorunu olan çocukların eğitimi, 162-179, 2008 | 25 | 2008 |
Otizmli bireylerin kullandığı yeni nesil konuşma üreten cihazlara ilişkin araştırmaların incelenmesi D Genç-Tosun, O Kurt Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi 18 (01 …, 2017 | 24 | 2017 |
Uyarlamalı dönüşümlü uygulamalar modeli O Kurt Eğitim ve davranış bilimlerinde tek denekli araştırmalar, 329-349, 2012 | 23 | 2012 |
Effectiveness of social stories in teaching abduction-prevention skills to children with autism O Kurt, M Kutlu Journal of Autism and Developmental Disorders 49 (9), 3807-3818, 2019 | 20 | 2019 |