The effects of problem-based learning on metacognitive awareness and attitudes toward chemistry of prospective teachers with different academic backgrounds C Tosun, E Senocak Australian Journal of Teacher Education (Online) 38 (3), 61-73, 2013 | 176 | 2013 |
Öğretmen eğitiminde teknolojinin etkin kullanımı: Öğretim elemanları ve öğretmen adaylarının görüşleri S Sibel, A ŞEKERCİ, B Kurban, T Fatma, T Demirel, C Tosun, T Demirci, ... Bilişim teknolojileri dergisi 1 (3), 2008 | 112 | 2008 |
Revize edilmiş BLOOM’un taksonomisine göre çözeltiler ve fiziksel özellikleri konusunda başarı testinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması C Tosun, Y Taskesenligil Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi 19 (2), 499-522, 2011 | 96 | 2011 |
The effect of problem-based learning on undergraduate students' learning about solutions and their physical properties and scientific processing skills C Tosun, Y Taskesenligil Chemistry Education Research and Practice 14 (1), 36-50, 2013 | 92 | 2013 |
The effect of problem based learning on student motivation towards chemistry classes and on learning strategies C Tosun, Y Taşkesenligil Journal of Turkish Science Education 9 (1), 104-125, 2012 | 76 | 2012 |
Investigation of factors affecting students’ science achievement according to student science teachers E Tatar, C Tüysüz, C Tosun, N İlhan International Journal of Instruction 9 (2), 153-166, 2016 | 44 | 2016 |
Scientific process skills test development within the topic ‘‘Matter and its Nature’’ and the predictive effect of different variables on 7th and 8th grade students’ scientific … C Tosun Chemistry Education Research and Practice 20 (1), 2019 | 39 | 2019 |
Probleme dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin kimya dersine karşı motivasyonlarına ve öğrenme stratejilerine etkisi C TOSUN, Y TAŞKESENLİGİL Journal of Turkish Science Education 9 (1), 104-125, 2012 | 28 | 2012 |
Probleme dayalı öğrenme yönteminin çözeltiler ve fiziksel özellikleri konusunun anlaşılmasına etkisi (The effect of problem based learning method on understanding of the … C Tosun Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2010 | 28 | 2010 |
Probleme dayalı öğrenme yönteminin çözeltiler ve fiziksel özellikleri konusunun anlaşılmasına etkisi C Tosun, Y Taşkesenligil IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 166, 2010 | 28 | 2010 |
A study on development of an instrument to determine Turkish kindergarten students' understandings of scientific concepts and scientific inquiry processes. E Senocak, A Samarapungavan, P Aksoy, C Tosun Educational Sciences: Theory and Practice 13 (4), 2217-2228, 2013 | 27 | 2013 |
Pre-service teachers' opinions about the course on scientific research methods and the levels of knowledge and skills they gained in this course C Tosun Australian Journal of Techer Education 39 (10), 96-112, 2014 | 24 | 2014 |
Adaptation of chemistry motivation questionnaire-II to Turkish: A validity and reliability study C TOSUN Erzincan University Journal of Education Faculty 15 (1), 173-202, 2013 | 22 | 2013 |
Using the MOODLE learning management system in problem based learning method. C Tosun, Y Taşkesenligil International Online Journal of Educational Sciences 3 (3), 2011 | 18 | 2011 |
Kimya öğretimi: Öğretmen eğitimcileri, öğretmen ve öğretmen adayları için iyi uygulama örnekleri (Kimya öğretiminde probleme dayalı öğretim uygulamaları) C Tosun, E Şenocak, M Acar Şeşen, Burçin, Sözbilir Pegem A Akademi, 2017 | 12* | 2017 |
Kindergarten students’ levels of understanding some science concepts and scientific inquiry processes according to demographic variables (the sampling of Kilis Province in Turkey) N İlhan, C Tosun Cogent Education 3 (1144246), 1-17, 2016 | 12 | 2016 |
The instruments used in science education in Turkey: A descriptive content analysis C Tosun, Y Taşkesenligil Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 15 (2), 364-383, 2015 | 12 | 2015 |
Probleme dayalı öğrenme yönteminin üniversite öğrencilerinin kimya dersine karşı motivasyonlarına ve bilimsel süreç beceri düzeylerine etkisi C Tosun, E Şenocak, ÖF Özeken Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 9 (3), 99-114, 2013 | 11 | 2013 |
Bibliometric and content analyses of articles related to science education for special education students C Tosun International Journal of Disability, Development and Education 69 (1), 352-369, 2022 | 10 | 2022 |
Adaptation of Science Attitude Scale Developed for Primary School Students into Turkish: Validity and Reliability Studies C Tosun, M Genç İlköğretim Online 14 (3), 2015 | 10 | 2015 |