The relationships among psychological resilience, intercultural sensitivity and empathetic tendency among teachers of Syrian refugee children in Turkey YS Üzar-Özçetin, S Çelik, G Özenç-Ira Health Social Care in the Community 30 (2), e410-e419, 2022 | 15 | 2022 |
Mapping research on musical creativity: A bibliometric review of the literature from 1990 to 2022 G Özenç İra Thinking Skills and Creativity, 2023 | 13 | 2023 |
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE KADIN ALGISI ÖLÇEĞİNİN GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI N Gülmez, N İra, İ Yılmaz, G Özenç İra MCBÜ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ 15 (1), 65-86, 2017 | 10 | 2017 |
Ebeveyn ve öğretmen algılarına göre Covid-19 pandemisinin erken çocukluk dönemine yansımaları: Bir meta-sentez çalışması E Akgül, GÖ İra Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi 12 (2), 536-557, 2021 | 8 | 2021 |
AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, JAPONYA, SİNGAPUR VE FİNLANDİYA’NIN SINIF ÖĞRETMENİ YETİŞTİRME SİSTEMLERİ M Gültekin, GÖ İRA International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education …, 2019 | 8 | 2019 |
Bir Uygulama Modeli Olarak Sınıf İçi Kurallar İle Yaşama Yönelik Değerler Kazandırma E Öncü Çelebi, G Özenç Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and …, 2016 | 8* | 2016 |
Orff yaklaşımına dayalı hayat bilgisi dersi etkinliklerinin öğrencilerin tutum ve başarı düzeyi üzerindeki etkisi N Ira, G Özenç İra, A Gecer Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi 13 (30), 2019 | 7 | 2019 |
TEMEL EĞİTİMDE GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN YETKİNLİK ALGILARININ İNCELENMESİ G Özenç İra, E Çelebi Öncü TIJSEG 6 (1), 35-49, 2017 | 7* | 2017 |
“What doesn’t defeat me makes me stronger” A Qualitative Study drawing on the Perspectives of Syrian Refugee University Students in Turkey G Özenç-Ira, YS Üzar-Özçetin, S Çelik Psychology, Health & Medicine 29 (3), 615-630, 2024 | 4 | 2024 |
Making interdisciplinary connections through music: A systematic review of studies in general schooling context in Turkey G Özenç-Ira, M Gültekin International Journal of Music Education 41 (4), 631-650, 2023 | 4 | 2023 |
Pedagogy-driven Design Fundamentals of 21st Century Primary Schools’ Physical Learning Environments M Gultekın, GÖ İra Journal of Education and Future, 99-110, 2022 | 3 | 2022 |
CLASSROOM TEACHERS’VIEWS ON THE PHYSICAL LEARNING ENVIRONMENTS OF PRIMARY SCHOOLS IN TURKEY M Gültekin, GÖ İra International Online Journal of Primary Education 10 (1), 180-192, 2021 | 3 | 2021 |
Öğretmen adaylarına yönelik sınıf yönetimi algısı ölçeği’nin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması GÖ İra, N İra e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi 9 (3), 104-118, 2018 | 1 | 2018 |
TEMEL EĞİTİMDE GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN DAVRANIŞSAL-ÖĞRETİMSEL SINIF YÖNETİM ALGILARININ İNCELENMESİ GÖ İRA, EÇ ÖNCÜ International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education …, 2017 | 1 | 2017 |
Identifying the culturally sensitive pedagogical competence of teachers of refugees in Türkiye: A mixed-methods study S Celik, G Ozenc-Ira, YS Üzar-Özçetin Educational Studies, 0, 2024 | | 2024 |
Being outside the circle vs. squaring the circle: Perceptions of Syrian refugee students and academics on inclusive campus climate S Celik, G Ozenc-Ira International Journal of Intercultural Relations 102, 2024 | | 2024 |
Access of primary school students to information and communication technologies in Turkey GÖ Ira, N İra, Ş Güngörc, P Çakır, A Aksu Research on Education and Media 16 (1), 45-55, 2024 | | 2024 |
8 yaşındaki çocuklarda duygu durum öz-değerlendirme ölçeğinin Türk kültürüne uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması GÖ İra, M Gültekin Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi 6 (2), 429-447, 2023 | | 2023 |