Gratitude, hope, optimism and life satisfaction as predictors of psychological well-being F Kardas, CAM Zekeriya, M Eskisu, S Gelibolu Eurasian Journal of Educational Research 19 (82), 81-100, 2019 | 191 | 2019 |
Ahlak gelişimine klasik ve yeni kuramsal yaklaşımlar Z Çam, D Çavdar, S Seydooğulları, F Çok Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 12 (2), 1211-1225, 2012 | 119 | 2012 |
Life satisfaction during adolescence: An examining context of school types Z Çam, M Artar Journal of Social Sciences of Muş Alparslan University 2 (1), 23-46, 2014 | 72* | 2014 |
Okul Tükenmişliği: Algılanan Sosyal Destek, Mükemmeliyetçilik ve Stres Değişkenlerine Dayalı Bir Yapısal Eşitlik Modeli Sınaması Z Çam, KZ Deniz, A Kurnaz Eğitim ve Bilim 39 (173), 312-327, 2014 | 72 | 2014 |
Ortaöğretimde sınıf tekrarı, okul terk sebepleri ve örgün eğitim dışında kalan çocuklar politika önerileri raporu S Öğülmüş, vd. http://www.meb.gov.tr/earged/unicef/S%C4%B1n%C4%B1f%20Tekrar%C4%B1,%20Okul …, 2013 | 58* | 2013 |
The relation between mobbing behaviors teachers in elementary schools are exposed to and their burnout levels F Tanhan, Z Çam Procedia-Social and Behavioral Sciences 15, 2704-2709, 2011 | 52 | 2011 |
Classical and Contemporary Approaches for Moral Development. Z Çam, S Seydoogullari, D Cavdar, F Çok Educational Sciences: Theory and Practice 12 (2), 1222-1225, 2012 | 45 | 2012 |
School Burnout: Testing a Structural Equation Model Based on Percieved Social Support, Perfectionism and Stress Variables Z Çam, KZ Deniz, A Kurnaz Education and Science 39 (173), 310-325, 2014 | 40 | 2014 |
İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin maruz kaldıkları yıldırma eylemleri ile tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişki (Van ili örneği) Z Çam Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010 | 31 | 2010 |
From Work Life to School: Theoretical Approaches for School Burnout Z Çam, S Öğülmüş Current Approaches in Psychiatry 11 (1), 80-99, 2019 | 30 | 2019 |
An investigation into the role of attachment insecurities in obsessive-compulsive symptoms M Boysan, Z Çam British Journal of Guidance & Counselling 46 (5), 566-581, 2018 | 26 | 2018 |
Ergenlerde Genel ve Akademik Erteleme Davranışının Yordayıcısı Olarak Beş Büyük Kişilik Özelliği Z Çam Journal of Research in Education and Teaching 2 (2), 89-96, 2013 | 24 | 2013 |
Öğretmenlere Yönelik Yıldırma Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirliğinin Yeniden Belirlenmesi F Tanhan, Z Çam Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 40 (1), 80-97, 2011 | 24 | 2011 |
The Mediating Role of Self-Efficacy in the Relationship between Problem Solving and Hope ÇAM Zekeriya, M Eşkisu, F Kardaş, Ö Saatçioğlu, S Gelibolu Participatory Educational Research 7 (1), 47-58, 2020 | 22 | 2020 |
Health anxiety model of cyberchondria, fears, obsessions, sleep quality, and negative affect during COVID-19 İ Yalçın, M Boysan, M Eşkisu, Z Çam Current Psychology 43 (9), 8502-8519, 2024 | 20 | 2024 |
Trait mindfulness as a protective factor in connections between psychological issues and Facebook addiction among Turkish university students M Eşkisu, Z Çam, S Gelibolu, KR Rasmussen Studia Psychologica 62 (3), 213-231, 2020 | 19 | 2020 |
Üniversite Öğrencilerinde Bağlanma Stillerinin İlişkilerle İlgili Bilişsel Çarpıtmaları Yordama Gücünün İncelenmesi Z Çam, GŞ Çelik Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 6 (6), 787-797, 2018 | 15 | 2018 |
Testing of a model on the school burnout among high school students and exploring the model’s prediction level of grade retention: Testing of a model on the school burnout Z Çam, S Öğülmüş International Journal of Curriculum and Instruction 13 (2), 950-985, 2021 | 10 | 2021 |
Çalışma Yaşamından Okula: Okul Tükenmişliğine Kuramsal Yaklaşımlar Z Çam, S Öğülmüş Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar 11 (1), 80-99, 2019 | 10 | 2019 |
Yükseköğretimde Öğrencilerin Akademik, Sosyal ve Kültürel Faaliyetlere Etkin Katılımı. E İLHAN, ŞS ÇAM, ÇAM Zekeriya Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 16 (2), 213-234, 2018 | 9 | 2018 |