Takip et
Zekeriya ÇAM
Zekeriya ÇAM
Ph.D., Assoc. Prof. of Ed. Psychology
alparslan.edu.tr üzerinde doğrulanmış e-posta adresine sahip
Başlık
Alıntı yapanlar
Alıntı yapanlar
Yıl
Gratitude, hope, optimism and life satisfaction as predictors of psychological well-being
F Kardas, CAM Zekeriya, M Eskisu, S Gelibolu
Eurasian Journal of Educational Research 19 (82), 81-100, 2019
1912019
Ahlak gelişimine klasik ve yeni kuramsal yaklaşımlar
Z Çam, D Çavdar, S Seydooğulları, F Çok
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 12 (2), 1211-1225, 2012
1192012
Life satisfaction during adolescence: An examining context of school types
Z Çam, M Artar
Journal of Social Sciences of Muş Alparslan University 2 (1), 23-46, 2014
72*2014
Okul Tükenmişliği: Algılanan Sosyal Destek, Mükemmeliyetçilik ve Stres Değişkenlerine Dayalı Bir Yapısal Eşitlik Modeli Sınaması
Z Çam, KZ Deniz, A Kurnaz
Eğitim ve Bilim 39 (173), 312-327, 2014
722014
Ortaöğretimde sınıf tekrarı, okul terk sebepleri ve örgün eğitim dışında kalan çocuklar politika önerileri raporu
S Öğülmüş, vd.
http://www.meb.gov.tr/earged/unicef/S%C4%B1n%C4%B1f%20Tekrar%C4%B1,%20Okul …, 2013
58*2013
The relation between mobbing behaviors teachers in elementary schools are exposed to and their burnout levels
F Tanhan, Z Çam
Procedia-Social and Behavioral Sciences 15, 2704-2709, 2011
522011
Classical and Contemporary Approaches for Moral Development.
Z Çam, S Seydoogullari, D Cavdar, F Çok
Educational Sciences: Theory and Practice 12 (2), 1222-1225, 2012
452012
School Burnout: Testing a Structural Equation Model Based on Percieved Social Support, Perfectionism and Stress Variables
Z Çam, KZ Deniz, A Kurnaz
Education and Science 39 (173), 310-325, 2014
402014
İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin maruz kaldıkları yıldırma eylemleri ile tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişki (Van ili örneği)
Z Çam
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010
312010
From Work Life to School: Theoretical Approaches for School Burnout
Z Çam, S Öğülmüş
Current Approaches in Psychiatry 11 (1), 80-99, 2019
302019
An investigation into the role of attachment insecurities in obsessive-compulsive symptoms
M Boysan, Z Çam
British Journal of Guidance & Counselling 46 (5), 566-581, 2018
262018
Ergenlerde Genel ve Akademik Erteleme Davranışının Yordayıcısı Olarak Beş Büyük Kişilik Özelliği
Z Çam
Journal of Research in Education and Teaching 2 (2), 89-96, 2013
242013
Öğretmenlere Yönelik Yıldırma Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirliğinin Yeniden Belirlenmesi
F Tanhan, Z Çam
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 40 (1), 80-97, 2011
242011
The Mediating Role of Self-Efficacy in the Relationship between Problem Solving and Hope
ÇAM Zekeriya, M Eşkisu, F Kardaş, Ö Saatçioğlu, S Gelibolu
Participatory Educational Research 7 (1), 47-58, 2020
222020
Health anxiety model of cyberchondria, fears, obsessions, sleep quality, and negative affect during COVID-19
İ Yalçın, M Boysan, M Eşkisu, Z Çam
Current Psychology 43 (9), 8502-8519, 2024
202024
Trait mindfulness as a protective factor in connections between psychological issues and Facebook addiction among Turkish university students
M Eşkisu, Z Çam, S Gelibolu, KR Rasmussen
Studia Psychologica 62 (3), 213-231, 2020
192020
Üniversite Öğrencilerinde Bağlanma Stillerinin İlişkilerle İlgili Bilişsel Çarpıtmaları Yordama Gücünün İncelenmesi
Z Çam, GŞ Çelik
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 6 (6), 787-797, 2018
152018
Testing of a model on the school burnout among high school students and exploring the model’s prediction level of grade retention: Testing of a model on the school burnout
Z Çam, S Öğülmüş
International Journal of Curriculum and Instruction 13 (2), 950-985, 2021
102021
Çalışma Yaşamından Okula: Okul Tükenmişliğine Kuramsal Yaklaşımlar
Z Çam, S Öğülmüş
Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar 11 (1), 80-99, 2019
102019
Yükseköğretimde Öğrencilerin Akademik, Sosyal ve Kültürel Faaliyetlere Etkin Katılımı.
E İLHAN, ŞS ÇAM, ÇAM Zekeriya
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 16 (2), 213-234, 2018
92018
Sistem, işlemi şu anda gerçekleştiremiyor. Daha sonra yeniden deneyin.
Makaleler 1–20