Development and use of a three-tier diagnostic test to assess high school students’ misconceptions about the photoelectric effect E Taslidere Research in Science & Technological Education 34 (2), 164-186, 2016 | 127 | 2016 |
Effect of conceptual change oriented instruction on students’ conceptual understanding and decreasing their misconceptions in DC electric circuits E Taşlıdere Creative Education 4 (4), 273-282, 2013 | 86 | 2013 |
The Effect of Concept Cartoon Worksheets on Students' Conceptual Understandings of Geometrical Optics. E Taşlidere Education & Science/Egitim ve Bilim 38 (167), 2013 | 73 | 2013 |
Özel (üstün) yetenekli öğrencilere sunulan destek eğitim hizmetlerinin değerlendirilmesi S Bedur, N Bilgiç, E Taşlıdere HAYEF Journal of Education 12 (1), 159-175, 2015 | 53 | 2015 |
Basit elektrik devreleri konusuna yönelik tutum ölçeği geliştirilmesi ve öğrencilerin tutumlarının değerlendirilmesi E TAŞLIDERE, A ERYILMAZ Journal of Turkish Science Education 9 (1), 31-46, 2012 | 47* | 2012 |
The effect of conceptual approach on students' achievement and attitudes toward physics. E Taşlıdere Middle East Technical University, 2002 | 43 | 2002 |
A study investigating the effect of treatment developed by integrating the 5E and simulation on pre-service science teachers’ achievement in photoelectric effect E TAŞLIDERE Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education 11 (4), 777-792, 2015 | 41 | 2015 |
Aktif öğrenme teknikleri ile zenginleştirilmiş öğretim yönteminin 5. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi akademik başarı ve tutumları üzerine etkisi E Türksoy, E Taşlıdere Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 17 (1), 57-77, 2016 | 40 | 2016 |
Alternative to traditional physics instruction: Effectiveness of conceptual physics approach E Taşlıdere, A Eryılmaz Eurasian Journal of Educational Research 35, 109-128, 2009 | 34 | 2009 |
The relative effectiveness of integrated reading study strategy and conceptual physics approach E Taslidere, A Eryilmaz Research in Science Education 42, 181-199, 2012 | 33 | 2012 |
Kavramsal değişim yaklaşımının doğru akım devreleri konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesine etkisi E Taşlıdere Bartın University Journal of Faculty of Education 3 (1), 200-223, 2014 | 24 | 2014 |
Assessment of Pre-Service Teachers' Misconceptions in Geometrical Optics via a Three-Tier Misconception/Ögretmen Adaylarinin Geometrik Optik Konusundaki Kavram Yanilgilarinin … E Taslidere, A Eryilmaz Bartin Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi 4 (1), 269, 2015 | 22 | 2015 |
The relative effect of student, family and school-related factors on math achievement by location of the school E Tomul, E Önder, E Taslidere Large-scale Assess Educ. 9 (22), 1-29, 2021 | 20 | 2021 |
Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının fizik laboratuvarına yönelik tutumları: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi örneği E Taşlıdere, F Korur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1 (23), 295-318, 2012 | 20 | 2012 |
Kavram yanılgılarının üç-aşamalı sorularla farklı bir şekilde değerlendirilmesi E Taşlıdere, F Korur, A Eryılmaz Fen Bilimleri ve Matematik Eğitim Kongresi 27, 30, 2012 | 20 | 2012 |
Effect of conceptual change–oriented instruction on students’ conceptual understanding and attitudes towards simple electricity E Taslidere, B Yıldırım International Journal of Science and Mathematics Education 21 (5), 1567-1589, 2023 | 19 | 2023 |
Lise Öğrencilerinin Mekanik Dalgalar Konusu Kavram Yanılgıları: Öğrenciler Bildikleri ve Bilmediklerinin Farkındalar mı? E Taşlıdere Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty 35 (1), 63-86, 2016 | 15 | 2016 |
Relative effectiveness of conceptual change texts with concept cartoons and 5e learning model with simulation activities on pre-service teachers’ conceptual understanding of waves E Taşlıdere Participatory Educational Research 8 (4), 215-238, 2021 | 13 | 2021 |
Üstün zekâlı/yetenekli öğrencilerin matematik ve fizik akademik başarılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi S Mecek, E Taşlıdere Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 5 (5), 733-746, 2015 | 13 | 2015 |
Factors affecting 12th‐grade students' physics achievement E TASLIDERE Psychol Schs 57, 1385–1403., 2020 | 12 | 2020 |