Follow
Aytekin COKELEZ
Title
Cited by
Cited by
Year
Atom and molecule: upper secondary school French students’ representations in long-term memory
A Cokelez, A Dumon
Chemistry Education Research and Practice 6 (3), 119-135, 2005
1112005
İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin enerji ve enerji ile ilgili kavramları algılamaları
A Cokelez, K Yürümezoğlu, S Ayaz, A Çökelez
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 3 (2 …, 2009
802009
Junior high school students’ ideas about the shape and size of the atom
A Cokelez
Research in Science Education 42, 673-686, 2012
672012
A comparative study of French and Turkish students (Grades 11-12) ideas on acid – base reactions
A Cokelez, A Dumon
8th ECRICE, 2006
56*2006
Upper secondary French students, chemical transformations and the “Register of models”: A cross‐sectional study
A Cokelez, A Dumon, KS Taber
International journal of science education 30 (6), 807-836, 2008
502008
İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin atom kavramı ile ilgili zihinsel modellerinin incelenmesi
A Çökelez, S Yalçın
İlköğretim Online 11 (2), 452-471, 2012
472012
Pre-Service Science Teachers' Views on Laboratory Applications in Science Education: The Effect of a Two-Semester Course.
G Harman, A Cokelez, B Dal, U Alper
Universal Journal of Educational Research 4 (1), 12-25, 2016
402016
Okul öncesi öğretmen adaylarının kimya, fizik ve biyoloji kavramlarına yönelik metaforik algıları
G HARMAN, A Çökelez
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi 46 …, 2017
392017
Akım geçiren basit bir elektrik devresinde neler olduğu konusunda öğrenci görüşleri
K Yürümezoğlu, A Çökelez
Ekip Buro Makineleri AS, 2010
392010
An Analysis of the Teachers' Climate Change Awareness.
B Dal, N Ozturk, U Alper, D Sonmez, A Cokelez
Athens Journal of Education 2 (2), 111-122, 2015
312015
Fen eğitiminde model ve modelleme öğretmenler, öğretmen adayları ve öğrenciler: alanyazın taraması
A Çökelez
262015
İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN TANECİK KAVRAMI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ: BİLGİ DÖNÜŞÜMÜ
A Çökelez
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 36 (36), 64-75, 2009
242009
Grade 7-9 students’ perceptions of energy and related concepts
K Yürümezoğlu, S Ayaz, A Çökelez
Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics …, 2009
202009
Analojilerin fen eğitimindeki yeri ve önemi
G HARMAN, A ÇÖKELEZ
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 11 (1 …, 2017
182017
Fen bilgisi öğretmen adaylarının sosyo-bilimsel bir konu olan organ bağışına yönelik metaforik algıları
G HARMAN, A Çökelez
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10 (1), 55-70, 2017
172017
The Analysis of the Mental Models of Students in Grade-7 Regarding Atom Concept.
A Çökelez, S YALÇIN
Ilkogretim Online 11 (2), 2012
152012
Teaching the effect of variables on the brightness of a light bulb in a simple electrical circuit using a pneumatic system model (PSM)
G Harman, A Cokelez
International Journal of Physical Sciences 10 (6), 215-221, 2015
142015
Perception of climate change: Reasons, consequences, and willingness to act. How aware are they
B Dal, N Öztürk, U Alper, D Sönmez, ME Mısır, A Cökelez
International Journal for Cross-Disciplinary Subjects in Education (IJCDSE …, 2014
142014
Conceptualization forms of" electricity, electric current and electrical energy" by junior high school (aged 12-14) students
A Cokelez, K Yurumezoglu
Latin-American Journal of Physics Education 3 (3), 1, 2009
102009
6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN'GÖRÜNTÜ KAVRAMI'İLE İLGİLİ KAVRAMSAL ÖĞRENMELERİNİN İNCELENMESİ.
A Çökelez, SÇ YAŞAR
Electronic Turkish Studies 10 (14), 2015
92015
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20