A metaphor analysis of English teacher candidates’ pre-and post-course beliefs about language and teaching MR ŞİMŞEK Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 230-247, 2014 | 38 | 2014 |
Yabancı dil öğretiminde ana dil kullanımı: ne zaman, ne kadar, neden M Şimşek Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6 (1), 1-14, 2010 | 31 | 2010 |
Towards Emancipatory L2 Instruction: Exploring Significant Learning Outcomes from Collaborative Digital Storytelling. MR Simsek International Journal of Educational Methodology 6 (3), 555-569, 2020 | 27 | 2020 |
Investigating EFL coursebook research in Turkey: Trends in graduate theses of the 2001-2013 period MR Şimşek, E Dündar Educational Sciences: Theory & Practice 17 (3), 2017 | 26 | 2017 |
The effects of L1 use in the teaching of L2 grammar concepts on the students’ achievement MR Şimşek Journal of Theory and Practice in Education 6 (2), 142-169, 2010 | 25 | 2010 |
Yabancılar için İngilizce ve Türkçe ders kitaplarındaki kültürel içeriklerin karşılaştırması MR Şimşek Bilig, 301-327, 2018 | 23 | 2018 |
Yabancı dil öğretim yöntemlerinin eytişimsel incelemesi MA Yavuz, MR Şimşek Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 10 (4), 47-64, 2008 | 23 | 2008 |
The Impact of Service-Learning on EFL Teacher Candidates' Academic and Personal Development. MR Simsek European Journal of Educational Research 9 (1), 1-17, 2020 | 21 | 2020 |
Examining preservice teachers’ conceptions of language and the development of their teaching beliefs over the practicum MR Simsek Procedia-Social and Behavioral Sciences 152, 937-942, 2014 | 20 | 2014 |
Confronting culture in local and global English coursebooks: Student teachers’ preferences in materials adaptation MR Şimşek Eğitimde Kuram ve Uygulama, 2017 | 16 | 2017 |
Yabancılara Türkçe öğretiminde film-temelli öğretim etkinlikleri geliştirme: bütünleştirilmiş beceri yaklaşımı MR Şimşek The Journal of Academic Social Science Studies 47, 319-330, 2016 | 14* | 2016 |
Particularised checklists in materials evaluation: Developing contextually relevant criteria for Turkish EFL classes MR Şimşek, E Dündar Journal of Language and Linguistic Studies 14 (3), 154-189, 2018 | 13 | 2018 |
YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE DERS KİTAPLARININ KÜLTÜREL İÇERİĞİNİN ÜÇ ÇEVRE MODELİNE GÖRE ÇÖZÜMLENMESİ MR Şimşek, E Dündar Turkish Studies 10 (3), 891-906, 2015 | 13 | 2015 |
Adapting a Turkish middle school textbook to develop cultural awareness MR Simsek Procedia-Social and Behavioral Sciences 152, 199-204, 2014 | 10 | 2014 |
Exploring the pros and cons of a local English coursebook in user preferences MR Şimşek, E Dündar Proceedings of INTCESS2016 3rd International Conference on Education and …, 2016 | 7 | 2016 |
Dilbilgisi kavramlarının öğretiminde ana dil kullanımının öğrenci başarısına etkileri MR Şimşek DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2009 | 7 | 2009 |
A Systemic Functional Analysis of Two Short Stories MR Simsek Dicle Universitesi Sosyal Bilimler Enstitusu Dergisi (DUSBED. YIL-4 S. 7), 74-96, 2012 | 6 | 2012 |
The place of culture in foreign language education: undergrad inside APDMR ŞİMŞEK International Journal 8 (1), 02, 2017 | 5 | 2017 |
Erek Dilin Dilbilgisi Öğretimine Kavram-Temelli Bir Yaklaşım: Anadil Destekli Dil Öğrenme-A Concept-Based Approach To L2 Grammar Instruction: L1-Assisted Language Learning M ŞİMŞEK Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 4 (7), 1-24, 2012 | 5 | 2012 |
Evaluation of Student Teachers’ opinions on The Native/Non-Native Dichotomy M Şimşek Mustafa Kemal University Journal of Social Sciences Institute 9 (17), 469-496, 2012 | 3 | 2012 |