The development, validity and reliability of TPACK-deep: A technological pedagogical content knowledge scale IK Yurdakul, HF Odabasi, K Kilicer, AN Coklar, G Birinci, AA Kurt Computers & Education 58 (3), 964-977, 2012 | 521 | 2012 |
Bir eğitim teknolojisi araştırmasına dayalı olarak karma yöntem araştırması deneyimi M Firat, IK Yurdakul, A Ersoy Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 2 (1), 64-85, 2014 | 361 | 2014 |
Öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitim yeterliklerinin bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanımları açısından incelenmesi İK YURDAKUL Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 40 (40), 397-408, 2011 | 262 | 2011 |
Information literacy and digital nativity as determinants of online information search strategies AN Çoklar, ND Yaman, IK Yurdakul Computers in human behavior 70, 1-9, 2017 | 178 | 2017 |
Eğitim ortamlarında durum çalışmasının önemi ŞO Leymun, F ODABAŞI, İK YURDAKUL Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 5 (3), 367-385, 2017 | 177 | 2017 |
Modeling preservice teachers’ TPACK competencies based on ICT usage I Kabakci Yurdakul, AN Çoklar Journal of Computer Assisted Learning 30 (4), 363-376, 2014 | 153 | 2014 |
Dijital ebeveynlik ve değişen roller KI Yurdakul, O Dönmez, F Yaman, HF Odabaşı | 149 | 2013 |
Öğretmenlerin mesleki gelişimlerinde bilgi ve iletişim teknolojileri HF Odabaşı, I Kabakçı Uluslararası öğretmen yetiştirme politikaları ve sorunları sempozyumu …, 2007 | 109 | 2007 |
İnternet, çocuk ve aile HF Odabaşı, I Kabakçı, AN Çoklar Nobel, 2007 | 104 | 2007 |
Exploring the digital natives among pre-service teachers in Turkey: A cross-cultural validation of the digital native assessment scale T Teo, I Kabakçı Yurdakul, ÖF Ursavaş Interactive Learning Environments 24 (6), 1231-1244, 2016 | 102 | 2016 |
Examining technopedagogical knowledge competencies of preservice teachers based on ICT usage KI Yurdakul Hacettepe University, 2011 | 88 | 2011 |
Modeling the relationship between pre-service teachers’ TPACK and digital nativity I Kabakci Yurdakul Educational Technology Research and Development 66, 267-281, 2018 | 79 | 2018 |
Bilgisayar öğretmen adaylarının okul uygulama derslerinin yararlarına ilişkin görüşleri G Becit, AA Kurt, I Kabakçı Yurdakul Anadolu Üniversitesi, 2009 | 78 | 2009 |
Bilimsel araştırma yöntemleri SD Erişti, A Kuzu, IK Yurdakul, Y Akbulut, AA Kurt Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, 2013 | 70 | 2013 |
Teknolojiyi kullanmak ve teknogerçekçi olabilmek I Kabakçı, HF Odabaşı Anadolu Üniversitesi, 2004 | 65 | 2004 |
An Integrated Approach for Preservice Teachers’ Acceptance and Use of Technology: UTAUT-PST Scale G Kabakçı-Yurdakul, I., Ursavaş, Ö. F. & Becit-İşçitürk Eurasian Journal of Educational Research 55, 21-36, 2014 | 55 | 2014 |
Technology integration experiences of teachers AN Çoklar, IK Yurdakul Discourse and Communication for Sustainable Education 8 (1), 19-31, 2017 | 49 | 2017 |
Nitel veri analizinde adımadım NVido kullanımı IK Yurdakul Anı Yayıncılık, 2016 | 48 | 2016 |
The Organization of the Faculty Development Programs for Research Assistants: The Case of Education Faculties in Turkey. I Kabakci, HF Odabasi Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET 7 (3), 56-63, 2008 | 45 | 2008 |
Investigation of Prospective Teachers' Information and Communication Technology Integration Practices in Terms of Transformative Learning Theory. Ö Sahin Izmirli, I Kabakci Yurdakul Educational Sciences: Theory and Practice 14 (6), 2293-2303, 2014 | 41 | 2014 |