Follow
Işıl Kabakçı Yurdakul
Işıl Kabakçı Yurdakul
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Verified email at anadolu.edu.tr
Title
Cited by
Cited by
Year
The development, validity and reliability of TPACK-deep: A technological pedagogical content knowledge scale
IK Yurdakul, HF Odabasi, K Kilicer, AN Coklar, G Birinci, AA Kurt
Computers & Education 58 (3), 964-977, 2012
5212012
Bir eğitim teknolojisi araştırmasına dayalı olarak karma yöntem araştırması deneyimi
M Firat, IK Yurdakul, A Ersoy
Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 2 (1), 64-85, 2014
3612014
Öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitim yeterliklerinin bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanımları açısından incelenmesi
İK YURDAKUL
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 40 (40), 397-408, 2011
2622011
Information literacy and digital nativity as determinants of online information search strategies
AN Çoklar, ND Yaman, IK Yurdakul
Computers in human behavior 70, 1-9, 2017
1782017
Eğitim ortamlarında durum çalışmasının önemi
ŞO Leymun, F ODABAŞI, İK YURDAKUL
Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 5 (3), 367-385, 2017
1772017
Modeling preservice teachers’ TPACK competencies based on ICT usage
I Kabakci Yurdakul, AN Çoklar
Journal of Computer Assisted Learning 30 (4), 363-376, 2014
1532014
Dijital ebeveynlik ve değişen roller
KI Yurdakul, O Dönmez, F Yaman, HF Odabaşı
1492013
Öğretmenlerin mesleki gelişimlerinde bilgi ve iletişim teknolojileri
HF Odabaşı, I Kabakçı
Uluslararası öğretmen yetiştirme politikaları ve sorunları sempozyumu …, 2007
1092007
İnternet, çocuk ve aile
HF Odabaşı, I Kabakçı, AN Çoklar
Nobel, 2007
1042007
Exploring the digital natives among pre-service teachers in Turkey: A cross-cultural validation of the digital native assessment scale
T Teo, I Kabakçı Yurdakul, ÖF Ursavaş
Interactive Learning Environments 24 (6), 1231-1244, 2016
1022016
Examining technopedagogical knowledge competencies of preservice teachers based on ICT usage
KI Yurdakul
Hacettepe University, 2011
882011
Modeling the relationship between pre-service teachers’ TPACK and digital nativity
I Kabakci Yurdakul
Educational Technology Research and Development 66, 267-281, 2018
792018
Bilgisayar öğretmen adaylarının okul uygulama derslerinin yararlarına ilişkin görüşleri
G Becit, AA Kurt, I Kabakçı Yurdakul
Anadolu Üniversitesi, 2009
782009
Bilimsel araştırma yöntemleri
SD Erişti, A Kuzu, IK Yurdakul, Y Akbulut, AA Kurt
Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, 2013
702013
Teknolojiyi kullanmak ve teknogerçekçi olabilmek
I Kabakçı, HF Odabaşı
Anadolu Üniversitesi, 2004
652004
An Integrated Approach for Preservice Teachers’ Acceptance and Use of Technology: UTAUT-PST Scale
G Kabakçı-Yurdakul, I., Ursavaş, Ö. F. & Becit-İşçitürk
Eurasian Journal of Educational Research 55, 21-36, 2014
552014
Technology integration experiences of teachers
AN Çoklar, IK Yurdakul
Discourse and Communication for Sustainable Education 8 (1), 19-31, 2017
492017
Nitel veri analizinde adımadım NVido kullanımı
IK Yurdakul
Anı Yayıncılık, 2016
482016
The Organization of the Faculty Development Programs for Research Assistants: The Case of Education Faculties in Turkey.
I Kabakci, HF Odabasi
Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET 7 (3), 56-63, 2008
452008
Investigation of Prospective Teachers' Information and Communication Technology Integration Practices in Terms of Transformative Learning Theory.
Ö Sahin Izmirli, I Kabakci Yurdakul
Educational Sciences: Theory and Practice 14 (6), 2293-2303, 2014
412014
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20