Ölçek geliştirme çalışmalarında kapsam geçerliği için kapsam geçerlik indekslerinin kullanılması H Yurdugül XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi 1, 771-774, 2005 | 1071 | 2005 |
Minimum sample size for Cronbach’s coefficient alpha: A Monte-Carlo study. H Yurdugül Hacettepe University Journal of Education, 35, 397-405, 2008 | 453 | 2008 |
The scale of online learning readiness: A study of validity and reliability H Yurdugül, DA Sarikaya Egitim ve Bilim 38 (169), 2013 | 200* | 2013 |
Factors affecting students’ preferences for online and blended learning: Motivational vs. cognitive S Keskin European Journal of Open, Distance and E-Learning (EURODL) 22 (2), 72-86, 2019 | 178 | 2019 |
An investigation of the factorial structures of pupils’ attitude towards technology (PATT): A Turkish sample H Yurdugül, P Aşkar Elementary Education Online 7 (2), 288-309, 2008 | 149* | 2008 |
The investigation of relation between cyberloafing activities and cyberloafing behaviors in higher education S Yaşar, H Yurdugül Procedia-Social and Behavioral Sciences 83, 600-604, 2013 | 139 | 2013 |
Ölçek geliştirme çalışmalarında kapsam geçerliği için kapsam geçerlik indekslerinin kullanılması H Yurdagül XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim …, 2005 | 135* | 2005 |
Öğretmen yetiştiren lisans programlarındaki öğretmen adaylarının e-öğrenmeye hazır bulunuşluklarının incelenmesi: Hacettepe üniversitesi örneği H Yurdugül, Ö Demir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 32 (4), 896-915, 2017 | 130* | 2017 |
Paralel, eşdeğer ve konjenerik ölçmelerde güvenirlik katsayılarının karşılaştırılması H Yurdugül | 100 | 2006 |
Ölçek geliştirme çalışmalarında kapsam geçerlik indeksinin kullanımı. 14 H Yurdagül Eğitim Bilimleri Kongresi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli 1, 2005 | 98 | 2005 |
The Exploration of models regarding e-learning readiness: Reference model suggestions. Ö Demir, H Yurdugül International Journal of Progressive Education 11 (1), 2015 | 85 | 2015 |
Online learners’ interactions and social anxiety: The social anxiety scale for e-learning environments (SASE) S Keskin, M Şahin, S Uluç, H Yurdugul Interactive learning environments, 201-213, 2023 | 73 | 2023 |
Ölçek geliştirme çalışmalarında kapsam geçerlik ölçüleri: Kapsam geçerlik indeksi ve Kappa istatistiğinin karşılaştırılması H Yurdugül, F Bayrak Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2, 264-271, 2012 | 70 | 2012 |
Cyberloafing in IT classrooms: Exploring the role of the psycho-social environment in the classroom, attitude to computers and computing courses, motivation and learning strategies R Yılmaz, H Yurdugül Journal of Computing in Higher Education 30, 530-552, 2018 | 62 | 2018 |
Using content validity indexes for content validity in scale development studies H Yurdugül XIV Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi 1, 771-4, 2005 | 62 | 2005 |
Faktör analizinde KMO ve Bartlett testleri neyi ölçer H Yurdugül Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2005 | 62 | 2005 |
Smart MOOC integrated with intelligent tutoring: A system architecture and framework model proposal R Yilmaz, H Yurdugül, FGK Yilmaz, M Şahi̇n, S Sulak, F Aydin, ... Computers and Education: Artificial Intelligence 3, 100092, 2022 | 59 | 2022 |
Learners’ needs in online learning environments and third generation learning management systems (LMS 3.0) M Şahin, H Yurdugül Technology, Knowledge and Learning 27 (1), 33-48, 2022 | 53 | 2022 |
Educational data mining and learning analytics: past, present and future M Şahİn, H Yurdugül Bartın University Journal of Faculty of Education 9 (1), 121-131, 2020 | 52 | 2020 |
The comparison of reliability coefficients in parallel, tau-equivalent, and congeneric measurements H Yurdugül Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) 39 (1 …, 2006 | 50 | 2006 |