The Relationship between Shared Leadership, Employee Empowerment and Innovativeness in Primary Schools: A Structural Equation Modeling N Cobanoglu European Journal of Educational Research 10 (1), 327-339, 2021 | 84* | 2021 |
Öğretmen adaylarının okul müdürüne ilişkin meteforik algıları/Metephoric perceptions of teacher candidates for school managers N Çobanoğlu, S Gökalp Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 12 (31), 279-295, 2015 | 64 | 2015 |
Investigation of Shared Leadership and Organizational Commitment in Primary and Secondary Schools: Malatya Case. N Cobanoglu International Journal of Educational Methodology 6 (3), 613-629, 2020 | 38 | 2020 |
The Relationship between the Transformational Leadership, the Cultural Intelligence of Teachers and the Skills of Principals' Diversity Management. N Cobanoglu European Journal of Educational Management 4 (1), 35-49, 2021 | 25 | 2021 |
Öğretmenlerin ruhsal zekâsı ve örgütsel bağlılıkları: İş memnuniyetinin aracılık rolü AC Savaş, N Çobanoğlu Bartın University Journal of Faculty of Education 5 (2), 496-511, 2016 | 21 | 2016 |
İlkokullarda entelektüel sermayenin ölçülmesi ve bazı değişkenler açısından incelenmesi M Karakuş, N Çobanoğlu Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 6 (4), 2013 | 21 | 2013 |
A Study on Shared Leadership and Positive Psychological Capitals of Teachers at Primary and Secondary Schools FB Necati ÇOBANOĞLU Universal Journal of Educational Research 7 (5), 1265-1274, 2019 | 19* | 2019 |
Transformational leadership job satisfaction’s relationship with innovativeness in elementary schools N Çobanoğlu Yaşadıkça Eğitim 35 (2), 696-714, 2021 | 9 | 2021 |
Okul Müdürlerinin Sosyal Adalet Liderliği ile Öğretmenlerin Örgütsel Özdeşleşme ve Yöneticiye Sadakat İlişkisinin İncelenmesi N ÇOBANOĞLU Journal of History School, 2775, 2021 | 9 | 2021 |
Metaphoric perceptions of teacher candidates for school managers N Çobanoğlu, S Gökalp Mustafa Kemal University Journal of Social Sciences Institute 12 (31), 279-295, 2015 | 9 | 2015 |
İlk ve ortaokullardaki paylaşılan liderlik ile pozitif psikolojik sermayenin bazı değişkenler açısından incelenmesi ve aralarındaki ilişkisi N Çobanoğlu Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019 | 8 | 2019 |
Relation among managers, teachers and schools at state schools in Turkey: Shared leadership, job satisfaction, organizational trust N Çobanoğlu European Journal of Education Studies 7 (7), 2020 | 7 | 2020 |
Crisis management, agile leadership, and organizational culture in primary schools N Çobanoğlu, S Demir International Journal of Education and Literacy Studies 10 (2), 92-101, 2022 | 6 | 2022 |
EĞİTİM ÖRGÜTLERİNDE İŞ YAŞAMINDA YALNIZLIK İLE YAŞAM DOYUMU İLİŞKİSİ: İŞLE BÜTÜNLEŞMENİN ARACI ROLÜ S Demir, N Çobanoğlu Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 21 (82), 546-558, 2022 | 5 | 2022 |
Okul Müdürlerinin Değişim Eğilimleri ile Kişisel İnisiyatif Alma Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi N Çobanoğlu, S Demir Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8 (2), 244-254, 2021 | 5 | 2021 |
Paylaşılan liderlik ve pozitif psikolojik sermaye N Çobanoğlu Akademisyen Kitabevi, 2020 | 5 | 2020 |
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖRGÜTLERİNDE PAYLAŞILAN LİDERLİĞİN ÖRGÜTSEL KİMLİK ALGISI VE ÖĞRETMEN MUTLULUĞU İLE İLİŞKİSİNİN İNCELENMESİ N Çobanoğlu EKEV Akademi Dergisi, 413-432, 2021 | 4 | 2021 |
The Evaluation of Mobbing Cases Which Teachers Experience In High Schools (Sample of Mersin Province) O Kaya, N Çobanoğlu, K Kaya, E Özdem, A Angay, F Akgün, İ Eser, ... Scholars Journal of Economics, Business and Management 2 (9), 944-948, 2015 | 4 | 2015 |
The Effects of Pupil Control Ideology of Teachers on their Conflict Management Strategies N Cobanoglu, O Kaya, A Angay International Journal of Educational Methodology 1 (1), 35-41, 2015 | 4 | 2015 |
Teacher misbehaviors at elementary schools in Turkey: their causes, consequences, and suggestions M Karakus, A Ersozlu, N Cobanoglu International Journal of Educational Reform 25 (1), 79-98, 2016 | 3 | 2016 |