Takip et
Kasım KARATAŞ
Kasım KARATAŞ
Karamanoğlu Mehmetbey University, Faculty of Education, Assoc. Prof.
kmu.edu.tr üzerinde doğrulanmış e-posta adresine sahip
Başlık
Alıntı yapanlar
Alıntı yapanlar
Yıl
The development and initial tests for the psychometric properties of the COVID-19 Phobia Scale (C19P-S)
İ Arpacı, K Karataş, M Baloğlu
Personality and Individual Differences, 2020
5182020
Psychological effects of COVID-19 Pandemic on society and Its reflections on education
M Akat, K Karatas
Turkish Studies 15 (4), 1-13, 2020
2182020
The Role of Self-directed Learning, Metacognition, and 21st Century Skills Predicting the Readiness for Online Learning
K Karatas, I Arpaci
Contempopary Educational Technology 13 (3), 2021
1592021
Understanding the social sustainability of the Metaverse by integrating UTAUT2 and big five personality traits: A hybrid SEM-ANN approach
I Arpaci, K Karatas, I Kusci, M Al-Emran
Technology in Society 71, 102120, 2022
1442022
Teachers’ perceptions on culturally responsiveness in education
K Karataş, B Oral
Journal of Ethnic and Cultural Studies 2 (2), 47-57, 2015
1112015
COVID-19 Phobia in the United States: Validation of the COVID-19 Phobia Scale (C19P-SE)
İ Arpacı, K Karataş, M Baloğlu, H Abdulkadir
Death Studies 46 (3), 553-559, 2022
772022
Öğretmenlik mesleğine kuramsal bir bakış
K Karataş
Electronic Journal of Education Sciences 9 (17), 39-56, 2020
64*2020
An Investigation of the Perceptions of School Administrators Towards the Roles and Duties of School Counselors.
K Karatas, İ Kaya
Eurasian Journal of Educational Research 61, 181-198, 2015
482015
Öğretmenlerin Bakış Açısıyla Eğitim – Öğretim Sorunları: Bismil İlçesi Örneği
K Karataş, S Çakan
İlköğretim Online 17 (2), 834-847, 2018
432018
Öğretmen Adaylarının Öz Yönetimli Öğrenmeye Hazırbulunuşluk Düzeylerinin Üst-Bilişsel Farkındalık Düzeyleri Açısından Yordanması
K Karataş
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 32 (2), 451-465, 2017
39*2017
The Role of the Academic Field in the Relationship between Self-Directed Learning and 21st Century Skills
K Karataş, G Zeybek
Bulletin of Education & Research 42 (2), 33-52, 2020
362020
Öz Yönetimli Öğrenmeye Hazırbulunuşluk Düzeyinin Eleştirel Düşünme Eğilimi, Genel Öz Yeterlik ve Akademik Başarı Açısından Yordanması
K Karataş, M Başbay
İlköğretim Online 13 (3), 916-933, 2014
342014
Öğretmen adaylarının öz yönetimli öğrenmeye hazırbulunuşluklarının eleştirel düşünme eğilimleri, genel öz yeterlikleri ve akademik başarıları açısından yordanması
K Karataş
Ege Üniversitesi, 2013
322013
Tevekkülün Psikolojik Yansımaları
K Karataş, M Baloğlu
Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 19 (1), 110-118, 2019
292019
Öğretmenlik Mesleğinin Yeterlikleri ve Geleceği: Metaforik Bir Analiz
K Karataş, T Ardıç, B Oral
Turkish Studies 12 (33), 2017
282017
Kültürel değerlere duyarlı pedagoji
K Karataş, B Oral
Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi (ASOS Journal) 4 (34), 431-447, 2016
26*2016
KÜLTÜRLEŞME STRESİ KISKACINDAKİ SURİYELİ ÖĞRENCİLER
K KARATAŞ, M BALOĞLU
Turkish Studies 13 (27), 971-990, 2018
222018
Kültürel Değerlere Duyarlı Eğitime Hazırbulunuşluk Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
K KARATAŞ, B ORAL
Eğitim Bilimleri Araştırma Dergisi 7 (2), 257-268, 2017
22*2017
The mediating role of positivity in the relationship between state anxiety and problematic social media use during the COVID-19 pandemic
İ Arpaci, K Karataş, F Kıran, İ Kuşci, A Topçu
Death Studies 46 (10), 2287-2297, 2022
212022
The Competencies of the Culturally Responsive Teacher: What, Why and How?
K Karataş
i.e.: inquiry in education 12 (2), 2020
19*2020
Sistem, işlemi şu anda gerçekleştiremiyor. Daha sonra yeniden deneyin.
Makaleler 1–20