Follow
Kasım KARATAŞ
Kasım KARATAŞ
Karamanoğlu Mehmetbey University, Faculty of Education, Assoc. Prof.
Verified email at kmu.edu.tr
Title
Cited by
Cited by
Year
The development and initial tests for the psychometric properties of the COVID-19 Phobia Scale (C19P-S)
İ Arpacı, K Karataş, M Baloğlu
Personality and Individual Differences, 2020
5162020
Psychological effects of COVID-19 Pandemic on society and Its reflections on education
M Akat, K Karatas
Turkish Studies 15 (4), 1-13, 2020
2142020
The Role of Self-directed Learning, Metacognition, and 21st Century Skills Predicting the Readiness for Online Learning
K Karatas, I Arpaci
Contempopary Educational Technology 13 (3), 2021
1572021
Understanding the social sustainability of the Metaverse by integrating UTAUT2 and big five personality traits: A hybrid SEM-ANN approach
I Arpaci, K Karatas, I Kusci, M Al-Emran
Technology in Society 71, 102120, 2022
1362022
Teachers’ perceptions on culturally responsiveness in education
K Karataş, B Oral
Journal of Ethnic and Cultural Studies 2 (2), 47-57, 2015
1112015
COVID-19 Phobia in the United States: Validation of the COVID-19 Phobia Scale (C19P-SE)
İ Arpacı, K Karataş, M Baloğlu, H Abdulkadir
Death Studies 46 (3), 553-559, 2022
772022
Öğretmenlik mesleğine kuramsal bir bakış
K Karataş
Electronic Journal of Education Sciences 9 (17), 39-56, 2020
64*2020
An Investigation of the Perceptions of School Administrators Towards the Roles and Duties of School Counselors.
K Karatas, İ Kaya
Eurasian Journal of Educational Research 61, 181-198, 2015
472015
Öğretmenlerin Bakış Açısıyla Eğitim – Öğretim Sorunları: Bismil İlçesi Örneği
K Karataş, S Çakan
İlköğretim Online 17 (2), 834-847, 2018
432018
Öğretmen Adaylarının Öz Yönetimli Öğrenmeye Hazırbulunuşluk Düzeylerinin Üst-Bilişsel Farkındalık Düzeyleri Açısından Yordanması
K Karataş
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 32 (2), 451-465, 2017
39*2017
The Role of the Academic Field in the Relationship between Self-Directed Learning and 21st Century Skills
K Karataş, G Zeybek
Bulletin of Education & Research 42 (2), 33-52, 2020
352020
Öz Yönetimli Öğrenmeye Hazırbulunuşluk Düzeyinin Eleştirel Düşünme Eğilimi, Genel Öz Yeterlik ve Akademik Başarı Açısından Yordanması
K Karataş, M Başbay
İlköğretim Online 13 (3), 916-933, 2014
342014
Öğretmen adaylarının öz yönetimli öğrenmeye hazırbulunuşluklarının eleştirel düşünme eğilimleri, genel öz yeterlikleri ve akademik başarıları açısından yordanması
K Karataş
Ege Üniversitesi, 2013
322013
Tevekkülün Psikolojik Yansımaları
K Karataş, M Baloğlu
Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 19 (1), 110-118, 2019
292019
Öğretmenlik Mesleğinin Yeterlikleri ve Geleceği: Metaforik Bir Analiz
K Karataş, T Ardıç, B Oral
Turkish Studies 12 (33), 2017
282017
Kültürel değerlere duyarlı pedagoji
K Karataş, B Oral
Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi (ASOS Journal) 4 (34), 431-447, 2016
26*2016
KÜLTÜRLEŞME STRESİ KISKACINDAKİ SURİYELİ ÖĞRENCİLER
K KARATAŞ, M BALOĞLU
Turkish Studies 13 (27), 971-990, 2018
222018
Kültürel Değerlere Duyarlı Eğitime Hazırbulunuşluk Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
K KARATAŞ, B ORAL
Eğitim Bilimleri Araştırma Dergisi 7 (2), 257-268, 2017
22*2017
The mediating role of positivity in the relationship between state anxiety and problematic social media use during the COVID-19 pandemic
İ Arpaci, K Karataş, F Kıran, İ Kuşci, A Topçu
Death Studies 46 (10), 2287-2297, 2022
202022
Kültürel Değerlere Duyarlı Eğitim Açısından Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının Değerlendirilmesi
K Karataş
Dicle Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018
192018
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20