Türkiye'deki eğitim araştırmalarında eğilimler: bir içerik analizi Y Göktaş, F Hasançebi, B VARIŞOĞLU, A Akçay, N Bayrak, M Baran, ... Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 12 (1), 443-460, 2012 | 194 | 2012 |
Trends in educational research in Turkey: A content analysis. M Göktaş, Y., Hasançebi, F., Varışoğlu, B., Akçay, A., Bayrak, N., Baran, M ... Educational Science: Theory & Practice 12 (1), 243-460, 2012 | 173* | 2012 |
Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının dezavantajlı öğrencilerin fen bilgisi başarılarına etkisi F Yeşildağ-hasançebi, M Günel İlköğretim Online 12 (4), 1056-1073, 2013 | 119 | 2013 |
Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının (ATBÖ) öğrencilerin fen başarıları, argüman oluşturma becerileri ve bireysel gelişimleri üzerine etkisi F Hasançebi Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum, 2014 | 80 | 2014 |
Effects of Argumentation Based Inquiry Approach on Disadvantaged Students\'Science Achivement F Yeşildağ-Hasançebi, M Günel Elementary Education Online 12 (4), 2013 | 46* | 2013 |
Investigating the development of pre-service science teachers’ NOSI views and related teaching practices G Mesci, S Çavuş-Güngören, F Yesildag-Hasancebi International Journal of Science Education 42 (1), 50-69, 2020 | 29 | 2020 |
Impact of Stem integrated argumentation-based inquiry applications on students' academic success, reflective thinking and creative thinking skills F Hasançebi, Ö Güner, C Kutru, M Hasancebi Participatory Educational Research 8 (4), 274-296, 2021 | 25 | 2021 |
College Students' Perceptions toward the Multi Modal Representations and Instruction of Representations in Learning Modern Physics. F Yesildag Hasancebi, M Günel Eurasian Journal of Educational Research 53, 197-214, 2013 | 24 | 2013 |
Overview of obstacles in the implementation of the argumentation based science inquiry approach and pedagogical suggestions F Yesildag-Hasancebi, S Kingir Mevlana International Journal of Education 2 (3), 79-94, 2012 | 24 | 2012 |
Modal representations and their role in the learning process: A theoretical and pragmatic analysis M Gunel, FY Hasancebi Educational Sciences: Theory & Practice 16 (1), 2016 | 23 | 2016 |
Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımında üniversite öğrencilerinin tartışma süreçlerinin incelenmesi Ö Baydaş, F Yeşildağ-hasançebi, S Kilis İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19 (3), 564-581, 2018 | 12 | 2018 |
The effect of STEM application on 21st century skills of middle school students and student experiences M Yavuz, M Hasançebi, F Hasançebi Journal of Soft Computing and Artificial Intelligence 1 (1), 28-39, 2020 | 9 | 2020 |
Students’ views regarding instruction during the pandemic process F Hasançebi, M Yavuz, B Kayalı, M Hasançebi, Ö Tutal, A Özkılıç Journal of Learning and Teaching in Digital Age 7 (1), 51-63, 2022 | 7 | 2022 |
Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının öğrencilerin fen başarıları, argüman oluşturma becerileri ve bireysel gelişimleri üzerine etkisi.[Yayınlanmamış doktora tezi] F Hasançebi Atatürk Üniversitesi, 2014 | 6 | 2014 |
Argumentation based nature of science instruction: Influence on preservice science teachers’ NOS views and practicing G Mesci, F Yeşildağ-Hasançebi, B Tuncay Yüksel Teaching and Teacher Education 132, 2023 | 5 | 2023 |
Delving into the Effect of Argumentation Based Inquıry Approach on Learnıng Science from Multıple Perspectives M Yeşildağ-Hasançebi, F & Günel Journal of Research in Education and Society 1 (1), 23-44, 2014 | 5 | 2014 |
Eğitim Araştırmalarında Modsal Betimlemelerin Kullanımı. M Yeşildağ-Hasançebi, F., Göktaş, Y., & Günel Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi 3 (2), 113-124, 2014 | 5 | 2014 |
Ortaokul öğrencilerinin fen öğrenme becerilerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi G Özdemir, S Çavuş-güngören, F Hasançebi Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 69-98, 2022 | 4 | 2022 |
The Effect of Teacher Evaluation and Self-Evaluation on Pre-Service Teachers' Inquiry-Based 5E Lesson Plan Design and Teaching Practice. SÇ Güngören, FY Hasançebi, G Mesci Educational Policy Analysis and Strategic Research 15 (4), 367-388, 2020 | 4 | 2020 |
An investigation of university students’ discussion process in argumentation based inquiry approach O Baydas, F Yesildağ-Hasancebi, S Kilis Inonu University Journal of the Faculty of Education 19 (3), 564-581, 2018 | 4 | 2018 |