Bir araştırma yöntemi olarak doküman analizi R Sak, İTŞ Sak, ÇÖ Şendil, E Nas Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi 4 (1), 227-256, 2021 | 475* | 2021 |
Okul Öncesi Dönem: Anne Baba Tutumları SAK Ramazan, ŞSAKİ Tuba, A Sibel, ŞB Kübra Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11 (3), 972-991, 2015 | 157 | 2015 |
Gender differences in Turkish early childhood teachers’ job satisfaction, job burnout and organizational cynicism R Sak Early Childhood Education Journal 46 (6), 643-653, 2018 | 124 | 2018 |
Parents and children during the COVID-19 quarantine process: Experiences from Turkey and China M Toran, R Sak, Y Xu, İT Şahin-Sak, Y Yu Journal of Early Childhood Research 19 (1), 21-39, 2021 | 98 | 2021 |
Comparison of Preschool and First Grade Teachers' Views about School Readiness. IT Sahin, R Sak, N Tuncer Educational Sciences: Theory and Practice 13 (3), 1708-1713, 2013 | 89 | 2013 |
Okul öncesi ve birinci sınıf öğretmenlerinin ilköğretime hazırlık sürecine ilişkin görüşlerinin karşılaştırılması İT Şahin, R Sak, N Tuncer Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 13 (3), 1691-1713, 2013 | 62 | 2013 |
Merhamet ve merhamet odaklı terapi E Nas, R Sak Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 18 (1), 64-84, 2020 | 59 | 2020 |
Parents’ views about preschool education BK Şahin, R Sak, İT Şahin Procedia-Social and Behavioral Sciences 89, 288-292, 2013 | 58 | 2013 |
Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programındaki etkinliklere yönelik öz-yeterlik inançlarının incelenmesi F Koç, R Sak Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 30 (1), 43-71, 2017 | 57 | 2017 |
Behavior management strategies: Beliefs and practices of male and female early childhood teachers R Sak, İT Şahin Sak, İ Yerlikaya European Early Childhood Education Research Journal 23 (3), 328-339, 2015 | 55 | 2015 |
A comparative study of male and female early childhood teachers’ job satisfaction in Turkey FT Şahin, R Sak Early Childhood Education Journal 44, 473-481, 2016 | 52 | 2016 |
Comparison of self-efficacy between male and female pre-service early childhood teachers R Sak Early Child Development and Care 185 (10), 1629-1640, 2015 | 44 | 2015 |
Views of female preschool pre-service teachers about male teaching colleagues R Sak, IT Sahin, BK Sahin Procedia-Social and Behavioral Sciences 47, 586-593, 2012 | 42 | 2012 |
Okul öncesi öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik düzeyleri ile örgütsel sinizm tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi SMR Mahmood, R Sak Kastamonu Education Journal 27 (5), 2243-2259, 2019 | 39 | 2019 |
Child-centred education: Preschool teachers’ beliefs and self-reported practices R Sak, FT Erden, GS Morrison Early Child Development and Care 186 (8), 1185-1202, 2016 | 31 | 2016 |
The relationship between parenting styles and fourth graders’ levels of empathy and aggressiveness E Avcı, R Sak Current Psychology 40 (2), 510-522, 2021 | 29 | 2021 |
Öğretmenlerin Mesleki Tükenmişlik Düzeyleri ile Örgütsel Sinizm Tutumlarının İncelenmesi N Duman, R Sak, İT Şahin Sak Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17 (1), 1098-1127, 2020 | 29 | 2020 |
Bir araştırma yöntemi olarak doküman analizi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4 (1), 227-256 R Sak, İT Şahin Sak, Ç Öneren Şendil, E Nas | 28 | 2021 |
Preschool teachers’ beliefs and practices related to child-centred education in Turkey R Sak, F Tantekin-Erden, GS Morrison Education 3-13 46 (5), 563-577, 2018 | 27 | 2018 |
Okul Öncesi Eğitim Programındaki Etkinliklere Yönelik Öz-Yeterlik İnanç Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Analizi. F Koç, R Sak, M Kayri Ilkogretim Online 14 (4), 2015 | 27 | 2015 |