Takip et
Sukran Ucus Guldali
Sukran Ucus Guldali
Assoc. Prof. at Ahi Evran University
ahievran.edu.tr üzerinde doğrulanmış e-posta adresine sahip
Başlık
Alıntı yapanlar
Alıntı yapanlar
Yıl
İlköğretim birinci kademe öğrencilerine yönelik çocuk kitaplarının, içerik, resimleme ve fiziksel özellikleri açısından incelenmesi
M Gönen, M Katrancı, M Uygun, Ş Uçuş
Eğitim ve Bilim 36 (160), 2011
1772011
Elementary school teachers’ views on game-based learning as a teaching method
S Ucus
Procedia-Social and Behavioral Sciences 186, 401-409, 2015
1482015
Çocuk hakları sözleşmesinin ilköğretim programlarındaki yeri ve sözleşmeye yönelik öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin görüşleri
Ş Uçuş
Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009
742009
Çocuk hakları sözleşmesine yönelik öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin görüşleri
Ş Uçuş, AE Şahin
Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2012
632012
Exploring Creativity in Social Studies Education for Elementary Grades: Teachers' Opinions and Interpretations.
S Ucus
Journal of Education and Learning 7 (2), 111-125, 2018
522018
Parenting and Turkish children’s behaviour problems: the moderating role of qualities of parent–child relationship
IH Acar, Ş Uçuş, S Yıldız
Early Child Development and Care 189 (7), 1072-1085, 2019
492019
Predictors and behavioural outcomes of parental involvement among low-income families in elementary schools, United States
S Ucus, A Garcia, J Esteraich, H Raikes
Early Child Development and Care, 2017
432017
Teachers' innovativeness and teaching approach: The mediating role of creative classroom behaviors
S Ucus, IH Acar
Social Behavior and Personality: an international journal 46 (10), 1697-1711, 2018
392018
Sınıf öğretmeni adaylarının ve okul öncesi öğretmeni adaylarının özel eğitime ilişkin metaforik algılarının incelenmesi
Ş Uçuş
332016
Çocuk hakları eğitimi programının hazırlanması ve değerlendirilmesi
Ş Ucus
Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013
332013
Exploring the perceptions of student teachers about ‘creative school’in early childhood education
S Ucus, IH Acar
Early Child Development and Care 189 (2), 191-206, 2019
312019
Çocuk hakları eğitimi programının hazırlanması ve değerlendirilmesi: uygulama öğretmeninin ve katılımcıların görüşleri
Ş Uçuş
International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education 3 (2 …, 2014
312014
Okul öncesi eğitim programı ile ilkokul hayat bilgisi öğretim programının sarmallığının incelenmesi
S Ucus, İ Demirbaş
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 13 (3), 1084-1105, 2017
20*2017
Examining the association between executive functions and developmental domains of low-income children in the United States and Turkey
M Gonen, T Guler-Yildiz, A Ulker-Erdem, A Garcia, H Raikes, IH Acar, ...
Psychological Reports 122 (1), 155-179, 2019
142019
A Study Of Primary School Students' Children's Books Related To Physical Structures, Content And Ilustration
M Gönen, M Katranci, M Uygun, S Uçus
Egitim ve Bilim 36 (160), 250, 2011
132011
Exploring children’s perceptions and metaphors on children’s rights
U Şükran
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 17 (3), 811-833, 2016
102016
Çocuk hakları eğitimi programının hazırlanması ve değerlendirilmesi (Yayımlanmamış doktora tezi)
Ş Uçuş
Hacettepe Üniversitesi, Ankara, 2013
82013
The characteristics of elementary school teachers' lifelong-learning competencies: A convergent mixed-methods study
IH Acar, S Ucus
Edam, 2017
72017
Preparation and Evaluation of Children's Rights Education Curriculum: An Action Research Regarding on Protection Rights Module.
Ş Uçuş, H Dedeoğlu
International Journal of Progressive Education 12 (3), 2016
72016
Family context of low-income young children and their self-regulation in the United States and Turkey
M Veziroglu-Celik, A Garcia, IH Acar, M Gonen, H Raikes, A Korkmaz, ...
Early Child Development and Care 190 (11), 1712-1724, 2020
62020
Sistem, işlemi şu anda gerçekleştiremiyor. Daha sonra yeniden deneyin.
Makaleler 1–20