Follow
Figen Akça
Title
Cited by
Cited by
Year
The relationship between test anxiety and learned helplessness
F Akca
Social Behavior and Personality: an international journal 39 (1), 101-111, 2011
1112011
Ölüm Kaygısı Ölçeğinin Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması.
F Akça, İA Köse
Klinik Psikiyatri Dergisi 11 (1), 2008
1082008
Üniversite öğrencilerinde umutsuzluk düzeyi ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin bazı değişkenler üzerinden incelenmesi
Ö Oğuztürk, F Akça, G Şahin
Klinik Psikiyatri 14 (1), 173-184, 2011
1032011
An Investigation into the Self-Handicapping Behaviors of Undergraduates in Terms of Academic Procrastination, the Locus of Control and Academic Success.
F Akça
Journal of Education and Learning 1 (2), 288-297, 2012
832012
The effects of internal-external locus of control variables on burnout levels of teachers
F Akça, B Yaman
Procedia-Social and Behavioral Sciences 2 (2), 3976-3980, 2010
782010
The survey of academic procrastionation on high school students with in terms of school burn-out and learning styles
S Çakır, F Akça, AF Kodaz, S Tulgarer
Procedia-Social and Behavioral Sciences 114, 654-662, 2014
572014
Okul Yöneticilerinin Problem Çözme Davranişlarini Etkileyen Faktörleri İncelemeye Yönelik Bir Çalişma
F Akça, B Yaman
Kastamonu Education Journal 17 (3), 767-780, 2009
442009
Adaptation of death anxiety scale (DAS): validity and reliability studies
F Akça, IA Köse
Journal of Clinical Psychiatry 11 (1), 7-16, 2008
432008
Sustainable development in teacher education in terms of being solution oriented and self-efficacy
F Akça
Sustainability 11 (23), 6878, 2019
322019
Talented and average intelligent children's levels of using emotional intelligence
F Akca
Procedia-Social and Behavioral Sciences 5, 553-558, 2010
272010
Investigation of Teachers' Self-Efficacy Beliefs, Locus of Control and Intercultural Sensitivities from the Perspective of Individual Differences.
F Akca, E Ulutas, C Yabanci
Journal of Education and Learning 7 (3), 219-232, 2018
242018
Üniversite öğrencilerinin kendilik algıları, gestalt temas biçimleri ve kaygı düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi
F Akça, G Şahin, B Vazgeçer
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7 (1), 18-28, 2011
242011
Okul öncesi dönemdeki çocukların en çok etkilendiği çizgi film karakterleri ve bu karakterlerle özdeşleşmelerinin yol açabileceği dijital tehlikeler
F Akça, N Koç Çilekçiler
Addicta: The Turkish Journal on Addictions 6 (2), 403-433, 2019
222019
Huzurevinde yaşayan yaşlılar ile aile ortamında yaşayan yaşlıların psikolojik belirtilerinin yaşam kalitesi üzerine etkisinin incelenmesi
F Akça, G Şahin Çelik
Türk Geriatri Derneği, 2008
212008
An Investigation into the Academic Success of Prospective Teachers in Terms of Learning Strategies, Learning Styles and the Locus of Control.
F Akça
Journal of Education and Learning 2 (1), 134-146, 2013
192013
Öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik düzeylerinin incelenmesi
F Akça, Z Şakar
Pegem Atıf İndeksi, 451-462, 2017
182017
The comparison of academic locus of control and the perceptions of self efficacy of teacher candidates
F Akça, S Demir, T Yilmaz
International Journal of Innovative Research in Education 2 (1), 10-15, 2015
182015
Örgütsel Tükenmişlik ve Stres
F Akça
Özdevecioğlu ve H. Karadal (ed), Örgütsel Davranışta Seçme Konular …, 2008
182008
İşe bağlı stresin duygusal bağlılık üzerine etkisi: Sağlık sektörü çalışanlarına yönelik bir araştırma
Y Demirel, F Akça
İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2008
182008
The Cartoon Characters with the Greatest Influence on Preschool Children and the Digital Dangers They Can Be Exposed to While Identifying with These Characters/Okul Oncesi …
F Akça, NK Çilekçiler
Addicta: The Turkish Journal on Addictions 6 (2), 403-434, 2019
132019
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20