Follow
Figen Akça
Title
Cited by
Cited by
Year
The relationship between test anxiety and learned helplessness
F Akca
Social Behavior and Personality: an international journal 39 (1), 101-111, 2011
1022011
Üniversite öğrencilerinde umutsuzluk düzeyi ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin bazı değişkenler üzerinden incelenmesi
Ö Oğuztürk, F Akça, G Şahin
Klinik Psikiyatri 14 (1), 173-184, 2011
992011
Ölüm Kaygısı Ölçeğinin Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması.
F Akça, İA Köse
Klinik Psikiyatri Dergisi 11 (1), 2008
952008
The effects of internal-external locus of control variables on burnout levels of teachers
F Akça, B Yaman
Procedia-Social and Behavioral Sciences 2 (2), 3976-3980, 2010
732010
An Investigation into the Self-Handicapping Behaviors of Undergraduates in Terms of Academic Procrastination, the Locus of Control and Academic Success.
F Akça
Journal of Education and Learning 1 (2), 288-297, 2012
692012
The survey of academic procrastionation on high school students with in terms of school burn-out and learning styles
S Çakır, F Akça, AF Kodaz, S Tulgarer
Procedia-Social and Behavioral Sciences 114, 654-662, 2014
502014
Okul yöneticilerinin problem çözme davranışlarını etkileyen faktörleri incelemeye yönelik bir çalışma
F Akça, B Yaman
Kastamonu Üniversitesi, 2009
412009
Adaptation of death anxiety scale (DAS): validity and reliability studies
F Akça, IA Köse
Journal of Clinical Psychiatry 11 (1), 7-16, 2008
382008
Sustainable development in teacher education in terms of being solution oriented and self-efficacy
F Akça
Sustainability 11 (23), 6878, 2019
292019
Talented and average intelligent children's levels of using emotional intelligence
F Akca
Procedia-Social and Behavioral Sciences 5, 553-558, 2010
242010
Üniversite öğrencilerinin kendilik algıları, gestalt temas biçimleri ve kaygı düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi
A Figen, G Şahin, B Vazgeçer
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7 (1), 18-28, 2011
232011
Investigation of Teachers' Self-Efficacy Beliefs, Locus of Control and Intercultural Sensitivities from the Perspective of Individual Differences.
F Akca, E Ulutas, C Yabanci
Journal of Education and Learning 7 (3), 219-232, 2018
212018
Okul öncesi dönemdeki çocukların en çok etkilendiği çizgi film karakterleri ve bu karakterlerle özdeşleşmelerinin yol açabileceği dijital tehlikeler
F Akça, NK Çilekçiler
Addicta: The Turkish Journal on Addictions 6 (2), 403-433, 2019
192019
Öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik düzeylerinin incelenmesi
F Akça, Z Şakar
Pegem Atıf İndeksi, 451-462, 2017
192017
The comparison of academic locus of control and the perceptions of self efficacy of teacher candidates
F Akça, S Demir, T Yilmaz
International Journal of Innovative Research in Education 2 (1), 10-15, 2015
192015
Örgütsel Tükenmişlik ve Stres
F Akça
Özdevecioğlu ve H. Karadal (ed), Örgütsel Davranışta Seçme Konular …, 2008
192008
Huzurevinde yaşayan yaşlılar ile aile ortamında yaşayan yaşlıların psikolojik belirtilerinin yaşam kalitesi üzerine etkisinin incelenmesi
F Akça, G Şahin Çelik
Türk Geriatri Derneği, 2008
192008
İşe bağlı stresin duygusal bağlılık üzerine etkisi: Sağlık sektörü çalışanlarına yönelik bir araştırma
Y Demirel, F Akça
İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2008
182008
An Investigation into the Academic Success of Prospective Teachers in Terms of Learning Strategies, Learning Styles and the Locus of Control.
F Akça
Journal of Education and Learning 2 (1), 134-146, 2013
172013
Coronavirüs (COVID-19) Pandemi Sürecinde, Anestezistlerin Yaşadıkları Korku Düzeyleri ve Profilaksi Uygulamalarının Değerlendirilmesi.
ŞE Özgünay, F Akça, D Karasu, Ş Eminoğlu, M Gamlı
Journal of Anesthesia/Anestezi Dergisi (JARSS) 29 (1), 2021
112021
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20