Trust in principals, leaders’ focus on instruction, teacher collaboration, and teacher self-efficacy: Testing a multilevel mediation model Ö Çoban, N Özdemir, MŞ Bellibaş Educational Management Administration & Leadership 51 (1), 95-115, 2023 | 123 | 2023 |
Relationship between distributed leadership, teacher collaboration and organizational innovativeness Ö ÇOBAN, R ATASOY International Journal of Evaluation and Research in Education (IJERE) 9 (4 …, 2020 | 83 | 2020 |
Top managers’ organizational change management capacity and their strategic leadership levels at Ministry Of National Education (MoNE). O Coban, S , Ozdemir, J Pisapia Eurasian Journal of Educational Research, 129- 146, 2019 | 60 | 2019 |
Okul yöneticilerinin teknolojik liderlik öz yeterlikleri ve kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi T Çalık, Ö Çoban, N Özdemir Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 52 (1), 83-106, 2019 | 59 | 2019 |
Liderlik, okul kültürü, kolektif yeterlik, akademik öz-yeterlik ve sosyoekonomik düzeyin öğrenci başarısına etkisi S Bozkurt, Ö Çoban, M Özdemir, N Özdemir Eğitim ve Bilim 46 (207), 2021 | 51* | 2021 |
Örgütsel Güven Düzeyi ve Toksik Liderlik Davranışları İlişkisinde Örgütsel Bağlılığın Aracı Etkisi S Bozkurt, Ö Çoban, MH Çolakoğlu Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 35 (3), 704-719, 2020 | 47 | 2020 |
An examination of relationship between teachers’ self-efficacy perception on ICT and their attitude towards ICT usage in the classroom Ö ÇOBAN, R ATASOY Cypriot Journal of Educational Sciences 14 (1), 136-145, 2019 | 44 | 2019 |
Eğitim Yöneticisi 21. yy. Becerileri Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması Ö Çoban, S Bozkurt, A Kan. Kastamonu Dergisi 27 (3), 1059 - 1071, 2019 | 40* | 2019 |
Millî Eğitim Bakanlığı Merkez Teşkilatı yöneticilerinin örgütsel değişimi yönetme yeterlikleri ile stratejik liderlik davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi Ö ÇOBAN Gazi Üniversitesi Eğitim Ensitüsü, 2016 | 38 | 2016 |
Examination of the relationship between school principals’ 21st century skills and their strategic leadership according to teachers’ opinions S Özdemir, Ö Çoban, S Bozkurt Pegem Journal of Education and Instruction 10 (2), 399-426, 2020 | 31 | 2020 |
Okul Yöneticilerinin Stratejik Liderlik Özellikleri İle Örgütsel Sessizlik Arasındaki İlişkinin Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi N Güçlü, Ö Çoban, R Atasoy Milli Eğitim Dergisi, 167-192, 2017 | 30* | 2017 |
Relationships between Students’ Socioeconomic Status, Parental Support, Students’ Hindering, Teachers’ Hindering and Students’ Literacy Scores: PISA 2018 Ö Çoban World Journal of Education 10 (4), 45-59, 2020 | 29 | 2020 |
Okul Yöneticilerinin Teknolojik Liderlik Öz Yeterliklerinin İncelenmesi F Gün, Ö Çoban Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi 1 (1), 39-48, 2019 | 25 | 2019 |
OKUL YÖNETİCİLERİNİN LİDERLİK STİLLERİ İLE PSİKOLOJİK İYİ OLMA DURUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ N Cemaloğlu, Ö Çoban Milli Eğitim Dergisi 48 (221), 73-90, 2019 | 16 | 2019 |
Yabancı dil eğitiminde teknoloji kullanımı MS Boz, Ö Çoban Ankara: TC Milli Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel …, 2015 | 15 | 2015 |
Effect of school leadership on student academic achievement: School level path variables MT Yalçın, Ö Çoban Current Psychology 42 (25), 21249-21262, 2023 | 10 | 2023 |
Effect of School Climate, Students’ Self-Handicapping Behaviors and Demographic Characteristics on Students’ Achievement F ŞAHİN, Ö ÇOBAN Inquiry in Education 12 (2(6)), 1-22, 2020 | 10 | 2020 |
Examination of the relationship between school administrators’ technological leadership self-efficacy and their personality treats T Çalık, Ö Çoban, N Özdemir Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences 52 (1), 83-106, 2019 | 8 | 2019 |
Fatih projesi eğitimlerinin okullardaki yansıması Ö Çoban Ankara, 2018 | 8 | 2018 |
Fatih projesi eğitimlerinin değerlendirilmesi Ö Çoban, A Saray, E Ulutan TC Millî Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü …, 2017 | 8 | 2017 |