Follow
ÖMÜR ÇOBAN
ÖMÜR ÇOBAN
Verified email at kmu.edu.tr
Title
Cited by
Cited by
Year
Trust in principals, leaders’ focus on instruction, teacher collaboration, and teacher self-efficacy: Testing a multilevel mediation model
Ö Çoban, N Özdemir, MŞ Bellibaş
Educational Management Administration & Leadership 51 (1), 95-115, 2023
662023
Relationship between distributed leadership, teacher collaboration and organizational innovativeness
Ö ÇOBAN, R ATASOY
International Journal of Evaluation and Research in Education (IJERE) 9 (4 …, 2020
542020
Okul yöneticilerinin teknolojik liderlik öz yeterlikleri ve kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
T Çalık, Ö Çoban, N Özdemir
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 52 (1), 83-106, 2019
492019
Top managers’ organizational change management capacity and their strategic leadership levels at Ministry Of National Education (MoNE).
O Coban, S , Ozdemir, J Pisapia
Eurasian Journal of Educational Research, 129- 146, 2019
482019
Örgütsel Güven Düzeyi ve Toksik Liderlik Davranışları İlişkisinde Örgütsel Bağlılığın Aracı Etkisi
S Bozkurt, Ö Çoban, MH Çolakoğlu
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 35 (3), 704-719, 2020
422020
Liderlik, okul kültürü, kolektif yeterlik, akademik öz-yeterlik ve sosyoekonomik düzeyin öğrenci başarısına etkisi
S Bozkurt, Ö Çoban, M Özdemir, N Özdemir
Eğitim ve Bilim 46 (207), 2021
39*2021
Eğitim Yöneticisi 21. yy. Becerileri Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Ö Çoban, S Bozkurt, A Kan.
Kastamonu Dergisi 27 (3), 1059 - 1071, 2019
35*2019
An examination of relationship between teachers’ self-efficacy perception on ICT and their attitude towards ICT usage in the classroom
Ö ÇOBAN, R ATASOY
Cypriot Journal of Educational Sciences 14 (1), 136-145, 2019
352019
Millî Eğitim Bakanlığı Merkez Teşkilatı yöneticilerinin örgütsel değişimi yönetme yeterlikleri ile stratejik liderlik davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Ö ÇOBAN
Gazi Üniversitesi Eğitim Ensitüsü, 2016
322016
Examination of the relationship between school principals’ 21st century skills and their strategic leadership according to teachers’ opinions
S Özdemir, Ö Çoban, S Bozkurt
Pegem Akad Yayıncılık Egitim Danışmanlık Hizmetleri Tic. Ltd. Sti., 2020
302020
Okul Yöneticilerinin Stratejik Liderlik Özellikleri İle Örgütsel Sessizlik Arasındaki İlişkinin Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi
N Güçlü, Ö Çoban, R Atasoy
Milli Eğitim Dergisi, 167-192, 2017
27*2017
Relationships between Students’ Socioeconomic Status, Parental Support, Students’ Hindering, Teachers’ Hindering and Students’ Literacy Scores: PISA 2018
Ö Çoban
World Journal of Education 10 (4), 45-59, 2020
212020
Okul Yöneticilerinin Teknolojik Liderlik Öz Yeterliklerinin İncelenmesi
F Gün, Ö Çoban
Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi 1 (1), 39-48, 2019
192019
OKUL YÖNETİCİLERİNİN LİDERLİK STİLLERİ İLE PSİKOLOJİK İYİ OLMA DURUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
N Cemaloğlu, Ö Çoban
Milli Eğitim Dergisi 48 (221), 73-90, 2019
132019
FATİH projesi eğitimlerinin incelenmesi
Ö Çoban, A Saray, E Ulutan
Ankara: MEB, 2016
112016
Yabancı dil eğitiminde teknoloji kullanımı
MS Boz, Ö Çoban
Ankara: MEB Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü, 2015
112015
Effect of School Climate, Students’ Self-Handicapping Behaviors and Demographic Characteristics on Students’ Achievement
F ŞAHİN, Ö ÇOBAN
Inquiry in Education 12 (2(6)), 1-22, 2020
92020
Examination of the relationship between school administrators’ technological leadership self-efficacy and their personality treats
T Çalık, Ö Çoban, N Özdemir
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences 52 (1), 83-106, 2019
72019
Eğitimde politika analizi
N Cemaloğlu, Ö Çoban, N Özdemir, S Bozkurt
Pegem A Yayıncılık, 2019
62019
Okul aktörlerinin ilköğretim kurumları standartları konusundaki görüşlerinin değerlendirilmesi
Ö Çoban
Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2011
62011
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20