TÜRKİYE’DEKİ SURİYELİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ: SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ YY Özer, AKZÖ ATEŞOK The Journal of Academic Social Science 37 (37), 76-110, 2019 | 249 | 2019 |
TÜRKİYE’DE GEÇİCİ KORUMA ALTINDAKİ SURİYELİLER: TESPİTLER ve ÖNERİLER A Esen, M Duman İstanbul: WALD DÜNYA YEREL YÖNETİM ve DEMOKRASİ AKADEMİSİ VAKFI, 2016 | 33 | 2016 |
Integration of refugee students in European higher education comparative country cases A YILDIZ Yaşar Üniversitesi, 2019 | 24 | 2019 |
One Common Future, Two Education Systems: The Case of Syrian Children of Istanbul YY Ozer, A Komsuoglu, ZO Atesok European Education 49 (2-3), 114-132, 2017 | 23 | 2017 |
Türkiye’nin göçmen ve mültecilere yönelik eğitim politikalarının dönüşümü Y Özer, ZÖ Ateşok, A Komşuoğlu Türkiye’de Geçici Koruma Altındaki Suriyeliler: Tespitler ve Öneriler, edi …, 2016 | 22 | 2016 |
An evaluation of refugees’ access to higher education: Case of Turkey and Istanbul University ZO Atesok, A Komsuoglu, YY Ozer Journal of International and Comparative Education (JICE), 119-136, 2019 | 20 | 2019 |
Critical Intercultural Pedagogy for Difficult Times P Holmes, J Corbett Routledge, 2022 | 19 | 2022 |
Refugee education in the context of international refugee regime and the case of Turkey from a comparative perspective ZÖ Ateşok Unpublished Master’s Thesis, İstanbul University, İstanbul, 2018 | 19* | 2018 |
Education of Syrian children in Turkey: Problems and suggestions Y Özer, A Komsuoğlu, ZÖ Ateşok The Journal of Academic Social Science 4 (37), 76-110, 2016 | 15* | 2016 |
Syrian Students' Participation in Higher Education in Turkey: An Institutional Perspective ZO Atesok, A Komsuoglu, YYO Yurur Istanbul University Press, 2020 | 5 | 2020 |
Hearing the intercultural voices: Shared religio-cultural music and dialogue among Turkish students and Syrian refugee youths ZÖ Ateşok, AZ Furat, U Sezikli Critical Intercultural Pedagogy for Difficult Times, 64-86, 2022 | 1 | 2022 |
Mapping the Field: Regulative and Institutional Framework for Refugees’ Access to Higher Education in Turkey ZÖ Ateşok Asos Journal 6 (81), 622-638, 2018 | 1 | 2018 |
Orta Asya'da Göç Yönetişimi: Almatı Bölgesel Danışma Süreci. ZÖ ATEŞOK, A KOMSUOĞLU Amme Idaresi Dergisi 57 (3), 2024 | | 2024 |
SAHAYI TANIMLAMAK: MÜLTECİLERİN TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİME ERİŞİMİNİN DÜZENLEYİCİ VE KURUMSAL ÇERÇEVESİ ZÖ ATEŞOK The Journal of Academic Social Science 81 (81), 622-638, 2024 | | 2024 |
BACK TO THE ORIGINS OF THE EUROPEAN UNION-TURKEY RELATIONS: ESTABLISHMENT OF AN INSTITUTIONALIZED PATHWAY AND ITS SHORTCOMINGS ZÖ Ateşok Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi 22 (1), 1-34, 2023 | | 2023 |
Critical intercultural pedagogy for difficult times: Conflict, crisis, and creativity P Holmes, J Corbett Taylor & Francis, 2022 | | 2022 |
Shared religio-cultural music and dialogue among Turkish students and Syrian refugee youths ZÖ Atesok, AZ Furat, U Sezikli Critical Intercultural Pedagogy for Difficult Times: Conflict, Crisis, and …, 2022 | | 2022 |
TÜRKİYE’DEKİ SURİYELİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ: SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ Y Özer Yürür, A Komsuoğlu, Z Ateşok Asos Journal, 2016 | | 2016 |
Türkiye’nin Göçmen ve Mültecilere Yönelik Eğitim Politikalarının Dönüşümü, Türkiye’de Geçici Koruma Altındaki Suriyeliler: Tespitler ve Öneriler Y Özer, A Komsuoğlu, Ö Ateşok İstanbul: WALD Yayını, 147-173, 2016 | | 2016 |
AVRUPA BİRLİĞİ VE ÜYE DEVLETLER E Tezcan, İ Aras | | 2016 |