Açık Sorgulamaya Dayalı Öğrenmenin Öğrencilerin Başarısına ve Bilimsel Süreç Becerilerinin Gelişimine Etkisi (The Impact of Open Inquiry Based Learning on Students’ Achievement … G Kaya, S Yilmaz Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 31 (2), 300-318, 2016 | 140* | 2016 |
Quality of argumentation by seventh‐graders in local socioscientific issues E Capkinoglu, S Yilmaz, G Leblebicioglu Journal of Research in Science Teaching 57 (6), 827-855, 2020 | 52 | 2020 |
Effects of virtual experiments oriented science instruction on students’ achievement and attitude S Özge, S Yilmaz İlköğretim Online 14 (2), 609-620, 2015 | 35* | 2015 |
Examining the data component used by seventh grade students in arguments related to local socioscientific issues E Capkinoglu, S Yilmaz Turkish Education Assoc, 2018 | 27* | 2018 |
The Effect of using v-diagrams in Science and Technology Laboratory Teaching on Preservice Teachers' Critical Thinking Dispositions A Evren, K Bati, S Yilmaz Procedia-Social and Behavioral Sciences 46, 2267-2272, 2012 | 26 | 2012 |
Assessing the impact of bridging analogies in mechanics S Yilmaz, A Eryilmaz, O Geban School Science and Mathematics 106 (6), 220-230, 2006 | 24 | 2006 |
Effects of bridging analogies on students' misconceptions about gravity and inertia A ABAK, ALİ ERYILMAZ, S YILMAZ, M YILMAZ Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 20 (20), 2001 | 23 | 2001 |
Birleştirici benzetme yönteminin lise öğrencilerinin mekanik konularındaki kavram yanılgıları üzerindeki etkisi S Yılmaz, A Eryılmaz, Ö Geban V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Tam Metin Kitabı, Ankara, 2002 | 21 | 2002 |
Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının ilkokul öğrencilerinin akademik başarılarına ve argümantasyon kalite düzeylerine etkisi S Kara, S Yılmaz, S Kıngır Kastamonu Education Journal 28 (3), 1253-1267, 2020 | 18 | 2020 |
Örnek Olay Yönteminin Öğretmen Adaylarının Kimya Laboratuvarı Dersine Karşı Endişelerine Etkisi (Effect of Case Study Method on Preservice Teachers’ Anxieties toward Chemistry … M Seckin, S Yilmaz HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL …, 2014 | 18* | 2014 |
Integrating gender and group differences into bridging strategy S Yılmaz, A Eryılmaz Journal of Science Education and Technology 19, 341-355, 2010 | 15 | 2010 |
Öğrencilerin fizikteki kavram yanılgılarına yardımcı olacak temel benzetmelerin bulunması (Finding anchoring analogies to help students' misconceptions in physics) S Yılmaz Yayınlanmamış Doktora Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, 2007 | 12* | 2007 |
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Mekanik Konularına Karşı Tutumlarının İncelenmesi (Analysis of Preservice Science Teachers’ Attitudes toward Mechanics’ Concepts) S YILMAZ Egitim Arastirmaları - Eurasian Journal of Educational Research (EJER) 6 (24 …, 2006 | 12* | 2006 |
The effects of bridging analogies on high school students misconceptions in mechanics. S YILMAZ Unpublished MSc Thesis, Middle East Technical University, Department of …, 2001 | 11 | 2001 |
The effect of explicit-reflective and historical approach on preservice elementary teachers’ views of nature of science C Pekbay, S Yilmaz International Journal of Progressive Education 11 (1), 113-131, 2015 | 6 | 2015 |
Bilimsel araştırma yöntemleri S Yılmaz Elementary Education Online 13 (2), 2014 | 2 | 2014 |
The development of anchoring analogy diagnostic test S Yilmaz, A Eryılmaz | 2 | 2009 |
Pre-Service Science Teachers' E-Learning Styles. D Ucar, S Yilmaz Journal of Baltic Science Education 22 (1), 167-181, 2023 | 1 | 2023 |
STEM eğitim çalışmalarına farklı bir bakış: Bibliyometrik haritalama MA Kurtuluş, S YILMAZ Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi 10 (2), 386-405, 2022 | 1 | 2022 |
Büyüköztürk, Ş.(2007). Deneysel Desenler: Öntest-Sontest Kontrol Grubu Desen ve Veri Analizi (2. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık. S Yılmaz İlköğretim Online 12 (2), 1-3, 2013 | 1 | 2013 |