Follow
Prof. Dr. Recep ÇAKIR, PhD
Title
Cited by
Cited by
Year
A validity and reliability study of the computational thinking scales (CTS)
Ö Korkmaz, R Çakir, MY Özden
Computers in human behavior 72, 558-569, 2017
5902017
Öğretmen ve öğrenci bakış açısıyla tablet PC ve etkileşimli tahta kullanımı: FATİH Projesi değerlendirmesi
S Pamuk, R Çakır, M Ergun, HB Yılmaz, C Ayas
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2013
537*2013
Exploring the Effect of Materials Designed with Augmented Reality on Language Learners' Vocabulary Learning.
E Solak, R Cakir
Journal of Educators Online 12 (2), 50-72, 2015
2742015
Exploring relationships among TPACK components and development of the TPACK instrument
S Pamuk, M Ergun, R Cakir, HB Yilmaz, C Ayas
Education and Information Technologies 20, 241-263, 2015
2492015
Technology integration and technology leadership in schools as learning organizations.
R Cakir
Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET 11 (4), 273-282, 2012
1772012
Bilgisayarca düşünme beceri düzeyleri ölçeğinin (BDBD) ortaokul düzeyine uyarlanması
Ö Korkmaz, R Çakır, MY Özden
Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi 1 (2), 143-162, 2015
169*2015
What do computer teachers think about the factors affecting technology integration in schools?
R Çakır, S Yıldırım
Elementary Education Online 8 (3), 2009
1442009
Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ve eğitim teknolojisi standartlari özyeterliklerinin incelenmesi
M Özçiftçi, R Çakır
Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama 5 (1), 1-19, 2015
1242015
Bilgisayar öğretmenleri okullardaki teknoloji entegrasyonu hakkında ne düşünürler?
R Çakır, S Yıldırım
1242009
Bireylerin bilgisayarca düşünme becerilerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi
Ö Korkmaz, R ÇAKIR, MY ÖZDEN, O Ali, S SARIOĞLU
Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty 34 (2), 68-87, 2015
1082015
Bilgi toplumu olma yolunda öğretmenlerin teknoloji kullanımları
R Çakır, S Oktay
Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi 30, 35-54, 2013
1062013
The effectiveness of augmented reality environments on individuals with special education needs
R Cakir, O Korkmaz
Education and Information Technologies 24 (2), 1631-1659, 2019
1042019
Artirilmiş gerçeklik teknolojisi ile ingilizce kelime öğretiminin öğrenci performansina etkisi
R Çakır, E Solak, SS Tan
Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi 1 (2), 45-58, 2015
98*2015
Content analysis of research trends in instructional design models: 1999-2014.
Y Göksu, I., Özcan, K., Cakir, R., & Göktas
Journal of Learning Design 10 (2), 85-109, 2017
902017
Öğretmen adaylarının bilişötesi farkındalık düzeyi, problem çözme becerileri ve teknoloji tutumlarının incelenmesi
B Bakioğlu, MA KÜÇÜKAYDIN, O Karamustafaoğlu
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 5 (1), 22-33, 2015
872015
Teknoloji destekli beyin temelli öğrenmenin öğrencilerin akademik başarıları, hatırlama düzeyleri ve üstbilişsel farkındalık düzeylerine etkisi
S Oktay, R ÇAKIR
Journal of Turkish Science Education 10 (3), 3-23, 2013
86*2013
Examining Preservice EFL Teachers' TPACK Competencies in Turkey
RÇ Ekrem Solak
Journal of Educators Online 11 (2), 1, 2014
842014
Investigating the role of augmented reality technology in the language classroom
E Solak, R Cakır
Croatian Journal of Education: Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje 18 (4 …, 2016
832016
Attitude of Turkish EFL learners towards e-learning through tam Model
R Cakır, E Solak
Procedia-Social and Behavioral Sciences 176, 596-601, 2015
812015
Öğrencilerin E-Öğrenmeye Hazir Bulunuşluk ve Memnuniyet Düzeylerinin Akademik Başariya Etkisi
Ö Korkmaz, R ÇAKIR, TAN Serkan
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 16 (3), 219-241, 2015
752015
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20