Follow
Derya Çobanoglu Aktan
Derya Çobanoglu Aktan
Verified email at hacettepe.edu.tr
Title
Cited by
Cited by
Year
Açımlayıcı Faktör Analizinde Kullanılan Faktör Çıkartma Yöntemlerinin Karşılaştırılması
DÇA H Karaman, B Atar
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 37 (3), 1173-1193, 0
140*
Investigation of students’ intermediate conceptual understanding levels: The case of direct current electricity concepts
DC Aktan
European Journal of Physics 34 (1), 33, 2012
292012
The comparison of factor extraction methods used in exploratory factor analysis
H Karaman, B Atar, D Çobanoğlu Aktan
Gazi University Journal of Education Faculty 37 (3), 1173-1193, 2017
192017
Investigation of the variables related to TEOG English achievement using Language Acquisition Theory of Krashen
M Gökcan, D ÇOBANOĞLU AKTAN
Pegem Egitim ve Ogretim Dergisi 8 (3), 2018
172018
Birey açıklayıcı madde tepki kuramı analizi: örtük regresyon iki parametreli lojistik modeli
B Atar, DÇ Aktan
Eğitim ve Bilim 38 (168), 2013
122013
Türkiye ve Amerika’da engelli öğrenciler için yapılan geniş ölçekli sınavların yasal sorumluluklar, uygulama yöntemleri ve geçerlik açısından incelenmesi
DÇ AKTAN, A Gökhan, MT ESER
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14 (1), 69-83, 2018
112018
Eğitimde ölçme ve değerlendirme dersinde başarıyı etkileyen faktörlerin çoklu göstergeler çoklu nedenler modeliyle incelenmesi
K Kurşun, DÇ AKTAN
Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology 7 (2), 372-387, 2016
102016
Ölçme ve Değerlendirme Dersi Kapsamı ve Gereklilikleri Hakkındaki Uzman ve Öğretmen Görüşleri Pilot Çalışma
D ÇOBANOĞLU AKTAN, Z ÇEPNİ
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD 1, 2010
82010
examination of pre-service science teachers’ understanding levels of kepler’s laws with ranking task questions
DÇ Aktan, EO Dinçer
Journal of Baltic Science Education 13 (2), 276, 2014
72014
Development of Exposure to English Scale and Investigation of Exposure Effect to Achievement
M Gökcan, DÇ Aktan
International Journal of Assessment Tools in Education 6 (1), 109-124, 2019
62019
TEOG İngilizce başarısıyla ilişkili değişkenlerin Krashenin dil edinimi kuramına göre incelenmesi
M Gökcan
Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016
62016
İngilizceye maruz kalma ölçeğinin geçerlik ve güvenirliğinin incelenmesi
M Gökcan, D Çobanoğlu Aktan
Proceedings of international contemporary educational research congress, 283-294, 2016
62016
Görme engelli öğrencilere istatistik öğretiminde karşılaşılan sorunlar [Problems in statistical teaching of visually impaired students]
S Uğurlu, D Çobanoğlu-Aktan
Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresinde sunulan bildiri, Muğla, 2016
52016
Ölçme ve değerlendirme dersi kapsamı ve gereklilikleri hakkındaki uzman ve öğretmen görüşleri: pilot çalışma
DÇ AKTAN, Z ÇEPNİ
Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology 1 (2), 85-92, 2010
4*2010
Validation of the vocabulary size test
M Gökcan, DÇ AKTAN
Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology 13 (4 …, 2022
32022
Investigation of measurement invariance of PISA 2015 collaborative problem solving skills: Turkey, Norway and Singapore
YT Tekin, DÇ AKTAN
International Journal of Assessment Tools in Education 8 (1), 90-105, 2021
32021
A phenomenological study on the effectiveness of curriculum and course information packages in the Bologna process
FER Seval, H Kelecioğlu, DÇ Aktan, SG Burakgazi, Ö Özdiyar, F Uysal, ...
Yükseköğretim Dergisi 9 (2), 234-246, 2019
32019
The investigation of the factors affecting achievement in measurement and evaluation course with multiple indicators multiple causes model
K Kursun, D ÇOBANOĞLU AKTAN
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD 7 (2), 2016
32016
Person Explanatory Item Response Theory Analysis: Latent Regression Two Parameter Logistic Model
B Atar, DÇ Aktan
Egitim ve Bilim 38 (168), 2013
32013
Educational Data Mining: The Analysis of the Factors Affecting Science Instruction by Clustering Analysis.
MT Eser, D Çobanoglu Aktan
International Journal of Educational Methodology 7 (3), 487-500, 2021
22021
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20