İkinci sınıf İngilizce öğretim programının değerlendirilmesi MF ALKAN, M ARSLAN International Journal of Curriculum and Instructional Studies 4 (7), 2014 | 88* | 2014 |
Learner autonomy of pre-service teachers and its associations with academic motivation and self-efficacy MF Alkan, M Arslan Malaysian Journal of Learning and Instruction 16 (2), 75-96, 2019 | 46 | 2019 |
Investigation of Turkish preservice teachers’ intentions to use IWB in terms of technological and pedagogical aspects S Bardakcı, MF Alkan Education and Information Technologies 24, 2887-2907, 2019 | 25 | 2019 |
Ortaöğretim öğrencilerinin sosyal ağlardan öğrenme biçimleri: nitel bir inceleme MF Alkan, S Bardakçı Kastamonu Eğitim Dergisi 25 (3), 1221-1238, 2017 | 19* | 2017 |
Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi MF Alkan SDU International Journal of Educational Studies 5 (1), 13-21, 2018 | 14* | 2018 |
Adaptation of preservice teachers’ information and communication technology competencies scale into Turkish culture MF Alkan, EE Sarıkaya Bartın University Journal of Faculty of Education 7 (2), 665-691, 2018 | 10 | 2018 |
Comparison of Teaching English as a Foreign Language in Turkey with Denmark, Hungary, and Portugal MF Alkan, Ş Kartal Turkish Online Journal of English Language Teaching 3 (1), 10-23, 2018 | 8 | 2018 |
Öğretmen Adaylarının Özerk Öğrenme Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi MF Alkan Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015 | 8 | 2015 |
Öğretmen adaylarının sosyal medya kavramına ilişkin algıları A Erdem, MF Alkan, Ş Erdem Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi 5 (2), 169-179, 2017 | 7 | 2017 |
ÖĞRETMENLERİN ÖRTÜK PROGRAM KAVRAMINA YÖNELİK ALGILARININ METAFORLAR ARACILIĞIYLA İNCELENMESİ MF ALKAN International Journal of Turkish Education Sciences 5 (9), 204-211, 2017 | 7* | 2017 |
Suça Sürüklenen Çocukların Sosyo-Demografik ve Suç Özelliklerinin İncelenmesi K Pelit, MF Alkan Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi 6 (1), 51-65, 2022 | 5 | 2022 |
HOW TO BECOME A CONSTRUCTIVIST TEACHER? THE IMPACT OF PHILOSOPHICAL THOUGHTS ON CONSTRUCTIVIST LEARNING BELIEFS5 S Bardakci, DC Karakose, DC Alkis, MF Alkan Research in Pedagogy 11 (1), 214-233, 2021 | 5 | 2021 |
Investigation of teachers’ perceptions about hidden curriculum through metaphors MF Alkan International Journal of Turkish Education Sciences 5 (9), 204-211, 2017 | 5 | 2017 |
Küresel salgın sürecinde öğrenci başarısı: Uzaktan eğitimin etkileri üzerine nitel bir araştırma İ Kaplan, MF Alkan e-Kafkas Journal of Educational Research 9 (1), 329-349, 2022 | 3 | 2022 |
The development and psychometric properties of the Learning Agility Scale for pre-service teachers MF Alkan, Ö Maviş Sevim Teacher Development 26 (5), 644-664, 2022 | 2 | 2022 |
R-COMP Araştırma Yeterlikleri Ölçeğinin Türk Dili ve Kültürüne Uyarlanması MF Alkan Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 2018 (11), 15-28, 2018 | 2 | 2018 |
Factor Structure and Measurement Invariance of the Teacher Autonomous Behavior Scale in Turkey MF Alkan, FÖ Maviş Sevim, AT Evers Journal of Psychoeducational Assessment 41 (7), 777-795, 2023 | 1 | 2023 |
Factors Explaining Workplace Learning of Turkish Research Assistants MF Alkan, E Emmioğlu-Sarıkaya Vocations and Learning 16 (2), 371-393, 2023 | 1 | 2023 |
eTwinning Projelerinin Mesleki Yeterliklere Katkısına Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi N Uslu Kaplan, MF Alkan Erciyes Journal of Education 7 (2), 58-78, 2023 | 1 | 2023 |
An Exploratory Study on the Effects of Attitude and Self-Efficacy on Math Achievement as Mediated by Math Anxiety MF Alkan, ŞY Özkaya Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 25 (3), 488-496, 2023 | 1 | 2023 |