Follow
Alper Durukan
Alper Durukan
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı
Verified email at yyu.edu.tr - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Effects of virtual reality enriched science laboratory activities on pre-service science teachers’ science process skills
H Artun, A Durukan, A Temur
Education and Information Technologies, 2020
592020
Virtual reality in science education: A descriptive review
A Durukan, H Artun, A Temur
Journal of Science Learning 3 (3), 132-142, 2020
542020
Araştırma-Sorgulama temelli öğrenme yaklaşımının fen bilimleri öğretmen adaylarının analitik kimya öğrenimine etkisi
M Tüysüz, M Şardağ, A Durukan
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14 (1), 1657-1696, 2017
112017
Sanal gerçeklikle zenginleştirilmiş öğrenme ortamının fen bilimleri öğretmen adayları üzerindeki etkilerinin incelenmesi
A Durukan
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018
92018
Pre-service science teachers’ perceptions about their technology integration experiences in the science education program: Does willingness to choose the program matter?
A Durukan, S Sungur
Anı Yayıncılık, 2020
22020
Gerçekliğin ötesinde eğitim: Sanal gerçeklik destekli fen öğretimi
A Durukan
Çağdaş Yaklaşımlarla Destekli Fen Öğretimi: Teoriden Uygulamaya Etkinlik …, 2019
22019
Fen bilimleri öğretmen adaylarının sanal gerçeklik destekli mikroöğretim uygulamaları: Bir akran değerlendirme çalışması
A Durukan, A Temur, H Artun
2. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi …, 2018
22018
Reflections from the virtual reality assisted laboratory applications in the education of pre-service science teachers
A Durukan, H Temur, Atilla, Artun, M Tuysuz, M Sardag
27th International Conference on Educational Sciences, 1855-1857, 2018
22018
Sanal gerçeklik kavramı fen bilimleri öğretmen adayları için neyi ifade etmektedir?
H Bakırcı, H Artun, A Durukan
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 1732-1734, 2017
22017
THE INTERPLAY BETWEEN TEACHER KNOWLEDGE AND CREATIVITY: INSIGHTS FROM THE EXTENDED REALITY ASSISTED LEARNING DESIGN PROCESS OF PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS
A Durukan
Middle East Technical University, 2023
12023
Investigating the interplay between the TPACK and creativity of pre-service science teachers
A Durukan, J Cakiroglu, S Aydin-Gunbatar
ESERA 2023 - 15th Biennial Conference of the European Science Education …, 2023
12023
Sınıf öğretmeni adayları ile fen ve teknoloji laboratuvarı uygulamaları dersinde yapılandırmacı mikro-öğretim uygulamaları: Karma bir çalışma
A Durukan, H Artun, H Bakırcı
Sakarya University Journal of Education 8 (3), 222-241, 2018
12018
Fen bilimleri öğretmen adayları için yaratıcı öğretim materyalleri tasarımında oyunlaştırmanın kullanımı
A Durukan, S Aydın-Günbatar, J Çakıroğlu
15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), 128, 2023
2023
The Relationship between the Pre-Service Science Teachers' Self-Efficacy towards Science Teaching and Tendency to Use Technology in Classes.
A Temur, A Durukan, H Artun
Elementary School Forum (Mimbar Sekolah Dasar) 9 (2), 367-380, 2022
2022
An Examination of the Relationships between Pre-Service Teachers' Epistemological Beliefs and Types of Multiple Intelligence.
M Sardag, M Tüysüz, A Durukan, M Gök
International Journal of Progressive Education 17 (4), 155-170, 2021
2021
Sanal gerçeklik destekli fen öğretimi etkinlikleri
A Durukan
Eğitimin üç temel öğesi: Öğrenme, öğrenci ve öğretmen 1, 219-238, 2020
2020
Fen bilimleri öğretmen adaylarının bir öğretim elemanını değerlendirmelerine belli faktörlerin etkisinin incelenmesi
S Kocakaya, A Durukan
27th International Conference on Educational Sciences, 3299-3302, 2018
2018
The relationships between pre-service teachers' epistemological beliefs and types of multiple intelligence
M Gok, M Sardag, M Tuysuz, A Durukan
ERPA International Congresses on Education, 178, 2018
2018
Inconsistencies, challenges, and solution proposals referring corecourse plans: A self and peer assessment study
A Durukan, M Tuysuz, M Sardag, Z Boynukara
27th International Conference on Educational Sciences, 3426-3428, 2018
2018
A mentoring process for professional development of pre-service science teachers
M Sardag, M Tuysuz, A Durukan
27th International Conference on Educational Sciences, 3394-3395, 2018
2018
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20