Follow
Yasemin Deringöl
Yasemin Deringöl
İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa
Verified email at iuc.edu.tr - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Misconceptions of Primary School Students about the Subject of Fractions.
Y Deringöl
International Journal of Evaluation and Research in Education 8 (1), 29-38, 2019
662019
Türkiye'de Cumhuriyet Döneminden Günümüze İlköğretim Öğretmenleri Yetiştirilmesinin Tarihsel Boyutu Ve Eğitimcilerin Görüşlerinin Değerlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma
Y Deringöl
35*2007
Primary school students’ mathematics motivation and anxieties
Y Deringöl
Kıbrıslı Eğitim Bilimleri Dergisi 13 (4), 537-548, 2018
322018
Attitudes of Elementary School Students towards Solving Mathematics Problems
YG Arslan Ç. Deringöl Y.
Procedia – Social and Behavioral Sciences, 557–562, 2014
302014
Investigating the Relationship between Curiosity Level and Computer Self Efficacy Beliefs of Elementary Teachers Candidates
Çağırgan, DG, Yaman, Y. Deringöl, Y. Özsarı
Turkish Online Journal of Educational Technology 10 (4), 248-254, 2011
30*2011
Sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimi kaygıları ve matematik öğretimi yeterlikleri
Y Deringöl
Journal of Theoretical Educational Science 11 (2), 261-278, 2018
282018
The Relationship between Reflective Thinking Skills and Academic Achievement in Mathematics in Fourth-Grade Primary School Students.
Y Deringöl
International Online Journal of Education and Teaching 6 (3), 613-622, 2019
272019
İlköğretimde Matematik Problemi Çözmeyi Öğretmede Yeni Yaklaşımlar
Y Deringöl
İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006
252006
İlköğretim öğretmen adaylarının meraklılık düzeylerinin incelenmesi
Y Deringöl, Y Yaman, İ Özsarı, DÇ Gülten
International Conference on New Trends in Education and Their Implications …, 2010
232010
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Problem Çözmeye Yönelik İnançları ile Problem Kurma Özyeterlik İnançlarının İncelenmesi
Y Deringöl
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 9 (1), 31-53, 2018
212018
Elementary School Students Perception Levels of Problem Solving Skills
G Yavuz, Y Deringöl, Ç Arslan
Universal Journal of Educational Research 5 (11), 1896-1901, 2017
202017
Üstün Zekâlı Olan ve Olmayan Çocukların Depresyon Puanlarının Karşılaştırılması
M Özyaprak, Y Deringöl
Hasan Ali Yücel Egitim Fakültesi Dergisi 10 (1), 143, 2013
19*2013
The effect of differentiated mathematics programs on the mathematics attitude of gifted children
Y DeringÃ, Ã Davaslıgil
MOJES: Malaysian Online Journal of Educational Sciences 8 (1), 27-37, 2020
152020
Farklılaştırılmış Matematik Öğretiminin Üstün Zekâlı ve Yetenekli Öğrencilerde Erişiye, Yaratıcılığa, Tutuma ve Akademik Benliğe
Y Karataş
Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013
152013
Sinif Öğretmeni Adaylarinin Konuşma Kaygilari
Y Deringöl
Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 16 (03), 23-35, 2018
142018
Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Standartlarının Belirlenmesi
Y Deringöl
Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 13, 44-65, 2017
122017
Teaching motivation and teaching profession attitude: The case of preservice form teachers
Y DERİNGÖL
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 (2), 295-310, 2020
112020
Problem posing activities in primary school mathematics textbooks.
Y Deringöl
Ilkogretim Online 19 (3), 2020
112020
Analysis of Research on Mathematics Anxiety in Selected Journals (2000 – 2013)
EHN Arslan Ç., Deringöl Y., Yavuz G.
Procedia - Social and Behavioral Sciences, 118-121, 2015
112015
İlkokul 4
N Şahin
Sınıf sosyal bilgiler dersinde sözlü tarih uygulamalarının etkililiği ve önemi, 2019
10*2019
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20