Okul öncesi eğitime devam eden 60-66 ay çocuklarına yönelik geliştirilen STEM programının çocukların bilimsel süreç becerilerine etkisinin incelenmesi S Öcal Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018 | 71 | 2018 |
Views of kindergarten and first-grade teachers on school readiness NS Erkan, N Elkin, D Kavgaoğlu, SO Dörterler, B Kerigan Theory and Practice in Child Development 1 (1), 1-24, 2021 | 13 | 2021 |
Examination of stem education and its effect on economy: Importance of early childhood education MN Tuğluk, S Öcal Educ. Res. Pract 362, 2017 | 11 | 2017 |
Developing preschool teachers' belief scale regarding educational technologies: a validity and reliability study AB Dağal, SÖ Dörterler, V Kanburoğlu, M Yağcı, G Uyanık Southeast Asia Early Childhood Journal 11 (2), 136-151, 2022 | 4 | 2022 |
The examination of the relationship between creative thinking tendencies and organizational creativities of preschool teachers SÖ Dörterler, D Akay Theory and Practice in Child Development 2 (1), 64-75, 2022 | 4 | 2022 |
An investigation of the relationship between preschool teachers’ individual and administrative creativity and job satisfaction Y Güven, D Akay, S Öcal Education Quarterly Reviews 4 (2), 2021 | 3 | 2021 |
Educational research and practice I Koleva, G Duman, V Kot︠s︡eva St. Kliment Ohridski University Press, 2017 | 2 | 2017 |
Investigation of Factors Affecting Pre-School Teachers’ Vocational Alienation N Mutlu, S Öcal Education Quarterly Reviews 4 (2), 2021 | 1 | 2021 |
Examination of 21st Century Learning Skills and Perceived Empathetic and Social Self Efficacy Skills of Preservice Teachers N Tuzcuoğlu, SÖ Dörterler, N Aslan Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 952-974, 2024 | | 2024 |
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının 21. yy Öğrenen Becerileri Kullanımı İle Algılanan Empatik ve Sosyal Öz-yeterlikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. N Tuzcuoğlu, SÖ Dörterler, N Aslan Buca Faculty of Education Journal/Buca Egitim Fakültesi Dergisi, 2024 | | 2024 |
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öz Yeterlik İnançları İle Eğitim Teknolojilerine Yönelik İnançları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi1. S ÖCAL DÖRTERLER, Ö POLAT, M YAĞCI Igdir University Journal of Social Sciences, 2024 | | 2024 |
Utjecaj STEM obrazovnoga programa na vještine znanstvenoga mišljenja predškolske djece S Ocal, MN Tuğluk Croatian Journal of Education: Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje 25 (2 …, 2023 | | 2023 |
Effects of the STEM Education Program on Preschool Children’s Science Process SkillsUtjecaj STEM obrazovnoga programa na vještine znanstvenoga mišljenja predškolske djece S Ocal, MN Tuğluk Croatian Journal of Education: Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje 25 (2 …, 2023 | | 2023 |
Effects of the STEM Education Program on Preschool Children's Science Process Skills. SÖ Dörterler, MN Tuğluk Croatian Journal Educational/Hrvatski Casopis za Odgoj I Obrazovanje 25 (2), 2023 | | 2023 |
Ögrenmede Evrensel Tasarima Dayali Eği̇ti̇mi̇n Okul Öncesi̇ Dönem ÇOcuklarinin Görsel Algilarina ve Bi̇li̇msel Süreç Beceri̇leri̇ne Etki̇si̇ni̇n Incelenmesi̇ SÖ Dörterler PQDT-Global, 2023 | | 2023 |
Effects of the STEM Education Program on Preschool Children’s Science Process Skills Utjecaj STEM obrazovnoga programa na vještine znanstvenoga mišljenja predškolske djece S Dörterler, M TUĞLUK Croatian Journal of Education 25 (2), 2023 | | 2023 |
Öğrenmede evrensel tasarıma dayalı eğitimin okul öncesi dönem çocuklarının görsel algılarına ve bilimsel süreç becerilerine etkisinin incelenmesi S Öcal Dörterler | | 2023 |
Anasınıfı ve Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Okula Hazırlığa ilişkin Algıları NSEN Elkin, DKSÖB Kerigan EJERCongress 2020, 57, 2020 | | 2020 |
Ebeveynlerin Aile Katılımı Çalışmalarına İlişkin Algılarının İncelenmesi Nefise Semra Erkan Nurten Elkin Sümeyye Öcal Buse Kerigan NS Erkan EJERCongress 2020, 59, 2020 | | 2020 |
21. YY ÖĞRENEN BECERİLERİ İLE SERBEST ZAMAN TATMİNLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ Ö Polat, S Öcal 6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, 668-684, 2019 | | 2019 |