Follow
ozgur kivilcan dogan
ozgur kivilcan dogan
Biyoloji Eğitimi Marmara Universitesi
Verified email at marmara.edu.tr
Title
Cited by
Cited by
Year
An international collaborative investigation of beginning seventh grade students' understandings of scientific inquiry: Establishing a baseline
J Lederman, N Lederman, S Bartels, J Jimenez, M Akubo, S Aly, C Bao, ...
Journal of Research in Science Teaching, 2019
1082019
Understandings of current environmental issues: Turkish case study in six teacher education colleges
M Çakır, S İrez, ÖK Doğan
Educational Studies 36 (1), 21-33, 2010
562010
Argümana dayalı sorgulama öğretiminin 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve argümantasyon seviyelerine etkisi
T AKTAŞ, ÖK DOĞAN
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14 (2), 778-798, 2018
422018
Bilimin doğasını anlamak: evrim eğitiminde bir önkoşul
S İrez, M Çakır, Ö Doğan
Biyoloji Eğitiminde Evrim Sempozyumu, 291-302, 2007
272007
International collaborative follow-up investigation of graduating high school students’ understandings of the nature of scientific inquiry: is progress Being made?
JS Lederman, NG Lederman, S Bartels, J Jiménez, K Acosta, M Akubo, ...
International Journal of Science Education 43 (7), 991-1016, 2021
262021
Methodological? Or Dialectical?: Reflections of Scientific Inquiry in Biology Textbooks
OK Dogan
International Journal of Science and Mathematics Education 19 (8), 1563-1585, 2021
252021
Mesleğe yeni başlayan fen öğretmenlerinin pedagojik ve epistemolojik inançları ve sınıf içi uygulamaları: Boylamsal durum çalışması
ÖK Doğan
PQDT-Global, 2014
222014
The role of student and teacher creativity in aiding current reform efforts in science and technology education
SO Yager, OK Dogan, E Hacieminoglu, R Yager
National Forum of Applied Educational Research Journal 25 (3), 1-24, 2012
202012
Turkish 7th Grade students’ views about scientific inquiry
C Han-Tosunoglu, OK Dogan, Y Yalaki, M Cakir, S İrez
J. Lederman & NG Lederman (Chair), International Collaborative Investigation …, 2017
122017
Student views of teacher actions in science classrooms designed to meet current reforms
SO Yager, H Akcay, OK Dogan, RE Yager
Journal of Science Education and Technology 22, 974-983, 2013
112013
Bilim tarihi destekli işlenen “canlılarda enerji dönüşümleri” ünitesinin, öğrencilerin bilime ve biyoloji dersine olan tutumları ve bilimin doğası anlayışları üzerine etkisinin …
M Emren, İ Serhat, ÖK Doğan
Trakya Eğitim Dergisi 9 (3), 527-548, 2019
92019
The effect of argument driven inquiry model on academic performances and argumentative attitudes of 7th grade students
T Aktaş, ÖK Doğan
Mersin University Journal of the Faculty of Education 14 (2), 778-798, 2018
92018
Lise öğrencilerinin güncel çevre sorunları hakkındaki algıları: İzmir örneği
ÖK Doğan, Y Kutay, M Çakır
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi 44 …, 2016
92016
A Longitudinal Study of a New Science Teacher's Beliefs and Classroom Practices
OK Dogan, M Cakir, JW Tillotson, M Young, RE Yager
International Journal of Progressive Education 16 (1), 84-99, 2020
82020
SOSYOBİLİMSEL MUHAKEME YETENEĞİ ÖLÇEĞİ: TÜRKÇEYE UYARLAMA, GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
B TÜZÜNGÜÇ, O DOGAN, ÇHAN TOSUNOĞLU
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 20 (79), 1060-1078, 2021
62021
Teaching Mendelian genetics with a virtual Drosophila laboratory
M Çakır, Ö Doğan
School science review 97, 2015
62015
Do Activities Represent the “Inquiry-Based” Approaches in Turkish Biology Textbooks?: Reflections of Educational Reform Movement In a Developing Country. Jobér, A., Andrée, M …
OK Dogan
XVIII IOSTE Symposium, 230, 2018
52018
Delineating the roles of scientific inquiry and argumentation in conceptual change process
OK Dogan, M Cakir, RE Yager
Education research highlights in mathematics, science and technology, 113-121, 2017
42017
Fen eğitiminde biyolojide özel konular
F Polat
Pegem Atıf İndeksi, 1-392, 2017
42017
Lise Son Sınıf Öğrencilerin Bilimsel Sorgulama Anlayışları: Farklı Lise Türlerinin Karşılaştırılması
Ş GÜNDÜZ, ÖK DOĞAN
İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7 (1), 21-48, 2021
32021
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20