Follow
melek merve yılmaz
Title
Cited by
Cited by
Year
Prospective preschool teachers’ academic achievements depending on their goal orientations, critical thinking dispositions and self-regulation skills
RO Uyar, MMY Genc, M Yasar
European Journal of Educational Research 7 (3), 601-613, 2018
292018
A material for education process and the Teacher: the use of digital storytelling in preschool science education
MM Yilmaz, A Siğirtmaç
Research in Science & Technological Education 41 (1), 61-88, 2023
252023
A study of mathematical content provided in illustrated children’s books
MMY GENC, AA COSGUN, P Sengul
Eurasian Journal of Educational Research 17 (69), 159-175, 2017
252017
Okul öncesi fen eğitimi alanında yapılan çalışmaların tematik içerik analizi: 2015-2019 yılları arası
MM YILMAZ, Ö Rabia, AD SIĞIRTMAÇ
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 40 (2), 553-589, 2020
202020
Okul öncesi dönem çocukların duygu düzenleme ve duyguları anlama becerilerinin yordayıcısı olarak annelerin duygu sosyalleştirme davranışları
RÖ Uyar, MMY Genç, YA Arnas
Eğitim ve Bilim 43 (195), 2018
152018
Children, parents and tablets: Preschool children’s tablet use
MMY Genç, A Fidan
Pegem Egitim ve Ogretim Dergisi= Pegem Journal of Education and Instruction …, 2017
142017
Emotion Regulation and Emotion Understanding in Preschoolers as a Predictor of the Maternal Socialization of Emotion.
RÖ Uyar, MM Yılmaz Genç, YA Arnas
Education & Science/Egitim ve Bilim 43 (195), 2018
132018
Misrepresentation of science concepts in Turkish picture books
MM Yılmaz, R Ozen Uyar, D Aslan
Issues in Educational Research 30 (3), 1183-1203, 2020
92020
Okul öncesi dönemde çocukların ve öğretmenlerin çocuk-öğretmen ilişkisine yönelik algılarının incelenmesi
MM Yilmaz Genç
Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016
72016
Planlamadan uygulamaya: Okul öncesi öğretmenlerinin matematik etkinliklerine yaklaşımı
AA COŞGUN, MM YILMAZ
The Journal of International Educational Sciences 8 (29), 248-273, 2023
52023
Turkish Adaptation of Preschool Children’s Science Motivation Scale: A Validity and Reliability Study
MM Yilmaz, A Dikici Sigirtmac
European Journal of Educational Research 10 (2), 891-906, 2021
42021
The ecocentric and anthropocentric attitudes of preschool children related to different environments okul öncesi dönem çocukların farklı çevre konularına yönelik ekosantrik ve …
RÖ Uyar, MMY Genç
Journal of Human Sciences 13 (3), 4579-4594, 2016
32016
Emotional socialization behaviors of mothers having preschooler
Ö Rabia, MM Yilmaz, YA ARNAS
Journal of Theoretical Educational Science 14 (2), 186-201, 2021
22021
YERLİ YAPIM ÇİZGİ FİLMLERDE SUNULAN TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİ
RÖ Uyar, MMY GENÇ
22017
Okul öncesi bilim eğitimine özgü pedagojik alan bilgisi: Öğretmenlerin mesleki gelişimi için bir model önerisi
MM Yılmaz, AD Sığırtmaç
Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi 5 (2), 622-648, 2021
12021
European Journal of Educational Research
MM Yilmaz, AD Sigirtmac
European Journal of Educational Research 10 (2), 891-906, 2021
12021
Okul öncesi dönemde çocuk, ebeveyn ve öğretmen gözünden okula uyum süreci
YA Arnas, MMY Genç, RÖ Uyar
Küreselleşen Dünyada Eğitim, içinde. Ö. Demirel & S. Dinçer (Ed), 679-696, 2017
12017
EV MERKEZLİ ETKİLEŞİMLİ KİTAP OKUMANIN 48-60 AYLIK ÇOCUKLARIN DUYGULARI ANLAMA BECERİSİNE ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
MM YILMAZ, Ö Rabia, YA ARNAS
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 159-181, 2020
2020
RESİMLİ ÇOCUK KİTAPLARININ FENE YÖNELİK KAVRAM, KONU VE TEMALAR AÇISINDAN İNCELENMESİ.
MM YILMAZ GENÇ, R ÖZEN UYAR
Journal of International Social Research 9 (46), 2016
2016
OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ OYUNCAK TERCİHLERİ: ERİL, DİŞİL, NÖTR OYUNCAKLAR VE RENKLERİ
Ö Rabia, MM YILMAZ
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21 (2), 467-480, 0
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20