Follow
Doç. Dr. Semih ÇAYAK
Doç. Dr. Semih ÇAYAK
Assoc. Prof. Dr. of Educational Administration and Supervision, Marmara University
Verified email at marmara.edu.tr
Title
Cited by
Cited by
Year
Türkiye'deki Suriyeli öğrencilerin eğitimine yönelik okul yöneticilerinin görüşleri
F Levent, S Çayak
HAYEF Journal of Education 14 (1), 21-46, 2017
2402017
Öğretmen-veli işbirliği ile ilkokul öğrencilerinin sınıf içindeki istenmeyen davranışları arasındaki ilişki
S Çayak, DY Ergi
Eğitim ve insani bilimler dergisi: Teori ve uygulama, 59-77, 2015
722015
İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMI UYGULAMAYA YÖNELİK TUTUMLARI İLE ÖZ YETERLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ
S ÇAYAK
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1 (31), 88-110, 2014
412014
The Mediating Role of Emotional Intelligence in the Relationship Between School Principals’ Sustainable Leadership Behaviors and Diversity Management Skills
S Çayak, M Eskici
Frontiers in Psychology 12 (774388.), 1-13, 2021
222021
The effect of sustainable leadership behaviors of school principals on teachers’ organizational commitment and job satisfaction
S Çayak
Discourse and Communication for Sustainable Education 12 (1), 102-120, 2021
202021
EĞİTİM BİLİMLERİ ANABİLİM DALINDA YAPILAN YÜKSEK LİSANS TEZLERİNE GENEL BİR BAKIŞ
M Eskici, S Çayak
Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 19 (1), 211-226, 2017
182017
Parents’ Perceptions of School Climate as a Predictor of Parents’ Participation in Their Children’ s Education
S Çayak
Acta Educationis Generalis 11 (1), 14-28, 2021
132021
SÜRDÜRÜLEBİLİR LİDERLİK ÖLÇEĞİ GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
S ÇAYAK, M ÇETİN
Turkish Studies 13 (11), 1561-1582, 2018
122018
Öğretmenlerin öğretmen liderliğine yönelik görüşlerinin incelenmesi
S ÇAYAK, M ÇETİN
Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 200-222, 2016
122016
The Mediating Role of Organizational Hypocrisy in the Relationship Between Organizational Silence and Organizational Rumor: A Study on Educational Organizations
S Çayak
International Journal of Psychology and Educational Studies 8 (2), 1-13, 2021
112021
ÖĞRETMEN ADAYLARININ KARİYER KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI
M Çetin, Ş Tatık, S Çayak, B Doğan
Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi / The Journal of International …, 2015
112015
Teachers' Personal Characteristics and Metaphorical Perceptions to Multicultural Education.
M Eskici, S Çayak
Journal of Education and Training Studies 6 (n3a), 98-108, 2018
102018
Veli Beklentileri Ölçeği’nin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
DY Ergin, S Çayak
Balkan and Near Eastern Journal of Social Sciences 5 (2), 46-55, 2019
82019
Küreselleşme bağlamında eğitimde karşılaştırma, amaç ve metot
A Bakioğlu, S Keser, S Çayak
Karşılaştırmalı eğitim: Politikalar, göstergeler, bağlamlar, 2017
82017
The Mediating Role of Organizational Happiness in the Relationship Between Work Engagement and Life Satisfaction: A Study on Teachers
S Çayak
International Journal of Contemporary Educational Research 8 (4), 27-46, 2021
72021
Sustainable leadership scale: Validity and reliability study
S Çayak, M Çetin
Turkish Stud. Educ. Sci 13, 1561-1582, 2018
72018
Yükseköğretimde Gelecek Senaryolarına İlişkin Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Görüşleri: Fenomenolojik Bir Araştırma
F Levent, RŞ TATIK, S Çayak, B Doğan
Yükseköğretim Dergisi 7 (2), 105-115, 2017
72017
Covid-19’un eğitim sürecine etkileri: Karantina günlerinde veli olmak
S Çayak
International Journal of Eurasia Social Sciences 12 (44), 204-229, 2021
62021
A stakeholder approach to the educational process: parental involvement
S Çayak, İ Karsantık
Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi 11 (Ek …, 2020
52020
Öğretmenlerin Değişime Hazır Olma Düzeyleri ile Okulların Yenilikçilik Düzeyleri Arasındaki İlişki
S Çayak, E İsmail
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 23 (2), 1529-1558, 2022
42022
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20