Follow
Dilek Erbaş
Dilek Erbaş
Professor of Special Education-Yeditepe University
Verified email at yeditepe.edu.tr
Title
Cited by
Cited by
Year
Okulöncesi eğitimi öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine ilişkin görüşleri ve önerileri
G Gök, E Dilek
International Journal of Early Childhood Special Education 3 (1), 66-87, 2011
2702011
Teaching pedestrian skills to individuals with developmental disabilities
S Batu, Y Ergenekon, D Erbas, N Akmanoglu
Journal of Behavioral Education 13, 147-164, 2004
1112004
Güvenirlik
D Erbaş
Eğitim ve Davranış Bilimlerinde Tek Denekli Araştırmalar içinde Ankara: TPD …, 2012
1002012
Olumlu davranışsal destek
D ERBAŞ
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi 6 (01), 1-25, 2005
832005
İşlevsel değerlendirme: Davranış sorunlarıyla başa çıkma ve uygun davranışlar kazandırma süreci
D Erbaş, G Kırcaali-İftar, E Tekin-İftar
Kök Yayıncılık, 2005
722005
Teaching special education teachers how to conduct functional analysis in natural settings
D Erbas, E Tekin-Iftar, S Yucesoy
Education and Training in Developmental Disabilities, 28-36, 2006
592006
Attributions for problem behavior as described by Turkish teachers of special education
D Erbas, Y Turan, YG Aslan, G Dunlap
Remedial and Special Education 31 (2), 116-125, 2010
532010
Özel eğitim öğretmenliği programlarında yer alan uygulama derslerini yürütürken kullanılan iki farklı dönüt verme yönteminin karşılaştırılması
D Erbaş, Ş Yücesoy Özkan
Anadolu Üniversitesi, 2002
522002
Intentional communicative behaviours of Turkish‐speaking children with normal and delayed language development
S Topbaş, İ Maviş, D Erbaş
Child: care, health and development 29 (5), 345-355, 2003
452003
İşitme, konuşma ve görme sorunları olan çocukların eğitimi
U Tüfekçioğlu
Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2003
392003
Gelişim geriliği olan çocukların problem davranışlarının azaltılmasında işlevsel iletişim öğretiminin sönmeyle birlikte ve sönme olmaksızın uygulanmasının etkililiklerinin …
D Erbaş
PQDT-Global, 2001
332001
Özel gereksinimli öğrencilere genel para kullanımını öğretme
D Erbaş
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi 9 (01), 35-52, 2008
292008
Early childhood teachers’ opinions about and suggestions for inclusion programs
G Gök, D Erbaş
International Journal of Early Childhood Special Education 3 (1), 66-87, 2011
242011
A collaborative approach to implement positive behavior support plans for children with problem behaviors: A comparison of consultation versus consultation and feedback approach
D Erbas
Education and Training in Autism and Developmental Disabilities, 94-106, 2010
242010
Problem davranışları azaltmada olumlu davranışsal destek uygulamaları: Aile ve öğretmen eğitimi el kitabı
D Erbaş, ŞY Özkan
Maya Akademi, 2010
192010
Özel eğitimde sanal gerçeklik uygulamaları
O Özdemir, D Erbaş, ŞY Özkan
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi 20 (2 …, 2019
182019
Description of communication breakdown repair strategies produced by nonverbal students with developmental disabilities
B Dincer, D Erbas
Education and Training in Autism and Developmental Disabilities, 400-409, 2010
182010
Turkish special education teachers’ reported use of positive and reductive interventions for problem behaviors: An examination of the variables associated with use
Y Turan, D Erbas, SY Ozkan, BU Kurkuoglu
Journal of Positive Behavior Interventions 12 (4), 211-221, 2010
172010
Özel eğitim öğretmenleri tarafından uygulanan olumlu davranışsal destek programının etkililiği
D Erbaş
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi 9 (02), 1-14, 2008
172008
Problem davranışların işlevlerini belirleme
D Erbaş
Pegem Atıf İndeksi, 213-269, 2017
162017
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20