Kimyasal denge konusunun oğrenilmesinde yaşam temelli (context based) Oğretim yaklaşımının etkisi [The Effect of Context Based Approach on The Learning of Chemical Equilibrium] N İlhan Unpublished Doctoral Dissertation, Ataturk University, Erzurum, 2010 | 93* | 2010 |
The development of teachers attitude scale towards educational research: The validity and reliability study N İlhan, AR Şekerci, M Sözbilir, A Yıldırım The Western Anatolia Journal of Educational Sciences 4 (8), 31-56, 2013 | 67* | 2013 |
The effect of context-based chemical equilibrium on grade 11 students' learning, motivation and contructivist learning environment N İlhan, A Yildirim, Sadi Yilmaz, Sadi International Journal of Environmental & Science Education 11 (9), 3117-3137, 2016 | 66 | 2016 |
Fen bilimleri dersine yönelik yaşam temelli başarı testi geliştirilmesi: Asit baz konusu N İlhan, G Hoşgören Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi 5 (2), 87-110, 2017 | 61 | 2017 |
Science teachers’level of following, understanding and using of educational researches: the example of erzurum and erzincan A Yıldırım, N İlhan, AR Şekerci, M Sözbilir Kastamonu Education Journal 22 (1), 81-100, 2014 | 49* | 2014 |
Investigation of Factors Affecting Students' Science Achievement According to Student Science Teachers. E Tatar, C Tüysüz, C Tosun, N İlhan International Journal of Instruction 9 (2), 153-166, 2016 | 44 | 2016 |
Kimya öğretmeni adaylarının öğrenme stillerinin akademik başarılarıyla ilişkisi/Correlation between chemistry pre-service teachers' learning style and academic achievement E Tatar, C Tüysüz, N İlhan Mustafa Kemal University Journal of Social Sciences Institute 5 (10), 185-192, 2008 | 42 | 2008 |
Fen Bilimleri Ögretmen Adaylarinin" Özel Ögretim Yöntemleri" Dersindeki Yasam Temelli Ögretim Uygulamalari*/Preservice Science Teachers' Context Based Teaching Practices in … N İlhan, Y Dogan, Ö Çiçek Bartin Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi 4 (2), 666, 2015 | 38* | 2015 |
Kimya Motivasyon Anketi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması/Chemıstry Motıvatıon Questıonnaıre: The Study of Valıdıty and Relıabılıty N İlhan, A Yıldırım, SS Yılmaz Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9 (18), 297-310, 2012 | 34* | 2012 |
Öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin “fen ve teknoloji öğretimi” dersinde kullanılmasına ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri Y Doğan, N İlhan Adıyaman University Journal of Educational Sciences 6 (1), 1-22, 2016 | 28* | 2016 |
Zenginleştirilmiş kitap (z-kitap) kullanımı için dokuzuncu sınıf kimya dersi “kimyasal türler arası etkileşimler” ünitesi ile ilgili materyal geliştirme ve geliştirilen … F Hakkari, T Yeloğlu, C Tüysüz, N İlhan Eğitim ve Bilim 42 (192), 2017 | 22* | 2017 |
Attitudes of pre-service science teachers towards educational research and their science teaching efficacy beliefs in Turkey N İlhan, ZA Yılmaz, H Dede Journal of Baltic Science Education 14 (2), 183-193, 2015 | 22 | 2015 |
Turkish science teachers’ use of educational research and resources N İlhan, M Sözbilir, AR Şekerci, A Yıldırım Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education 11 (6 …, 2015 | 17 | 2015 |
Üniversite kimya öğrencilerinin asitler ve bazlar hakkındaki bilgilerini günlük hayatla ilişkilendirebilme düzeyleri VG Yıldız, A Yıldırım, N İlhan VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Gazi Üniversitesi …, 2006 | 16 | 2006 |
Investigation of the Self-Efficacy Beliefs of Pre-Service Science Teachers in Terms of Following and Using the Innovations in the Field of Education. H Dede, ZA Yilmaz, N Ilhan Journal of Education and Training Studies 5 (2), 21-30, 2017 | 14 | 2017 |
Evaluating interest in acids–bases: development of an acid–base interest scale (ABIS) and assessment of pre-service science teachers' interest Ö Çiçek, N llhan Chemistry Education Research and Practice 18 (4), 630-640, 2017 | 14 | 2017 |
Lise öğrencilerinin kimya dersinde öğretilen birimler hakkındaki görüşleri ve deneyimleri A Yıldırım, N Ilhan Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27 (3), 211-219, 2007 | 14 | 2007 |
The Effects of the context-based learning approach on the training of chemical changes unit SS Yılmaz, A Yıldırım, N İlhan Journal of Turkish Science Education 19 (1), 218-236, 2022 | 13 | 2022 |
Kindergarten students’ levels of understanding some science concepts and scientific inquiry processes according to demographic variables (the sampling of Kilis Province in Turkey) N İlhan, C Tosun Cogent Education 3 (1), 1144246, 2016 | 13 | 2016 |
Kimya öğretmen adaylarının laboratuar uygulamaları hakkındaki düşünceleri N İlhan, S Sadi, A Yıldırım, H Bulut Kastamonu Eğitim Dergisi 17 (1), 153-160, 2009 | 12* | 2009 |